Laur Konsumenta 2025 dla marki Auchan w kategorii Najwyższa Jakość Produktów Marek Własnych

Produkty marek własnych Auchan docenione przez konsumentów w plebiscycie. Auchan Polska zostało uhonorowane Złotym Laurem Konsumenta 2025 w kategorii Najwyższa Jakość Produktów Marek Własnych. Godło zostało przyznane na podstawie ogólnopolskiego plebiscytu, w którym głos oddali sami konsumenci.

Jesteśmy bardzo dumni z otrzymania certyfikatu Złoty Laur Konsumenta 2025 dla marki Auchan w kategorii Najwyższa Jakość Produktów Marek Własnych. To dla nas najlepsze potwierdzenie, że nasze wysiłki przynoszą realne efekty. W Auchan stale rozbudowujemy asortyment marek własnych, po które konsumenci coraz częściej sięgają nie tylko ze względu na cenę, ale przede wszystkim mają zaufanie do jakości, doceniają też szerokość oferty. Przyznane wyróżnienie pokazuje, że to właśnie klienci są najlepszymi ambasadorami naszych marekpodkreśla Aleksandra Sianecka, dyrektorka Marketingu Auchan Polska.

Laur Konsumenta to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych certyfikatów konsumenckich w Polsce, przyznawany od 21 lat. O zwycięzcach decydują opinie i wybory klientów – to oni wskazują marki i produkty, które cieszą się największym zaufaniem i popularnością. 

Marki własne Auchan to przede wszystkim wysoka jakość, dobry skład, pochodzenie oraz korzystna cena produktu. Zapewniają klientom kompleksową gamę produktów dopasowanych do różnorodnych smaków, potrzeb i oczekiwań. Są to: 

  • Kciuk  – produkty o  wysokiej jakość w połączeniu z niską ceną
  • Czerwony Ptak – produkty, które zaspokajają indywidualne potrzeby i gusta. Znajdują się tu produkty BIO, ECO, bez laktozy czy glutenu.
  • Auchan Collection – marka dla klientów szukających wyrafinowanych smaków i przepisów.
  • Pewni Dobrego – marka stworzona w ramach Odpowiedzialnego Partnerstwa Współpracy. Są to polskie produkty, pochodzące od lokalnych, polskich producentów i hodowców. 

Wysokie uznanie i stale rosnący poziom satysfakcji potwierdzają także badania, które regularnie prowadzone są wśród klientów przez Auchan. Wyniki badania za pierwsze półrocze 2025 r. pokazują, że klienci cenią sobie zarówno jakość, jak i wyjątkowo szeroki wybór oferowanych przez sieć produktów, w tym produktów marek własnych – tradycyjnie już przyznając najwyższe noty w tej kategorii. 

Organizatorem plebiscytu Laur Konsumenta jest wydawca dodatków promocyjnych Rzecz o Biznesie, Strony Biznesu plus oraz Strony Rynku ukazujących się w ogólnopolskich dziennikach.

Projekt „Dobro w plecaku” dla dzieci z domów dziecka

W Auchan rusza zbiórka mikro-datków na rzecz Omenaa Foundation i akcji „Dobro w plecaku”. Od 21 sierpnia br. klienci sieci Auchan w całej Polsce mogą wesprzeć finansowo projekt „Dobro w plecaku”. Zbiórka prowadzona jest na rzecz Omenaa Foundation i ma na celu zebranie środków finansowych na szkolne wyprawki i inne potrzeby dzieci z domów dziecka objętych wsparciem Omenaa Foundation. Wpłat dokonywać można poprzez aplikację Donateo, wdrożoną do sieci terminali hipermarketów Auchan. Akcja potrwa do 30 września 2025 r.

Podczas zakupów w hipermarketach Auchan klienci mają możliwość przekazania darowizny poprzez aplikację Donateo. Wystarczy, że przy finalizacji transakcji bezgotówkowej zdecydują się na wsparcie – wówczas do rachunku doliczana jest kwota do 2 zł, która trafia bezpośrednio na konto Omenaa Foundation. Klient otrzymuje niefiskalne potwierdzenie operacji, a darowizna jest odzwierciedlona również na jego koncie bankowym.

W Auchan od lat realizujemy działania na rzecz najbardziej potrzebujących. Tym razem pragniemy wesprzeć dzieci wychowujące się w domach dziecka – pozbawione tego co dla wielu z nas jest oczywistością – wsparcia bliskich, poczucia bezpieczeństwa i możliwości pełnego rozwoju.  Wyprawka szkolna to znacznie więcej niż zeszyty i kredki – to symbol równego startu, poczucia godności i nadziei na lepszą przyszłość. Współpraca z Omenaa Foundation jest dla nas bardzo ważna – pozwala nam realnie zmieniać codzienność dzieci z domów dziecka i budować przyszłość opartą na edukacji, szacunku i trosce – Magdalena Bobko, dyrektorka CSR Auchan Retail Polska.

Omenaa Foundation od lat angażuje się w systemowe wsparcie placówek opiekuńczo-wychowawczych w Polsce. Fundacja nie tylko finansuje wyprawki i zajęcia edukacyjne, ale też wspiera rozwój emocjonalny, psychologiczny i zawodowy dzieci, które zbyt wcześnie musiały stać się samodzielne.

To już kolejna akcja charytatywna przeprowadzana w hipermarketach Auchan we współpracy z Donateo. Wcześniej beneficjentem zbiórek była Polska Federacja Banków Żywności, Fundacja Happy Kids, Komitet Ochrony Praw Dziecka, czy Fundacja UNAWEZA.

Akcji „Dobro w plecaku” towarzyszy komunikacja w SM Omenaa Foundation obejmująca m.in.  spot z udziałem Cezarego Pazury. Spot można obejrzeć TU

Do udziału w zbiórce przez cały czas jej trwania w hipermarketach Auchan będzie zachęcał również dżingiel z głosem Cezarego Pazury.

Warto podkreślić, że udział Cezarego Pazury w akcji „Dobro w plecaku” ma charakter całkowicie pro bono – aktor dołączył do niej wyłącznie z potrzeby serca i chęci wsparcia dzieci z domów dziecka.

Auchan uruchamia pierwszy mobilny sklep nowego konceptu Auchan Summer

W pełni wakacyjnego sezonu sieć otwiera pilotażowy sklep typu pop-up nad polskim morzem. Sieć Auchan uruchomiła pierwszy, pilotażowy sklep swojego najnowszego, mobilnego formatu Auchan Summer. Nowy, kompaktowy punkt handlowy, zlokalizowany na parkingu Centrum Handlowego Port Rumia, oferuje klientom blisko 500 produktów, w tym najchętniej kupowanych latem przekąsek, gotowych dań, napojów i lodów. To pierwsza taka realizacja, której celem jest zwiększenie dostępności oferty sieci dla jej klientów także w okresie ich wakacyjnego wypoczynku – w popularnych lokalizacjach turystycznych czy podczas wydarzeń plenerowych. 

Wraz z otwarciem nowego sklepu portfolio konceptów sprzedażowych Auchan w Polsce poszerza się aż do 7. różnorodnych formatów sklepów stacjonarnych. W połączeniu z dostępnością zintegrowanej, innowacyjnej platformy e-commerce sieci, daje to klientom Auchan szczególnie szeroki wybór – nie tylko pod względem oferowanych produktów, ale też sposobu, w jaki mogą robić zakupy, zależnie od ich zmieniających się potrzeb i upodobań.  

Auchan jest siecią wielokanałową, łączącą różne ścieżki zakupowe i doświadczenia klientów. Konsekwentnie rozwijamy nowe formaty, aby być jeszcze bliżej konsumentów i zapewniać im różnorodne możliwości robienia zakupów. Sklep mobilny Auchan Summer to nowa jakość w naszej ofercie – elastyczny, kompaktowy i pełen funkcjonalnych rozwiązań. To kolejny krok w kierunku dostępności naszej marki wszędzie tam, gdzie są nasi klienci – czy to na plaży, promenadzie, czy podczas wydarzeń plenerowych. Wierzymy, że bogaty asortyment i atrakcyjne ceny spotkają się z uznaniem naszych klientówmówi Hanna Bernatowicz, dyrektor komunikacji Auchan Retail Polska.

Celem prowadzonego pilotażu jest sprawdzenie rozwiązań technicznych, organizacyjnych i logistycznych związanych z funkcjonowaniem sklepu w formule mobilnej, podobnie jak dopracowanie możliwie jak najlepszej oferty produktowej sklepu, z uwzględnieniem jego charakteru. Konstrukcja modułowa nowego konceptu sprawia, że w prosty sposób można zwiększać powierzchnię sprzedażową sklepu, a także przenosić go w inne miejsce – w zależności od sezonu i zapotrzebowania. Dzięki tej mobilności sklepy Auchan typu pop-up będą mogły pojawiać się wszędzie tam, gdzie klienci potrzebują szybkich i wygodnych zakupów. 

Auchan Summer w Rumii to kompaktowy sklep o powierzchni 22 m², w którym zakupy można robić od poniedziałku do soboty  w godzinach 9.00-20.00. Oferta sklepu obejmuje blisko 500 artykułów, w tym szeroki wybór najchętniej kupowanych w wakacyjne dni artykułów, takich jak: słodkie i wytrawne przekąski, ciastka, lody, napoje, warzywa i owoce, a także wędliny, wyroby garmażeryjne, nabiał. Część asortymentu stanowią produkty marek własnych Auchan. Dla klientów dostępna jest także oferta typu “bistro”,  z gorącymi napojami, panini, hot dogami, zapiekankami, czy daniami do szybkiego podgrzania. 

Odlotowe ceny na start szkoły z Auchan. Najtańsza wyprawka szkolna z troską o najmłodszych

Kampania „Powrót do szkoły”, w tym roku pod hasłem Odlotowe ceny na start szkoły, to doroczna akcja handlowa Auchan Polska skierowana do uczniów i ich rodziców. Jak co roku, oferta szkolna Auchan łączy niskie ceny z szerokim asortymentem i zaangażowaniem społecznym – wspierając rodziny w okresie zwiększonych wydatków związanych z  rozpoczęciem roku szkolnego. Sieć proponuje najtańszą wyprawkę szkolną na rynku za 6,89 zł, a także organizuje akcje promocyjne i edukacyjne.  

Klienci kompletując szkolną wyprawkę, znajdą w sklepach Auchan bogatą ofertę obejmującą aż 3 000 artykułów w atrakcyjnych cenach. Asortyment został starannie dostosowany do potrzeb dzieci na każdym etapie edukacji – od przedszkolaków po młodzież szkolną. Są to m.in. plecaki, zeszyty, piórniki, temperówki, a także tekstylia szkolne i odzież dziecięcą w niskich cenach. Najtańszą wyprawkę szkolną, składającą się z 15 podstawowych produktów, można skompletować już za 6,89 zł. 

W ofercie dostępne są także artykuły dla osób leworęcznych – objęte specjalnym rabatem 50% w aplikacji mobilnej Auchan dla posiadaczy karty Skarbonka. Dodatkowe zniżki i zwroty procentowe za zakupy plecaków oraz przyborów szkolnych czekają na lojalnych klientów korzystających z programu Skarbonka.

Przełom sierpnia i września to tradycyjnie czas przygotowań do nowego roku szkolnego i jednocześnie duże wyzwanie finansowe dla wielu rodzin. Mając to na uwadze, jak co roku, oferujemy w Auchan szeroki wybór artykułów szkolnych. Dokładamy wszelkich starań, aby nasza oferta była nie tylko przystępna cenowo, ale również funkcjonalna, estetyczna i kompleksowa – tak, by rodzice mogli przygotować dzieci do szkoły w jednym miejscu, bez obciążenia domowego budżetu. Pamiętamy, że przygotowanie do szkoły to nie tylko zakup wyprawki czy nowych ubrań, choć są one niezbędne. To także moment, w którym warto zadbać o bezpieczeństwo i dobre nawyki naszych dzieci. Dlatego w naszych sklepach regularnie organizowane są inicjatywy edukacyjne, w tym akcje poświęcone zasadom bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz promujące zdrowe odżywianie. Pamiętamy też o dzieciach z domów dziecka i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji. Jesteśmy dumni, że w te działania aktywnie włączają się nasi pracownicy w ramach wolontariatu pracowniczego – mówi Hanna Bernatowicz, dyrektor komunikacji Auchan Polska.

Edukacja i bezpieczeństwo – Auchan wspiera najmłodszych

W ostatni wakacyjny weekend (30-31 sierpnia) w wybranych sklepach Auchan odbędą się wydarzenia edukacyjne z cyklu „Bezpieczny powrót do szkoły”. Wspólnie z Policją, Strażą Pożarną i służbami medycznymi, organizowane będą pokazy ratownictwa, warsztaty oraz zabawy edukacyjne. Dzieci poznają zasady bezpiecznego poruszania się w drodze do szkoły, będą mogły oznakować rowery oraz obejrzeć sprzęt policyjny i ratowniczy. 

W dniach 23-24 sierpnia w wybranych lokalizacjach zaplanowano również akcję „Zdrowe śniadanie do szkoły”. Na klientów czekać będą porady dietetyczne i praktyczne inspiracje – m.in. „Drugie śniadanie sprzyja nauce”, „Kanapki dla niejadków” oraz „Pożywne lunch boxy”. 

Auchan pomaga – zbiórki dla dzieci w potrzebie

Podczas całej kampanii prowadzona jest akcja „Dorzucasz, pomagasz” – wielka zbiórka artykułów szkolnych realizowana we współpracy z lokalnymi fundacjami i stowarzyszeniami. Wszystkie zebrane przybory trafią do najbardziej potrzebujących dzieci. W akcję zaangażowani są również wolontariusze Auchan w ramach wolontariatu pracowniczego. 

Akcji handlowej Odlotowe ceny na start szkoły towarzyszy kampania reklamowa 360° pod tym samym hasłem. Obejmuje ona telewizję (spoty 30 i 15”), Internet wraz z komunikacją SM oraz punkty sprzedaży. Spoty będą prezentowane od 14 sierpnia do 10 września br.

Auchan Polska oferuje wczasy pracownicze

Tygodniowy pobyt nad morzem lub w górach dla pracowników sieci i ich rodzin. Auchan Polska wprowadza nowy benefit skierowany do pracowników spełniających kryteria socjalne do otrzymania świadczenia. W ramach pilotażowego programu, realizowanego w sierpniu i wrześniu br., pracownicy wraz z rodzinami będą mogli skorzystać z tygodniowych turnusów wypoczynkowych. Pracownicy będą wypoczywać na wczasach z pełnym wyżywieniem w trzech lokalizacjach: Szklarskiej Porębie, Łazach koło Mielna i w Rewalu

Udział w turnusie przyznawany jest na podstawie pisemnego zgłoszenia pracownika rozpatrywanego przez Komisję Socjalną. Nabór wniosków na sierpniowe terminy został zakończony – priorytetowo rozpatrywane były wnioski rodzin z dziećmi w wieku szkolnym. W ramach programu w sierpniu 114 pracowników wraz z rodzinami, czyli łącznie 360 osób, będzie miało możliwość wypoczynku i regeneracji. Równocześnie trwa nabór zgłoszeń na wrzesień, a informacje o przyznanych miejscach zostaną przekazane w sierpniu.  

W naszej firmie od lat aktywnie budujemy środowisko pracy oparte na wartościach i wzajemnym wsparciu. Zależy nam, aby nasi pracownicy czuli, że firma troszczy się o ich dobrostan nie tylko zawodowy, ale również osobisty. Chcemy promować aktywny wypoczynek i ułatwiać rodzinom naszych pracowników spędzenie wczasów nad morzem lub w górach, zależnie od ich preferencji. Mamy nadzieję, że uda nam się również sprawić radość ich dzieciom. W hotelach, z którymi podjęliśmy współpracę, czeka je moc atrakcji. Jesteśmy przekonani, że program wczasów pracowniczych pozytywnie wpłynie na ich zdrowie i samopoczucie – podkreśla Arkadiusz Mika, dyrektor ds. zasobów ludzkich Auchan Polska. 

Nowa inicjatywa stanowi rozszerzenie dotychczasowych form wsparcia socjalnego związanego z wypoczynkiem, takich jak dofinansowanie do urlopu zimowego i alternatywę dla „wczasów pod gruszą” – i kolejny krok w kierunku tworzenia kultury organizacyjnej skoncentrowanej na człowieku.

Auchan przyspiesza w walce z marnowaniem żywności dzięki technologii Smartway

Strategiczne partnerstwo i skuteczność wspierana przez sztuczną inteligencję – z korzyścią dla planety i siły nabywczej konsumentów. Auchan Polska podsumowuje efekty wdrożenia w swoich sklepach platformy Smartway – opartego na sztucznej inteligencji narzędzia, które dzięki optymalizacji zarządzania produktami z krótką datą przydatności do spożycia pozwala skutecznie przeciwdziałać marnowaniu żywności. Ponad 25,2 milionów produktów uratowanych od zmarnowania – blisko 12,2 tysięcy ton żywności łącznie, ok. 30 300 ton unikniętych w ten sposób emisji CO2 i 48 milionów złotych zaoszczędzonych przez klientów Auchan dzięki rabatom, to imponujący bilans zastosowania technologii Smartway w sklepach sieci począwszy od 2024 r.  

Walka z marnowaniem żywności stanowi jeden z priorytetów strategii rozwoju Auchan, co wpisuje się w przyjęte przez firmę zobowiązanie osiągnięcia statusu „zero waste” do 2032 r. Sieć od lat podejmuje liczne inicjatywy w tym zakresie, przekonana o roli jaką odpowiedzialny detalista może w tej walce odegrać. Nadzwyczajny wzrost skuteczności tych działań przyniosło wprowadzenie do sklepów Auchan z początkiem 2024 r. systemu zarządzania odpadami spożywczymi (FWMS) firmy Smartway – pioniera rozwiązań w tej dziedzinie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i strategicznego partnera sieci. 

Polska jest jednym z pierwszych rynków Auchan, na którym technologia Smartway została wprowadzona na tak szeroką skalę. Zaledwie 3 miesiące zajęło płynne wdrożenie innowacyjnej platformy we wszystkich 109 sklepach własnych Auchan w całej Polsce, szybko przynosząc wymierne korzyści.

Efekty wdrożenia platformy Smartway w naszych sklepach najlepiej świadczą o tym, że łączenie odpowiedzialności za środowisko, z dbałością o siłę nabywczą konsumenta i równocześnie efektywność ekonomiczną sklepów jest możliwe, i to ze świetnym wynikiem – mówi Alexandre Saussard, prezes Auchan PolskaZe Smartway zwiększyliśmy skalę i skuteczność naszej walki z marnowaniem żywności przy sprzedaży ponad 25 mln produktów z krótkim terminem ważności sięgnęła ona blisko 78%. To imponujący wynik i oczywista korzyść dla planety. Podobnie jak umożliwienie naszym klientom bardziej odpowiedzialnych zakupów, które przy zastosowaniu dynamicznej, inteligentnej stopy dyskontowej przyniosły im aż 48 mln zł oszczędności. Skokowo wzrosła też wydajność operacyjna naszych zespołów, które doceniają ujednolicenie procesu, efektywność i łatwość użycia nowych narzędzi, a także ogromną oszczędność czasu, bo nawet do 1,5 godz. dziennie. 

Platforma Smartway wprowadzona w sklepach Auchan wykorzystuje szereg inteligentnych narzędzi, których zadaniem jest przede wszystkim:  

  • Uproszczenie procesów i wzrost efektywności

FWMS sprawia, że proces jest płynniejszy, lepiej znormalizowany i mniej podatny na błędy, co znacznie zwiększa wydajność operacyjną. 

  • Precyzyjne, szybki i proaktywne monitorowanie dat ważności 

Platforma zapewnia 100% skuteczność w wykrywaniu produktów z krótką datą przydatności, a sprawdzenie ważności 500 produktów możliwe jest w mniej niż 4 minuty! Dodatkowo alerty z obsługiwanego przez pracownika terminala kierują go jedynie do tych produktów, które wymagają sprawdzenia. Przeciętnie jest to nie więcej niż 2% produktów, w porównaniu do 100% przy wykorzystaniu wcześniejszych metod. 

Alerty wyzwalane są także w przypadku wyczerpywania się zapasów. Ich uzupełnianie  to kolejny proces, który „uczący się” Smartway stale optymalizuje z wykorzystaniem algorytmów prognostycznych.

  • Optymalizowanie strategii rabatowych, z przejrzystą informacją dla klienta 

Inteligentne narzędzia Smartway w zaledwie 3 sekundy naliczają rabat w wysokości optymalnej dla każdego z przecenionych artykułów i charakteru grupy produktowej. 

Zespoły sklepowe korzystając z platformy Smartway posługują się specjalnie zaprojektowanymi mobilnymi stacjami kodów kresowych, które pozwalają zarządzać całym procesem i na bieżąco drukują etykiety dla przecenionych produktów. Klienci znajdą na nich przejrzyste informacje dot. pierwotnej i zmienionej ceny oraz wysokości zastosowanej zniżki. Nowe kody są automatycznie rozpoznawane przez system sprzedaży, co gwarantuje klientom także płynną realizację transakcji. 

Wdrożenie rozwiązań Smartway w Polsce, po wprowadzeniu ich z sukcesem do wszystkich sklepów Auchan we Francji, jest kontynuacją podjętej przez nas partnerskiej współpracy z  grupą z myślą o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności.  Szybkie i płynne wdrożenie w 109 sklepach Auchan w Polsce dowodzi, że efektywna i pozytywna transformacja na dużą skalę jest osiągalna, z korzyścią dla zespołów, konsumentów i planety – komentują Christophe i Paul-Adrien Menez,  współzałożyciele Smartway.

zobacz więcej