Fundacja Auchan wspiera zdrowie dzieci i młodzieży.

Fundacja Auchan na rzecz młodzieży umożliwia pracownikom firmy pomaganie dzieciom i młodym ludziom poprzez wsparcie projektów opartych na solidarności społecznej, związanych przede wszystkim z dobrym odżywianiem i zdrowiem na rzecz potrzebującej tego młodzieży w wieku od 5 do 25 lat. W 2019, w Polsce, Fundacja Auchan na rzecz młodzieży wsparła 6 lokalnych projektów, z których dwa właśnie pod koniec roku sfinalizowały się, a pozostałe 4 nadal trwają.

Pierwszy ze sfinalizowanych projektów polegał na dofinansowaniu remontu boiska dla dzieci, którymi opiekuje się Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce oddział w Lublinie. Remont rozpoczął się na początku października i trwał prawie miesiąc. Całkowity koszt remontu boiska wynosił  ponad 100 tys. zł, z czego Fundacja Auchan na rzecz młodzieży dofinansowała prawie połowę kosztów. Pracownicy hipermarketów w Lublinie - Auchan Czechów i Witosa wsparli projekt świadcząc prace w ramach wolontariatu.

Drugi projekt to wsparcie dla Fundacji Czerwone Noski Klown w Szpitalu, której artyści 19-24 listopada w warszawskim Centrum Zdrowia Dziecka prowadzą warsztaty teatralno-cyrkowe „Supersprawni” dla małych pacjentów szpitala. Wielkim finałem pięciodniowego cyklu będzie spektakl, stworzony w całości przez dzieci, które zaprezentują efekty swoich prac na scenie w Centrum Zdrowia Dziecka 24 listopada br. Projekt pod nazwą „Śmiej się, zdrowo się odżywiaj i zdrowiej z Noskami”, został doceniony przez Fundację Auchan z racji jego holistycznego charakteru. Niezwykłe uznanie zyskał pomysł połączenia terapii śmiechem ze zdrowym żywieniem. Pracownicy hipermarketu Auchan przy ul. Jubilerskiej w Warszawie wspierają projekt w ramach wolontariatu pracowniczego.

Auchan wspiera również wolontariat swoich współpracowników. 

W 2018 przepracowali oni na rzecz lokalnych fundacji i stowarzyszeń 4632 godzin wliczonych do czasu pracy.  W 2019 roku było to do końca października 2032 godziny wolontariatu. 

Co rok Fundacja Auchan na rzecz młodzieży ogłasza nabór projektów, a spośród kryteriów zakwalifikowania najważniejsze to : zdrowie, zdrowe odżywianie i wolontariat pracowniczy. 

O Fundacji Auchan na rzecz młodzieży

Fundacja Auchan na rzecz młodzieży została powołana we Francji w 1996 roku. Na arenie międzynarodowej - w tym w Polsce - działa od 2011 roku. Fundacja wspiera projekty adresowane do dzieci i młodych ludzi w zewnętrznym otoczeniu społecznym sklepów Auchan, prowadzone przez lokalne fundacje i stowarzyszenia. Zgodnie ze swoją wizją, Auchan Retail, jako odpowiedzialny handlowiec, umieszcza zdrowie swoich klientów, współpracowników, otoczenia społecznego i innych interesariuszy w sercu swoich działań, promując to, co dobre, zdrowe, lokalne. Dlatego również Fundacja Auchan na rzecz młodzieży koncentruje swoje działania na zdrowiu, zdrowym odżywianiu i zdrowym stylu życia młodych ludzi, wspierając przede wszystkim projekty społeczne, które mają na celu poprawę ich zdrowia, samopoczucia i przyszłości. Od 2011 roku Fundacja Auchan na rzecz młodzieży wsparła 85  lokalnych projektów w Polsce.

Więcej informacji na temat Fundacji Auchan na rzecz młodzieży:

www.auchan.pl/pl/dla-klienta/Fundacja-Auchan

O Fundacji Czerwone Noski Klown w szpitalu

www.czerwonenoski.pl

www.facebook.com/CzerwoneNoskiKlownWSzpitalu/

O Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce

https://wioskisos.org/



 

Dwa nowe otwarcia sklepów franczyzowych Auchan Supermarket w Józefosławiu i Brwinowie.

14 listopada br. O 8 rano Auchan otwiera dwa kolejne sklepy w ramach franczyzy pod logo Auchan Supermarket.

“Dwa kolejne otwarcia sklepów franczyzowych Auchan to kontynuacja naszej strategii  rozwoju w Polsce. Nasze plany zakładają otwarcie 300 sklepów franczyzowych w ciągu najbliższych 5 lat. Siła Marki Auchan oraz doświadczenie w handlu naszych Partnerów  to niepodważalne atuty na drodze do sukcesu w handlu nowej generacji.”

- mówi Stephane Delaunay, Dyrektor ds. Franczyzy Auchan Retail Polska. .

W ramach umowy franczyzowej Auchan gwarantuje swoim Partnerom wiedzę ekspercką, zaangażowanie win-win oraz trwałe relacje oparte na zaufaniu budując w ten sposób handel nowej generacji. Aby skutecznie rozwijać sieć przedsiębiorców z pasją do handlu, którzy dzielą te same wartości: zaufanie, otwartość i doskonałość, Auchan inwestuje w szkolenia oraz w zindywidualizowane towarzyszenie,

Obydwa sklepy Auchan Supermarket w Józefosławiu i Brwinowie oferują gamę 15 000 produktów  wyselekcjonowanych pod potrzeby lokalnego klienta .Sklepy o powierzchni handlowej 1 100 m2, proponują przede wszystkim wspaniałe produkty świeże, produkty BIO, produkty pod logo PEWNI DOBREGO oraz produkty marki własnej Auchan (z logo ptaka). Sklepy są usytuowane w galeriach handlowych odpowiednio MMG Józefosław (ul. Geodetów 23) i Galeria Brwinów (ul. Grodziska 46). Godziny otwarcia obu sklepów: od poniedziałku do soboty  od 8h-21h; w niedzielę 9h -19h.

 

Auchan Retail Polska decyduje nie sprzedawać żywego karpia

Auchan promuje to, co dobre, zdrowe i lokalne, dba również o dobrostan zwierząt. W zakresie sprzedaży karpia, od ponad 15 lat prowadzi program współpracy z polskimi Hodowcami, gwarantując bezpieczeństwo i pochodzenie ryb. 

Obserwując jednak, iż stale rosnąca grupa klientów krytycznie ocenia sprzedaż żywego karpia, Auchan podjęło w 2019 roku decyzję o zaprzestaniu sprzedaży żywego karpia wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom.

Decyzja ta była możliwa dzięki wieloletniej współpracy Dyrekcji Produktu Auchan Retail Polska z Hodowcami Karpia, z którymi rozmowy o zaprzestaniu sprzedaży żywej ryby były prowadzone od ponad 5 lat, 

Dorota Patejko, dyrektor ds. Komunikacji i CSR podkreśla :”Wyjście ze sprzedaży żywego karpia to wieloletnie rozmowy z polskimi Hodowcami, którzy mając zaufanie do Auchan, stopniowo przestawiali swoje rodzinne hodowle na przetwórstwo, lub poszukiwali innych dróg rozwoju dla swojej branży. Musimy pamiętać o wszystkich elementach tego procesu: o Hodowcach i ich biznesie, o dobrostanie ryby, ale również o potrzebach Klientów”.

Organizacja VIVA!, zajmująca się dobrostanem zwierząt, podczas spotkań z przedstawicielami Auchan Retail Polska prowadziła rozmowy na temat rezygnacji ze sprzedaży żywego karpia prezentując argumenty środowiskowe i społeczne.

Cezary Wyszyński z Fundacji Viva nie kryje radości – bardzo cieszymy się z decyzji sieci Auchan - to wspólny sukces sieci ale również organizacji, które tak jak nasza od lat uświadamiały konsumentów oraz sklepy, że sprzedaż żywych ryb powoduje cierpienie zwierząt, które w łatwy sposób można zmniejszyć. Auchan sukcesywnie rezygnowało ze sprzedaży żywych ryb w kolejnych placówkach, a swoją dzisiejszą decyzją wyznaczyło dobry standard wśród polskich sklepów.

Auchan od wielu lat oferuje w sprzedaży szeroki wybór świeżych ryb i owoców morza. W okresie przedświątecznym sieć przygotuje specjalną ofertę karpia i innych ryb, wychodząc naprzeciw potrzebom Klientów.

O Auchan Polska 

Auchan Polska, obecny na polskim  rynku od 1996 roku, zarządza obecnie 110 punktami sprzedaży multi-formatowej: hipermarketami, supermarketami, sklepami osiedlowymi oraz kanałem e-commerce. 

O Fundacji Viva
Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt Viva! zajmuje się walką o poprawienie losu zwierząt. Ten cel realizuje przez cały wachlarz działań - od reagowania w przypadkach znęcania się nad zwierzętami i prowadzenia spraw w sądach przez szkolenia instytucji państwowych aż po prowadzenie zakrojonych na szeroką skalę kampanii i akcji informacyjnych propagujących etyczne traktowanie zwierząt.

 

Zbiórka żywności PCK w sklepach Auchan

W dniach 27-28.09 w 15 sklepach pod szyldem Auchan prowadzona była zbiórka żywności na rzecz podopiecznych Polskiego Czerwonego Krzyża. Polski Czerwony Krzyż i Auchan walczą wspólnie z ubóstwem i niedożywieniem.

Dzięki zaangażowaniu wolontariuszy, ekip sklepów oraz wielkim sercom klientów udało się zebrać ponad 1,5 tony żywności, głównie produkty takie jak: mąka, cukier, ryż, kasze, olej, konserwy, makarony, słodycze, herbata, dżemy, mleko, płatki do mleka.

Poprzez zbiórki żywności Auchan i PCK wspierają najuboższych, zebrana żywność trafia do osób najbardziej potrzebujących. 

Jest to kolejny, wspólny projekt Auchan i PCK, w ramach którego obie organizacje wspierają walkę z ubóstwem i głodem. W październiku 2018 roku Auchan Polska brał również udział w kampanii fundraisingowo-uwrażliwiającej PCK pod hasłem „Godne dzieciństwo” – której tematem był problem niedożywienia dzieci w Polsce.

Na rok 2020 planowane jest rozszerzenie zbiórki na inne sklepy Auchan w ramach ogólnopolskiej akcji na Międzynarodowy Dzień Walki z Ubóstwem 17 października. Skala potrzeb jest ogromna,  jednak by zbiórki mogły się odbyć potrzebni są wolontariusze. Auchan zachęca swoich współpracowników do zaangażowania się w działania wolontariackie, Są to tzw. Dni Otwartości, które pracownicy Auchan mogą przeznaczyć na zaangażowanie się w projekty charytatywne.

Nowa kolekcja dżinsów eco-friendly już w Auchan

InExtenso, tekstylna marka Auchan, dzięki nowej kolekcji dżinsów eco-friendly, sprawia, że tzw. tekstylia “green” stają się dostępne dla jak największej liczby klientów. Kolekcja składa się z 6 modeli, które są do dyspozycji w sklepach Auchan po niespotykanie niskich cenach.

 

Kolekcja została zbudowana przy respektowaniu odpowiedzialnych zobowiązań marki: oszczędności wody, zero odpadów oraz recykling.

Cały proces fabrykacji został określony tak, aby:

zintegrować 20% bawełny z recyklingu dla całej gamy
oszczędzić 40% wody
zużyć przy produkcji mniej energii

 

Część gamy jest proponowana w wersji “surowej", aby uniknąć procesu prania, a więc zużycia wody, pozostała część jest wyprana w ozonie, czy też laserem. Dodatki (guziki, zipy, nity) mają kolor metaliczny bez użycia substancji szkodliwych dla środowiska i przy użyciu mniejszej ilości wody. Zdobienia z zipów są z poliestru pochodzącego z recyklingu, kieszenie wykonano z bawełny bio, a etykiety marki oraz ceny - z papieru certyfikowanego FSC. Klient znajdzie na nich wskazówki jak pielęgnować swoje dżinsy, aby zachowały swój fason i kolor jak najdłużej.

 

Zapraszamy do sklepów Auchan.

Klasy patronackie w zawodzie cukiernik objęte patronatem przez Auchan

30.08.2019 roku została podpisana umowa pomiędzy Specjalnym Ośrodkiem  Szkolno - Wychowawczym w Piasecznie i Auchan Retail Polska. Dotyczy ona objęcia patronatem 6 uczniów z niepełnosprawnością intelektualną, uczących się w tej szkole. Podejmą oni naukę zawodu cukiernik. Nauka trwa 3.lata i kończy się egzaminem zawodowym. Jest to współpraca ze sklepem Auchan w Piasecznie. 

W roku 2018 Fundacja Auchan na rzecz młodzieży przyznała Fundacji Auxilium, działającym przy Zespole Szkół Specjalnych w Piasecznie dofinansowanie na projekt „Od nasionka do jedzonka”. W ramach projektu powstała pracownia kuchenna i powstanie ekologiczny ogródek warzywny, który będzie uprawiany przez uczniów Zespołu Szkół Specjalnych i wolontariuszy sklepów Auchan. Dodatkowo prowadzone będą działania na rzecz edukacji w zakresie zdrowego żywienia.  

Od trzech lat Auchan Polska otwiera klasy patronackie w całej Polsce, by zwiększyć skuteczność kształcenia zawodowego, pozyskać  młodzież do praktycznej nauki zawodów, na które jest i będzie zapotrzebowanie na rynku pracy oraz wykształcić potencjalnych młodych pracowników, którzy trwale zwiążą swoją karierę z Auchan. Trzy-letnia   współpraca ze Szkołami Branżowymi pozwoliła uczyć w zawodach: sprzedawca, piekarz i cukiernik 71 uczniów w 11 sklepach w całej Polsce.

 

zobacz więcej