„Zmieniamy życie” − Auchan Retail Polska prezentuje najnowszy raport społecznej odpowiedzialności firmy

Lista przynależnych kategorii publikacji

Auchan Retail Polska opublikowała najnowszy Raport na temat Zrównoważonego Rozwoju p.t. „Zmieniamy życie”. Raport podsumowuje kluczowe działania firmy w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu za lata 2018-2019. Publikacja przedstawia również inicjatywy podjęte w pierwszym etapie wdrażania nowej strategii Auchan 2022. Zgodnie z przyjętymi założeniami, odpowiedzialność społeczna stanowi warunek konieczny realizacji wszystkich projektów strategicznych sieci. Osią wyznaczającą kierunki działań firmy w tym obszarze jest przyjęta przez ONZ Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 zawierająca 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju. Auchan skupia się na realizacji celów 12. (odpowiedzialna produkcja i konsumpcja), 7. (czysta i dostępna energia) oraz 13. (działania w dziedzinie klimatu), które w strategii Auchan 2022 tłumaczą się na cele: promowania dobrego jedzenia, walki z marnotrawstwem i użyciem plastiku, oraz zmniejszenia śladu węglowego firmy. Z uwagi na wyjątkową sytuację związaną z pandemią COVID-19, raport obejmuje także przegląd działań podjętych na początku 2020 r.

Zgodnie z założeniami strategicznego projektu przedsiębiorstwa Auchan 2022, CSR jest i będzie nieodłączną częścią wszystkich decyzji biznesowych, które podejmujemy − mówi Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska. Chcemy coraz lepiej i szybciej odpowiadać na nowe trendy i zmieniające się oczekiwania konsumentów. Skupiamy się na promowaniu dobrej i zdrowej żywności − w przystępnej cenie, budując w tym celu partnerstwa z lokalnymi i krajowymi producentami oraz dostawcami. W ten sposób przyczyniamy się do rozwoju gospodarczego i ożywienia społeczności lokalnych. Przeciwdziałamy marnowaniu żywności poprzez konkretne działania oraz walczymy z nadmiernym użyciem plastiku - mamy konkretne realizacje w tym obszarze, o którym można poczytać w Raporcie. Bardzo ważne jest również dla nas jest zmniejszenie naszego śladu węglowego. W centrum naszej działalności zawsze stawiamy ludzi, tworzymy dobre miejsca pracy, promujemy równe szanse i różnorodność, rozwój i szkolenia. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że razem realnie przyczyniamy się do poprawy życia mieszkańców, a to jest najważniejszy cel naszej transformacji – dodaje.

CSR przez pryzmat codzienności 

Najnowszy raport Auchan Retail Polska przygotowany został w sposób, który pozwala spojrzeć na działalności firmy w tym obszarze oczami klientów. Jest formą dialogu z nimi
i pokazuje, jak w praktyce, w każdym sklepie, każdego dnia wygląda odpowiedzialność sieci. Zwraca uwagę czytelników na wartości Auchan, kluczowe obszary działania i cele na najbliższe lata w dobie zmieniającego się otoczenia.  

W  perspektywie do 2022 r. są to przede wszystkim: 

  • Promowanie dobrego jedzenia: 
    - 100% produktów marki własnej sieci oznaczonych będzie etykietą spożywczą Nutriscore
    - sukcesywnie wprowadzane będą kolejne produkty marki Pewni Dobrego, tworzonej przez Auchan w ramach odpowiedzialnego partnerstwa współpracy z lokalnymi dostawcami – to produkty o najwyższej jakości, wytwarzane z poszanowaniem warunków pracy, środowiska naturalnego oraz dobrostanu zwierząt

  • Walka z marnotrawstwem i użyciem plastiku: 
    - 100% opakowań marki własnej Auchan będzie się nadawało do recyklingu, ponownego użycia lub kompostowania 
    - zniesione zostaną opakowania plastikowe działów: piekarnia, cukiernia, mięso, wędliny, sery, ryby oraz owoców i warzyw w samoobsłudze

  • Zmniejszenie śladu węglowego:
    - 50% energii elektrycznej w sklepach pochodzić będzie ze źródeł odnawialnych
    - o 25% zmniejszona zostanie konsumpcja energii elektrycznej w sklepach 
    - o 20% zredukowana zostanie emisja dwutlenku węgla związana z transportem towarów

To konkretne zobowiązania sieci na nadchodzące lata, świadectwo jej konsekwentnej polityki i gotowości do podejmowania kolejnych ważnych inicjatyw, jako firma społecznie odpowiedzialna. 

Raport na temat Zrównoważonego Rozwoju podkreśla również znaczenie wieloletniej współpracy Fundacji Auchan na rzecz młodzieży z partnerami, organizacjami charytatywnymi oraz stowarzyszeniami i fundacjami działającymi lokalnie m.in. PAH i jego program Pajacyk, SOS Wioski Dziecięce, DKMS, PCK, czy Federacja Polskich Banków Żywności. Ponadto na podkreślenie zasługuje fakt, że w 2019 r. firma Auchan została nagrodzona statuetką Dobroczyńca Roku za wieloletnią współpracę z Fundacją DKMS i wsparcie podczas procesu rejestracji potencjalnych dawców przez wolontariuszy sieci. 

Raport CSR Auchan Retail Polska za lata 2018-2019 dostępny jest w wersji elektronicznej na stronie https://www.auchan.pl/pl/dla-klienta/zrownowazony-rozwoj-raporty

 

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Potrzebujesz komentarza eksperta? Skontaktuj się z naszym biurem prasowym – jesteśmy do dyspozycji dziennikarzy i redakcji.

Hanna Bernatowicz

rzecznik prasowy

Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie

Puławska 46
Piaseczno 05-500

Załączniki

Raport CSR_Auchan Retail Polska.png

Raport CSR Auchan Retail Polska

png 1,6 MB
Pobierz plik

Kontakt dla mediów

Hanna Bernatowicz

rzecznik prasowy

Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie

Puławska 46
Piaseczno 05-500