Auchan uruchamia pierwszy mobilny sklep nowego konceptu Auchan Summer

W pełni wakacyjnego sezonu sieć otwiera pilotażowy sklep typu pop-up nad polskim morzem. Sieć Auchan uruchomiła pierwszy, pilotażowy sklep swojego najnowszego, mobilnego formatu Auchan Summer. Nowy, kompaktowy punkt handlowy, zlokalizowany na parkingu Centrum Handlowego Port Rumia, oferuje klientom blisko 500 produktów, w tym najchętniej kupowanych latem przekąsek, gotowych dań, napojów i lodów. To pierwsza taka realizacja, której celem jest zwiększenie dostępności oferty sieci dla jej klientów także w okresie ich wakacyjnego wypoczynku – w popularnych lokalizacjach turystycznych czy podczas wydarzeń plenerowych. 

Wraz z otwarciem nowego sklepu portfolio konceptów sprzedażowych Auchan w Polsce poszerza się aż do 7. różnorodnych formatów sklepów stacjonarnych. W połączeniu z dostępnością zintegrowanej, innowacyjnej platformy e-commerce sieci, daje to klientom Auchan szczególnie szeroki wybór – nie tylko pod względem oferowanych produktów, ale też sposobu, w jaki mogą robić zakupy, zależnie od ich zmieniających się potrzeb i upodobań.  

Auchan jest siecią wielokanałową, łączącą różne ścieżki zakupowe i doświadczenia klientów. Konsekwentnie rozwijamy nowe formaty, aby być jeszcze bliżej konsumentów i zapewniać im różnorodne możliwości robienia zakupów. Sklep mobilny Auchan Summer to nowa jakość w naszej ofercie – elastyczny, kompaktowy i pełen funkcjonalnych rozwiązań. To kolejny krok w kierunku dostępności naszej marki wszędzie tam, gdzie są nasi klienci – czy to na plaży, promenadzie, czy podczas wydarzeń plenerowych. Wierzymy, że bogaty asortyment i atrakcyjne ceny spotkają się z uznaniem naszych klientówmówi Hanna Bernatowicz, dyrektor komunikacji Auchan Retail Polska.

Celem prowadzonego pilotażu jest sprawdzenie rozwiązań technicznych, organizacyjnych i logistycznych związanych z funkcjonowaniem sklepu w formule mobilnej, podobnie jak dopracowanie możliwie jak najlepszej oferty produktowej sklepu, z uwzględnieniem jego charakteru. Konstrukcja modułowa nowego konceptu sprawia, że w prosty sposób można zwiększać powierzchnię sprzedażową sklepu, a także przenosić go w inne miejsce – w zależności od sezonu i zapotrzebowania. Dzięki tej mobilności sklepy Auchan typu pop-up będą mogły pojawiać się wszędzie tam, gdzie klienci potrzebują szybkich i wygodnych zakupów. 

Auchan Summer w Rumii to kompaktowy sklep o powierzchni 22 m², w którym zakupy można robić od poniedziałku do soboty  w godzinach 9.00-20.00. Oferta sklepu obejmuje blisko 500 artykułów, w tym szeroki wybór najchętniej kupowanych w wakacyjne dni artykułów, takich jak: słodkie i wytrawne przekąski, ciastka, lody, napoje, warzywa i owoce, a także wędliny, wyroby garmażeryjne, nabiał. Część asortymentu stanowią produkty marek własnych Auchan. Dla klientów dostępna jest także oferta typu “bistro”,  z gorącymi napojami, panini, hot dogami, zapiekankami, czy daniami do szybkiego podgrzania. 

Odlotowe ceny na start szkoły z Auchan. Najtańsza wyprawka szkolna z troską o najmłodszych

Kampania „Powrót do szkoły”, w tym roku pod hasłem Odlotowe ceny na start szkoły, to doroczna akcja handlowa Auchan Polska skierowana do uczniów i ich rodziców. Jak co roku, oferta szkolna Auchan łączy niskie ceny z szerokim asortymentem i zaangażowaniem społecznym – wspierając rodziny w okresie zwiększonych wydatków związanych z  rozpoczęciem roku szkolnego. Sieć proponuje najtańszą wyprawkę szkolną na rynku za 6,89 zł, a także organizuje akcje promocyjne i edukacyjne.  

Klienci kompletując szkolną wyprawkę, znajdą w sklepach Auchan bogatą ofertę obejmującą aż 3 000 artykułów w atrakcyjnych cenach. Asortyment został starannie dostosowany do potrzeb dzieci na każdym etapie edukacji – od przedszkolaków po młodzież szkolną. Są to m.in. plecaki, zeszyty, piórniki, temperówki, a także tekstylia szkolne i odzież dziecięcą w niskich cenach. Najtańszą wyprawkę szkolną, składającą się z 15 podstawowych produktów, można skompletować już za 6,89 zł. 

W ofercie dostępne są także artykuły dla osób leworęcznych – objęte specjalnym rabatem 50% w aplikacji mobilnej Auchan dla posiadaczy karty Skarbonka. Dodatkowe zniżki i zwroty procentowe za zakupy plecaków oraz przyborów szkolnych czekają na lojalnych klientów korzystających z programu Skarbonka.

Przełom sierpnia i września to tradycyjnie czas przygotowań do nowego roku szkolnego i jednocześnie duże wyzwanie finansowe dla wielu rodzin. Mając to na uwadze, jak co roku, oferujemy w Auchan szeroki wybór artykułów szkolnych. Dokładamy wszelkich starań, aby nasza oferta była nie tylko przystępna cenowo, ale również funkcjonalna, estetyczna i kompleksowa – tak, by rodzice mogli przygotować dzieci do szkoły w jednym miejscu, bez obciążenia domowego budżetu. Pamiętamy, że przygotowanie do szkoły to nie tylko zakup wyprawki czy nowych ubrań, choć są one niezbędne. To także moment, w którym warto zadbać o bezpieczeństwo i dobre nawyki naszych dzieci. Dlatego w naszych sklepach regularnie organizowane są inicjatywy edukacyjne, w tym akcje poświęcone zasadom bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz promujące zdrowe odżywianie. Pamiętamy też o dzieciach z domów dziecka i rodzin znajdujących się w trudnej sytuacji. Jesteśmy dumni, że w te działania aktywnie włączają się nasi pracownicy w ramach wolontariatu pracowniczego – mówi Hanna Bernatowicz, dyrektor komunikacji Auchan Polska.

Edukacja i bezpieczeństwo – Auchan wspiera najmłodszych

W ostatni wakacyjny weekend (30-31 sierpnia) w wybranych sklepach Auchan odbędą się wydarzenia edukacyjne z cyklu „Bezpieczny powrót do szkoły”. Wspólnie z Policją, Strażą Pożarną i służbami medycznymi, organizowane będą pokazy ratownictwa, warsztaty oraz zabawy edukacyjne. Dzieci poznają zasady bezpiecznego poruszania się w drodze do szkoły, będą mogły oznakować rowery oraz obejrzeć sprzęt policyjny i ratowniczy. 

W dniach 23-24 sierpnia w wybranych lokalizacjach zaplanowano również akcję „Zdrowe śniadanie do szkoły”. Na klientów czekać będą porady dietetyczne i praktyczne inspiracje – m.in. „Drugie śniadanie sprzyja nauce”, „Kanapki dla niejadków” oraz „Pożywne lunch boxy”. 

Auchan pomaga – zbiórki dla dzieci w potrzebie

Podczas całej kampanii prowadzona jest akcja „Dorzucasz, pomagasz” – wielka zbiórka artykułów szkolnych realizowana we współpracy z lokalnymi fundacjami i stowarzyszeniami. Wszystkie zebrane przybory trafią do najbardziej potrzebujących dzieci. W akcję zaangażowani są również wolontariusze Auchan w ramach wolontariatu pracowniczego. 

Akcji handlowej Odlotowe ceny na start szkoły towarzyszy kampania reklamowa 360° pod tym samym hasłem. Obejmuje ona telewizję (spoty 30 i 15”), Internet wraz z komunikacją SM oraz punkty sprzedaży. Spoty będą prezentowane od 14 sierpnia do 10 września br.

Auchan Polska oferuje wczasy pracownicze

Tygodniowy pobyt nad morzem lub w górach dla pracowników sieci i ich rodzin. Auchan Polska wprowadza nowy benefit skierowany do pracowników spełniających kryteria socjalne do otrzymania świadczenia. W ramach pilotażowego programu, realizowanego w sierpniu i wrześniu br., pracownicy wraz z rodzinami będą mogli skorzystać z tygodniowych turnusów wypoczynkowych. Pracownicy będą wypoczywać na wczasach z pełnym wyżywieniem w trzech lokalizacjach: Szklarskiej Porębie, Łazach koło Mielna i w Rewalu

Udział w turnusie przyznawany jest na podstawie pisemnego zgłoszenia pracownika rozpatrywanego przez Komisję Socjalną. Nabór wniosków na sierpniowe terminy został zakończony – priorytetowo rozpatrywane były wnioski rodzin z dziećmi w wieku szkolnym. W ramach programu w sierpniu 114 pracowników wraz z rodzinami, czyli łącznie 360 osób, będzie miało możliwość wypoczynku i regeneracji. Równocześnie trwa nabór zgłoszeń na wrzesień, a informacje o przyznanych miejscach zostaną przekazane w sierpniu.  

W naszej firmie od lat aktywnie budujemy środowisko pracy oparte na wartościach i wzajemnym wsparciu. Zależy nam, aby nasi pracownicy czuli, że firma troszczy się o ich dobrostan nie tylko zawodowy, ale również osobisty. Chcemy promować aktywny wypoczynek i ułatwiać rodzinom naszych pracowników spędzenie wczasów nad morzem lub w górach, zależnie od ich preferencji. Mamy nadzieję, że uda nam się również sprawić radość ich dzieciom. W hotelach, z którymi podjęliśmy współpracę, czeka je moc atrakcji. Jesteśmy przekonani, że program wczasów pracowniczych pozytywnie wpłynie na ich zdrowie i samopoczucie – podkreśla Arkadiusz Mika, dyrektor ds. zasobów ludzkich Auchan Polska. 

Nowa inicjatywa stanowi rozszerzenie dotychczasowych form wsparcia socjalnego związanego z wypoczynkiem, takich jak dofinansowanie do urlopu zimowego i alternatywę dla „wczasów pod gruszą” – i kolejny krok w kierunku tworzenia kultury organizacyjnej skoncentrowanej na człowieku.

Auchan przyspiesza w walce z marnowaniem żywności dzięki technologii Smartway

Strategiczne partnerstwo i skuteczność wspierana przez sztuczną inteligencję – z korzyścią dla planety i siły nabywczej konsumentów. Auchan Polska podsumowuje efekty wdrożenia w swoich sklepach platformy Smartway – opartego na sztucznej inteligencji narzędzia, które dzięki optymalizacji zarządzania produktami z krótką datą przydatności do spożycia pozwala skutecznie przeciwdziałać marnowaniu żywności. Ponad 25,2 milionów produktów uratowanych od zmarnowania – blisko 12,2 tysięcy ton żywności łącznie, ok. 30 300 ton unikniętych w ten sposób emisji CO2 i 48 milionów złotych zaoszczędzonych przez klientów Auchan dzięki rabatom, to imponujący bilans zastosowania technologii Smartway w sklepach sieci począwszy od 2024 r.  

Walka z marnowaniem żywności stanowi jeden z priorytetów strategii rozwoju Auchan, co wpisuje się w przyjęte przez firmę zobowiązanie osiągnięcia statusu „zero waste” do 2032 r. Sieć od lat podejmuje liczne inicjatywy w tym zakresie, przekonana o roli jaką odpowiedzialny detalista może w tej walce odegrać. Nadzwyczajny wzrost skuteczności tych działań przyniosło wprowadzenie do sklepów Auchan z początkiem 2024 r. systemu zarządzania odpadami spożywczymi (FWMS) firmy Smartway – pioniera rozwiązań w tej dziedzinie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i strategicznego partnera sieci. 

Polska jest jednym z pierwszych rynków Auchan, na którym technologia Smartway została wprowadzona na tak szeroką skalę. Zaledwie 3 miesiące zajęło płynne wdrożenie innowacyjnej platformy we wszystkich 109 sklepach własnych Auchan w całej Polsce, szybko przynosząc wymierne korzyści.

Efekty wdrożenia platformy Smartway w naszych sklepach najlepiej świadczą o tym, że łączenie odpowiedzialności za środowisko, z dbałością o siłę nabywczą konsumenta i równocześnie efektywność ekonomiczną sklepów jest możliwe, i to ze świetnym wynikiem – mówi Alexandre Saussard, prezes Auchan PolskaZe Smartway zwiększyliśmy skalę i skuteczność naszej walki z marnowaniem żywności przy sprzedaży ponad 25 mln produktów z krótkim terminem ważności sięgnęła ona blisko 78%. To imponujący wynik i oczywista korzyść dla planety. Podobnie jak umożliwienie naszym klientom bardziej odpowiedzialnych zakupów, które przy zastosowaniu dynamicznej, inteligentnej stopy dyskontowej przyniosły im aż 48 mln zł oszczędności. Skokowo wzrosła też wydajność operacyjna naszych zespołów, które doceniają ujednolicenie procesu, efektywność i łatwość użycia nowych narzędzi, a także ogromną oszczędność czasu, bo nawet do 1,5 godz. dziennie. 

Platforma Smartway wprowadzona w sklepach Auchan wykorzystuje szereg inteligentnych narzędzi, których zadaniem jest przede wszystkim:  

  • Uproszczenie procesów i wzrost efektywności

FWMS sprawia, że proces jest płynniejszy, lepiej znormalizowany i mniej podatny na błędy, co znacznie zwiększa wydajność operacyjną. 

  • Precyzyjne, szybki i proaktywne monitorowanie dat ważności 

Platforma zapewnia 100% skuteczność w wykrywaniu produktów z krótką datą przydatności, a sprawdzenie ważności 500 produktów możliwe jest w mniej niż 4 minuty! Dodatkowo alerty z obsługiwanego przez pracownika terminala kierują go jedynie do tych produktów, które wymagają sprawdzenia. Przeciętnie jest to nie więcej niż 2% produktów, w porównaniu do 100% przy wykorzystaniu wcześniejszych metod. 

Alerty wyzwalane są także w przypadku wyczerpywania się zapasów. Ich uzupełnianie  to kolejny proces, który „uczący się” Smartway stale optymalizuje z wykorzystaniem algorytmów prognostycznych.

  • Optymalizowanie strategii rabatowych, z przejrzystą informacją dla klienta 

Inteligentne narzędzia Smartway w zaledwie 3 sekundy naliczają rabat w wysokości optymalnej dla każdego z przecenionych artykułów i charakteru grupy produktowej. 

Zespoły sklepowe korzystając z platformy Smartway posługują się specjalnie zaprojektowanymi mobilnymi stacjami kodów kresowych, które pozwalają zarządzać całym procesem i na bieżąco drukują etykiety dla przecenionych produktów. Klienci znajdą na nich przejrzyste informacje dot. pierwotnej i zmienionej ceny oraz wysokości zastosowanej zniżki. Nowe kody są automatycznie rozpoznawane przez system sprzedaży, co gwarantuje klientom także płynną realizację transakcji. 

Wdrożenie rozwiązań Smartway w Polsce, po wprowadzeniu ich z sukcesem do wszystkich sklepów Auchan we Francji, jest kontynuacją podjętej przez nas partnerskiej współpracy z  grupą z myślą o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności.  Szybkie i płynne wdrożenie w 109 sklepach Auchan w Polsce dowodzi, że efektywna i pozytywna transformacja na dużą skalę jest osiągalna, z korzyścią dla zespołów, konsumentów i planety – komentują Christophe i Paul-Adrien Menez,  współzałożyciele Smartway.

Auchan Polska publikuje wyniki finansowe za 2024 r.

Auchan Polska przedstawiła wyniki finansowe za 2024 r. Przychody ze sprzedaży odnotowane przez spółkę przekroczyły 10 992 mln PLN.  W 2024 r. sieć odprowadziła do polskiego budżetu blisko 854 mln zł w postaci podatków i danin. Podatek od sprzedaży detalicznej wyniósł 125 mln zł, zapłacona nadwyżka podatku VAT 237 mln zł. Firma zapłaciła ponad 19 mln podatku CIT, otrzymała zwrot nadpłaconego podatku CIT za lata 2018-2020 w wysokości 17 mln zł. Odprowadzone kwoty zaliczek i obciążeń z tytułu ZUS i PIT wyniosły ponad 387  mln zł. Sieć zamknęła rok zyskiem netto w wysokości 167  mln zł, a zysk z działalności operacyjnej firmy wyniósł 280  mln zł.

W Auchan konsekwentnie realizujemy strategię, której celem jest zapewnienie klientom jak najszerszego wyboru produktów w najlepszej cenie. Stawiamy na wysoką jakość i lokalność – aż 96% asortymentu w naszych sklepach pochodzi z Polski, co nie tylko wspiera rodzimą gospodarkę, ale też odpowiada na rosnące oczekiwania konsumentów w zakresie zdrowego i odpowiedzialnego odżywiania. Skupiamy się na rozwoju naszych marek własnych Auchan, a w szczególności rozwijamy gamę produktów unikatowej marki własnej Pewni Dobrego – charakteryzującej się produktami doskonałej jakości pochodzącymi od lokalnych producentów. 

W 2024 roku kontynuowaliśmy modernizację naszych placówek, dostosowując je do współczesnych standardów i rosnących oczekiwań klientów. Równolegle, w wymagającym otoczeniu rynkowym – przy deficycie pracowników – skoncentrowaliśmy się na optymalizacji struktury organizacyjnej, dostosowując ją do stopniowo zmniejszanych powierzchni handlowych. Dzięki tym działaniom byliśmy w stanie utrzymać konkurencyjność cenową i nadal oferować klientom najwyższą jakość.

Jednym z naszych priorytetów w ramach modernizacji sklepów pozostaje transformacja energetyczna – kontynuujemy inwestycje w program dekarbonizacji oraz dążymy do promowania oferty niskoemisyjnej, wspierającej bardziej zrównoważony styl życia. Konsekwentnie umacniamy naszą pozycję na krajowym rynku, rozwijając sieć sklepów – własnych i franczyzowych – zwłaszcza w formacie convenience i supermarketów. Stawiamy też na strategiczne partnerstwa, które wspierają ten rozwój. Jednocześnie intensywnie inwestujemy w digitalizację, aby w pełni wykorzystywać potencjał nowoczesnych technologii – zarówno w codziennym funkcjonowaniu sklepów, jak i w budowaniu jeszcze lepszych doświadczeń zakupowych   – mówi Alexandre Saussard, prezes Auchan Polska. 

Firma zarządza siecią 110 sklepów własnych w Polsce: 70 hipermarketów, w tym 3 hipermarkety Atac hiper discount i 39 supermarketów oraz sklepem autonomicznym Auchan GO. Ponadto sieć współpracuje z 27 sklepami franczyzowymi i 105 sklepami typu convenience store pod marką Easy Auchan w partnerstwie z bp. 

Blisko 270 tysięcy złotych zostało zebranych w ramach kampanii „Małe gesty, wielki wpływ”

Podsumowanie ogólnopolskiej zbiórki w sklepach sieci Auchan. 266 653 00 PLN to kwota zebrana dzięki hojności klientów Auchan w ramach ogólnopolskiej akcji dobroczynnej „Małe gesty, wielki wpływ” dla 24 organizacji dobroczynnych, stowarzyszeń i fundacji działających w Polsce na rzecz potrzebujących dzieci, osób z niepełnosprawnościami oraz hospicjów. Zbiórka zrealizowana została w okresie od 8 maja do 14 czerwca 2025 r.

 

Organizacje, które zostały beneficjentami zbiórki wybrali pracownicy sklepów Auchan. W tym roku są to m.in.: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Fundacja Hospicyjna im. Ks. Dutkiewicza w Gdańsku, Stowarzyszenie Przyjaciół Dzieci Specjalnej Troski "Arkadia", Specjalny Ośrodek Szkolno-wychowawczy w Piasecznie i Zwycięzców Olimpiad Specjalnych, Krajowe Towarzystwo Autyzmu w Bielsku-Białej oraz wiele innych działających w całej Polsce na rzecz potrzebujących dzieci, osób chorych i z niepełnosprawnościami. Dzięki temu klienci, jak również ich pracownicy mogli wesprzeć bliskie ich sercu konkretne potrzeby lokalnej społeczności. 

 

W naszej firmie od lat kierujemy się przekonaniem, że najważniejsi są ludzie – ich potrzeby, zaangażowanie i gotowość do działania. Dlatego tak dużą wagę przykładamy do wspierania lokalnych społeczności oraz organizacji, które działają najbliżej naszych oddziałów. Kampania „Małe gesty – wielki wpływ” jest dla nas szczególna – łączy ogólnopolski zasięg z głębokim, autentycznym zakorzenieniem w lokalnych realiach. To nasi pracownicy, najlepiej znający potrzeby swojego otoczenia, wskazują instytucje, które realnie potrzebują pomocy. Ich zaangażowanie, wsparte hojnością naszych klientów, sprawia, że możemy wspólnie odpowiadać na konkretne wyzwania tam, gdzie są one naprawdę odczuwalne. Takie działania mają dla nas największą wartość – bo płyną prosto z serca i przynoszą realną zmianę.– mówi Hanna Bernatowicz, dyrektorka komunikacji Auchan Polska.

 

Sieć Auchan wspiera działania charytatywne z wykorzystaniem technologii Donateo offline, umożliwiającej przekazanie mikrodatku podczas bezgotówkowej płatności za zakupy w sklepach stacjonarnych sieci od kilku lat. Podczas płatności kartą, na ekranie terminala pojawia się pytanie o chęć przekazania darowizny na wybrany cel. Po wyrażeniu zgody, do rachunku automatycznie doliczana jest kwota datku w wysokości 2 zł. 

Akcja „Małe gesty, wielki wpływ” to już druga akcja charytatywna wspierana przez Auchan z wykorzystaniem aplikacji Donateo, wdrożonej do terminali hipermarketów sieci, której celem była pomoc lokalnym organizacjom niosącym realne wsparcie potrzebującym. 

zobacz więcej