Auchan Retail Polska pomaga uchodźcom z Ukrainy

Auchan Retail Polska w duchu solidarności z uchodźcami z Ukrainy kontynuuje działania pomocowe. Sieć reaguje na bieżące potrzeby pracowników ukraińskich zatrudnionych w Auchan Polska, jak i pracowników Auchan Ukraina przybywających do Polski wraz ze swoimi Rodzinami. Wspiera również centra pomocy humanitarnej dla uchodźców z Ukrainy.

 

Auchan Polska zorganizowało akcję pomocową dla uchodźców, którzy znaleźli tymczasowe schronienie w Centrum Pomocy Humanitarnej na terenie Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie pod Warszawą. W ciągu jednego dnia cztery sklepy Auchan w Łodzi przygotowały bezpośredni transport tira, który dostarczył 34 palety darów (ponad 20 ton), w tym artykuły spożywcze, produkty dla dzieci, środki czystość, produkty higieniczne, wodę oraz mleko. W następnym dniu do Centrum Pomocy w Nadarzynie dotarł kolejny transport przygotowany przez sklep Auchan Janki z kolejnymi 34 paletami najbardziej potrzebnych produktów. Razem Auchan Polska przekazało do Centrum Pomocy Humanitarnej ponad 40 ton produktów spożywczych i higienicznych.

 

Od samego początku konfliktu, Auchan Polska włącza się w działania pomocowe dla uchodźców. W sklepach Auchan na ścianie wschodniej - w Krasnem pod Rzeszowem oraz dwóch sklepach w Lublinie - zespoły zorganizowały Punkt Dziennego Wypoczynku dla uchodźców z Ukrainy. W miejscach tych uchodźcy mogą odpocząć oraz otrzymać posiłek i ciepłe napoje oraz doładować telefony. 

 

W ramach pomocy humanitarnej organizowane są zbiórki produktów, które trafiają do potrzebujących poprzez organizacje pomocowe. Głównym partnerem zbiórek jest Bank Żywności oraz PCK. 3 marca z magazynów Auchan wyjechały do Caritas Polska dwa tiry z pomocą humanitarną. Partnerem w realizacji tego transportu była firma IDL. Auchan przekazało 20 ton produktów żywnościowych i higienicznych, które trafiły do ośrodków pomocy na granicy.

 

Poruszeni ogromem tragedii jaka dotknęła obywateli Ukrainy, już w pierwszych dniach konfliktu pracownicy Auchan Polska stanęli na wysokości zadania i okazali wielkie serce. Sklepy w całej Polsce rozpoczęły dobrowolne lokalne zbiórki na rzecz uchodźców. Te działania trwają i będą kontynuowane. Jesteśmy dumni z naszych pracowników, dziękujemy im za serce i dobroć jakie okazują uchodźcom mówi Gerard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska. Wspieramy również naszych ukraińskich  pracowników Auchan Ukraina, którzy przybywają wraz z Rodzinami do Polski. Myślami jesteśmy również z tymi, którzy pozostali w swoim kraju, i w tej bezprecedensowo trudnej sytuacji zapewniają dostęp do produktów mieszkańcom Ukrainy.

 

Auchan Polska zapewnia również pomoc dla osób pochodzenia ukraińskiego pracujących w sklepach sieci w Polsce, która obejmuje ustalenie indywidualnych potrzeb, przyznanie w razie potrzeby zapomogi, wsparcie dla członków rodzin oraz wsparcie psychologiczne realizowane poprzez specjalnie dedykowaną infolinię w języku ukraińskim

 

Auchan Polska otacza opieką pracowników Auchan Ukraina, którzy dotarli do Polski lub są jeszcze w drodze. Dla przekraczających granicę polsko-ukraińską organizowany jest transport do Warszawy specjalnym samochodem, zapewniane są noclegi, wyżywienie, pomoc psychologiczna. W perspektywie osoby te znajdą zatrudnienie w sklepach Auchan w Polsce.  

Auchan Retail Polska wspiera uchodźców z Ukrainy oraz pomaga ukraińskim pracownikom w Polsce

Solidarność z uchodźcami z Ukrainy oraz ukraińskimi pracownikami Auchan i ich rodzinami, a także niesienie im pomocy, to pierwsze i najważniejsze działania, które mają miejsce obecnie w Auchan Polska. Na każdym kroku widoczna jest mobilizacja i godna podziwu postawa zespołów i współpracowników sieci w każdej z lokalizacji. 

Na parkingach sklepów Auchan w Krasnem pod Rzeszowem oraz dwóch sklepów w Lublinie zorganizowane zostały punkty, w których uchodźcy mogą odpocząć oraz otrzymać posiłki i ciepłe napoje. Sklepy te będą otwarte także w niedziele niehandlowe. 

W ramach pomocy humanitarnej organizowane są kolejne zbiórki produktów, które trafiają do potrzebujących poprzez organizacje takie, jak: Caritas Polska, PCK, Bank Żywności, a także do wielu lokalnych organizacji pomocowych pozostających w kontakcie ze sklepami Auchan.

3 marca z magazynów Auchan wyjechały do Caritas Polska dwa tiry z pomocą humanitarną. Partnerem w realizacji tego transportu jest firma IDL.

Auchan Polska podkreśla równocześnie, że oferta produktowa sieci w Polsce to przede wszystkim artykuły polskie, a także artykuły pochodzące z innych krajów europejskich i innych kontynentów. W sklepach sieci Auchan na polskim rynku nie są obecnie dostępne artykuły wyprodukowane w Rosji ani na Białorusi.

Firma wyraża podziękowania wszystkim swoim współpracownikom w Polsce za solidarność, piękną postawę i wsparcie.

Auchan na tłusty czwartek

Zgodnie z tradycją, aby przez cały rok cieszyć się szczęściem i powodzeniem w tłusty czwartek należy zjeść przynajmniej jednego pączka, dlatego królują one tego dnia na polskich stołach. Z tej okazji, jak co roku, firma Auchan przygotowała bogatą ofertę karnawałowych smakołyków.

24 lutego br., w tłusty czwartek, klienci Auchan będą mogli wybrać pączki i donaty w 60 smakach. Będą to m.in. pączki z nadzieniem wiśniowym, malinowym, wieloowocowym, karmelowym, z powidłami śliwkowymi, z konfitur z dzikiej róży, a także w wersji bez nadzieniaOprócz różnorodnych smaków, pączki dostępne w sklepach Auchan będą udekorowane cukrem pudrem, gęstym pysznym lukrem czy płatkami migdałowymi. Gama przysmaków na świętowanie tłustego czwartku zawiera także klasyczne faworki, rogale poznańskie, pączka long z nadzieniem o smaku wanilii oraz nowość – boomie o smaku solonego karmelu, cytrynowej maliny lub kakaowej pomarańczy. Miłośnicy drobnych przekąsek znajdą dla siebie pyszne pączki na maślance. W Warszawie i okolicy będzie można także kupić pączki wegańskie.

W tym roku z okazji tłustego czwartku sieć dołączyła także do akcji  Too Good To Go realizowanej pod hasłem Król Pączuś I Niezmarnowany. Tego dnia każdy, kto  korzystając z aplikacji Too Good To Go zamówi w Auchan paczkę Cukiernia-Piekarnia może spodziewać się, że będzie ona zawierała dodatkowe pączki. Dzięki temu klienci będą mieli okazję ratować pączki. Bo najlepsze pączki to te, które wiedzą, że ktoś je zje!

Partnerstwo z aplikacją Too Good To Go to inicjatywa Auchan Retail Polska na rzecz niemarnowania żywności.

Współpraca Auchan, Smart Points i Allegro. Auchan rozszerza usługi kurierskie

Auchan Retail Polska kontynuuje rozwój usług kurierskich dla swoich klientów. Od lutego 2022 r. mogą oni odebrać lub zwrócić przesyłki z platformy zakupowej Allegro we wszystkich sklepach sieci na terenie Polski. Działania operacyjne i wdrożeniowe koordynuje partner technologiczny – firma Smart Points, operator pocztowy i dostawca rozwiązania typu „last mile” dla firm kurierskich, sieci handlowych, e-sklepów oraz konsumentów.

Z badań przeprowadzonych w 2021 r. przez Auchan na polskim rynku wynika, że dla klientów sieci liczy się czas i wygoda podczas zakupów oraz przy korzystaniu z innych usług związanych z organizacją życia codziennego. Ważne są względy pragmatyczne takie, jak szeroka oferta produktów i usług dostępnych pod jednym dachem (87%) oraz niewielka odległość sklepu od domu (85%). Rozwój usług kurierskich w sklepach sieci Auchan to odpowiedź na takie potrzeby i oczekiwania klientów, którzy dzięki temu mogą sami zdecydować gdzie i kiedy odebrać lub nadać swoje przesyłki.

Wprowadzona obecnie możliwość obsługi w sklepach Auchan przesyłek z Allegro, dzięki technologii Smart Points, to kolejne udogodnienie w szerokiej palecie usług oferowanych konsumentom. Możliwość odbierania i nadawania przesyłek pozwoli klientom na efektywne wykorzystanie czasu przeznaczonego na zakupy, a tym samym na zwiększenie komfortu zakupów i lepszą organizację codziennych czynności związanych z utrzymaniem domu i bieżącą korespondencją. Mamy nadzieję, że nasi klienci docenią tę możliwość mówi Elżbieta Siemicka, Dyrektor Relacji z Klientem  Auchan Retail Polska.

Integrację technologiczną i oprogramowanie, umożliwiające współpracę między Auchan i Allegro koordynuje firma Smart Points.

W oferowanym przez nas rozwiązaniu gramy w jednym zespole z przewoźnikami i sklepami detalicznymi, aby jak najlepiej wyjść naprzeciw oczekiwaniom konsumentów e-commerce. Sieć punktów nadawczo-odbiorczych (tzw. PUDO), którą w ten sposób tworzymy, to swoisty pomost pomiędzy światem online i offline, dzięki któremu wszyscy odnoszą korzyści. Konsumenci zyskują możliwość wyboru lokalizacji odbioru wg swoich (często bardzo indywidualnych) kryteriów, przewoźnicy optymalizują swoje sieci dostaw, a sklepy przyciągają klientów zyskując szansę na dodatkowy przychód ze swojej podstawowej działalnościwyjaśnia Wojciech Kliber, członek zarządu Smart Points. Zgodnie ze statystykami nawet 40% klientów e-commerce, odbierających lub nadających swoje przesyłki w sklepie stacjonarnym, dokonuje przy okazji dodatkowego zakupudodaje W. Kliber.

Zielona optymalizacja w Auchan – sieć z pierwszą w Polsce gwiazdką Lean&Green

Sieć Auchan Retail Polska uzyskała pierwszą gwiazdkę Lean&Green – certyfikat przyznawany w  międzynarodowym programie redukcji emisji CO2 dla sektora logistyki – w uznaniu efektów usprawnień wprowadzonych przez firmę w latach 2017-2020 w ramach reorganizacji sieci dystrybucji i wykorzystania magazynów w Wolborzu i Mszczonowie. Przeprowadzone procesy optymalizacyjne przełożyły się na zmniejszenie emisji CO2 o 20,48%. Tym samym sieć w wymierny sposób potwierdza swoje zaangażowanie na rzecz realizacji celów z obszaru zrównoważonego rozwoju, zwłaszcza redukcji śladu węglowego.

Lean & Green to uznany w Europie, obecny w 14 krajach program, w którym blisko 600 firm dzieli się swoim doświadczeniem, wyznaczający drogę do zrównoważonej logistyki. W Auchan prace w ramach projektu rozpoczęto w listopadzie 2020 r. – sieć przedstawiła proces usprawnień wprowadzonych w magazynach Wolbórz i Mszczonów. Przeprowadzone w nich optymalizacje przyniosły wymierne efekty: skrócenie przejechanego dystansu o 1,6 mln km (-14,5%) przy jednoczesnym wzroście wolumenu (+6,5%) i spadku zużycia energii elektrycznej w magazynie Wolbórz o 848 tysięcy kWh  (-37%) oraz spadku zużycia oleju opałowego o 41 m3 (-27,5%). Całkowita emisja CO2 2020 vs. 2017 zmniejszyła się o 15,32%, co w przeliczeniu na przewieziony wolumen oznacza redukcję śladu węglowego o 20,48%. Wyniki osiągnięte w 2020 r. porównane zostały z bazowym rokiem 2017. 

Prace optymalizacyjne objęły proces kompletacji towaru na paletach, redukcję transferów między magazynami, ograniczenie odbiorów pustych opakowań ze sklepów oraz szerokie prace optymalizacyjne w procesie planowania tras oraz wypełnienia przestrzeni ładunkowej. W planie uwzględniono także wymianę oświetlenia na LED w magazynie Wolbórz. Audyt kontrolny w magazynie Wolbórz zakończony przyznaniem Auchan pierwszej gwiazdki Lean&Green przeprowadzony został 8 grudnia 2021 r.

Jesteśmy bardzo dumni z otrzymania pierwszej gwiazdki Lean&Green. To najlepsze  potwierdzenie naszych wysiłków na rzecz środowiska. Auchan nieustannie rozwija strukturę Transportu i Logistyki, wprowadzając nowoczesne rozwiązania, które przekładają się na wymierne korzyści ekonomiczne oraz środowiskowe. Nasze działania doskonale wpisują się w filozofię programu Lean&Green – usprawniając firmę równocześnie redukujemy koszty i podnosimy jej wydajność, a przy tym zmniejszamy nasz ślad węglowy. To sytuacja win-win, dlatego Auchan już dziś z przekonaniem walczy o drugą gwiazdkę – mówi Piotr Dopierała, Dyrektor Supply Chain & Logistics w Auchan Retail Polska.

W ramach usprawnień planowanych do drugiej gwiazdki Lean&Green przewidziana jest relokacja magazynów z Żabiej Woli i Wolborza do nowego magazynu Auchan w GLP Park Lędziny, zbudowanego zgodnie z wymogami certyfikacji ekologicznej BREEAM na poziomie very good. Nowy magazyn poza wysoką efektywnością energetyczną będzie służyć dalszej optymalizacji sieci dystrybucji firmy, stawiając na bliskość rynku i współpracę z lokalnymi dostawcami. W efekcie pozwoli to na skrócenie dystansu o co najmniej 1,6 mln kilometrów oraz redukcję rocznej emisji w transporcie o około 10%, co oznacza  o 2 387 ton CO2 mniej każdego roku.

Auchan na rzecz 116 111 - telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży. Blisko 250 000 zł zebranych w grudniu 2021 r.

49 944 maskotek Julka Bobra sprzedanych podczas przedświątecznej akcji charytatywnej,  zorganizowanej przez Auchan w grudniu 2021 r. na rzecz 116 111 –  telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę przełożyło się na darowiznę w wysokości 249 720 zł. 

Pomoc potrzebującym to ważny aspekt działalności Auchan. Sieć od lat organizuje akcje charytatywne, a zebrane fundusze przekazuje Partnerom. W listopadzie i grudniu 2021 r. odbyła się akcja „Z Julkiem Bobrem wspieramy dzieci i doceniamy bohaterów”, kolejna, której bohaterem była sympatyczna maskotka – tym razem jako policjant, strażak, lekarz i pracownik sieci Auchan.  Podczas akcji maskotki były dostępne w dedykowanych miejscach we wszystkich sklepach Auchan, można je było również kupić poprzez platformę zakupy.auchan.pl. Całkowity dochód, w wysokości 249 720 zł przekazany został na rzecz 116 111 – telefonu zaufania  prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.  

Współpraca z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę jest dla naszej firmy wyjątkowa. Podziwiamy jej działalność i zaangażowanie pracowników Fundacji z jakim wspierają swoich podopiecznych. Biorąc to pod uwagę zdecydowaliśmy się przekazać całkowity dochód przedświątecznej akcji z Julkiem Bobrem na wsparcie 116 111 − telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży. Dziękujemy naszym klientom i pracownikom za wielkie serce i zaangażowanie podczas przedświątecznej akcji. Zebranie takiej kwoty i sukces bez ich wsparcia nie byłby możliwy. – mówi  Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska.

Telefon zaufania 116 111 i Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę na co dzień pomagają dzieciom w bardzo trudnej sytuacji, często mierzącym się z sytuacjami o wiele zbyt trudnymi dla kilku- czy kilkunastolatków. Przemoc, depresja i inne problemy zdrowia psychicznego, wykorzystywanie seksualne – to sprawy, z którymi dzieci nie powinny zmagać się w pojedynkę. Jesteśmy bardzo  wdzięczni za to, że Auchan wspiera nasze wysiłki, aby zapewnić im profesjonalne i życzliwe wsparcie w trudnościach – mówi Paula Włodarczyk, koordynatorka 116 111 – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.  

Obok pomocy finansowej, akcja miały również cel edukacyjny. Uczyła tolerancji, uwrażliwiała na problemy, z którymi mierzy się obecnie młodzież. Przedświąteczna akcja, w której Bóbr Julek pojawił się jako policjant, strażak, lekarz i pracownik sieci Auchan pokazała także jak ważną rolę pełnią osoby wykonujące te zawody, zwłaszcza teraz, w dobie pandemii.

zobacz więcej