Auchan rozszerza ofertę marki własnej Pewni Dobrego. Sieć po raz kolejny odpowiada na nowe trendy i oczekiwania konsumentów

Auchan Retail Polska ponownie rozszerza asortyment marki Pewni Dobrego. Badanie postaw i oczekiwań konsumentów przeprowadzone na zlecenie firmy potwierdza, że oferta marki jest odpowiedzią na najnowsze trendy. Unikatowa, dopasowana do różnych smaków i potrzeb, obejmuje obecnie już 271 najwyższej jakości produktów, pochodzących od 44 starannie wybranych producentów żywności. Wśród nowości klienci Auchan znajdą m.in. oznaczone etykietą żywieniową Nutri-Score wegańskie dania śniadaniowe i desery, szparagi i truskawki z rodzinnych gospodarstw z ekologicznie czystych regionów, jaja BIO, czy nową gamę produktów obiadowych z hodowanym w krystalicznie czystej wodzie łososiem jurajskim. Uwagę zwracają też ekologiczne opakowania - zgodnie z dążeniem sieci wszystkie opakowania marki Pewni Dobrego mają docelowo nadawać się do recyklingu. 

Budowa odpowiedzialnej i wyjątkowej oferty to jeden z filarów strategii Auchan. Dynamiczny rozwój marki Pewni Dobrego i partnerskiej współpracy ze sprawdzonymi, lokalnymi dostawcami jest tego doskonałym przykładem. Nazwa marki najlepiej obrazuje to, czego konsumenci mogą spodziewać się sięgając po produkty opatrzone logo Pewni Dobrego – pewności, że będą dobre dla ich zdrowia, o świetnym smaku, wyprodukowane w poszanowaniu środowiska naturalnego i z dbałością o dobrostan zwierząt. Stale poszerzamy asortyment marki Pewni Dobrego, w przekonaniu, że jest ona odpowiedzią na nowe trendy i oczekiwania dzisiejszego konsumenta. Mamy nadzieję, że nasi klienci docenią jeszcze szerszy wybór produktów pod szyldem Pewni Dobrego, jaki przygotowaliśmy w ramach najnowszej oferty – mówi Radosław Dac, dyrektor Produktów Auchan Retail Polska.

Zdrowo, lokalnie, odpowiedzialnie – tak jak chcą konsumenci 

Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego na zlecenie Auchan przez firmę badawczą Maison&Partners z okazji 25-lecia obecności sieci na polskim rynku - marka Pewni Dobrego w pełni wpisuje się w aktualne trendy i oczekiwania konsumentów. Dla 89% respondentów w ofercie sklepu kluczowe znaczenie ma dostępność produktów wysokiej jakości, duża i urozmaicona oferta produktów ważna jest dla 87% respondentów, a dostępność produktów od sprawdzonych dostawców dla 87%. 

Co więcej, dla uczestników badania istotne są relacje między sieciami handlowymi a ich dostawcami. 85% odpowiadających podkreśliło znaczenie współpracy sieci z lokalnymi dostawcami i sprzedawanie produktów pochodzących z lokalnych gospodarstw rolnych, a także traktowanie dostawców w sposób uczciwy i etyczny (87%). Około 3/4 respondentów oczekuje od sklepów, w których robią zakupy, szerokiej dostępności produktów ekologicznych (71%).

Unikatowa oferta – z myślą o różnych smakach i potrzebach

Wśród nowości marki Pewni Dobrego klientom sieci oferowane są szparagi i truskawki bez pozostałości pestycydów w ekologicznych opakowaniach ze 100% biodegradowalnego papieru i tektury, jaja BIO pakowane po 20 sztuk, łosoś jurajski w wersji obiadowej w 2 smakach: w sosie kokosowym z chilli oraz z warzywami w sosie z zielonego pieprzu. 

Oferta mleka Pewni Dobrego to obecnie mleko bez laktozy 2% i 3,2%, a także mleko 2%, 3,2% i 3,8%. Mleko sprzedawane jest w kartonach z naturalnego brązowego materiału, wyprodukowanego z 3 warstw (standardowo kartony do świeżych produktów mają 4 warstwy, a do mleka UHT 6 warstw w tym warstwa aluminiowa). Nakrętki białe Elo-Cap U pochodzą z  surowców odnawialnych na bazie zasobów leśnych.

Zwolennicy diety wegańskiej znajdą w sklepach Auchan wegańską jaglankę w 4 smakach, wegańskie desery chia i tapiokę na kokosie, każdy w 3 smakach, wszystkie w biodegradowalnych kubeczkach z etykietą Nutri-Score. Ofertę deserów uzupełniają wegańskie budynie w trzech smakach. 

 

Auchan uruchomi na Górnym Śląsku magazyn w nowym centrum logistycznym GLP Lędziny. Kolejny etap realizacji nowej strategii Supply Chain i Logistyki sieci

Auchan Retail Polska uruchomi w regionie Górnego Śląska kolejny magazyn, który otwarty zostanie przy trasie ekspresowej S1, w nowopowstającym centrum logistycznym GLP w Lędzinach – jednej z najnowocześniejszych inwestycji tego typu w Polsce. To pierwszy etap transformacji infrastruktury logistycznej Auchan, zgodny z założeniami nowej strategii Supply Chain i Logistyki sieci. 54 tysiące mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej i biurowej wybudowane zostanie z myślą o obsłudze produktów spożywczych, w tym wymagających specjalnych warunków produktów świeżych.

Nowy magazyn Auchan w GLP Park Lędziny stawiać będzie na bliskość rynku i współpracę z lokalnymi dostawcami, oferującymi lokalne produkty. Służyć będzie optymalizacji sieci dystrybucji firmy oraz zapewnieniu klientom najwyższej jakości i bezpieczeństwa oferowanej żywności. Realizowany zgodnie z wymogami certyfikacji ekologicznej BREEAM na poziomie very good wspierać będzie również realizację celów sieci z obszaru zrównoważonego rozwoju, zwłaszcza redukcji śladu węglowego.

Ta inwestycja najlepiej pokazuje w jakim kierunku zmierza przebudowa naszej infrastruktury logistycznej. Stawiamy na nowoczesne technologie, lepsze wykorzystanie budynku, bliskość zarówno dla naszych klientów, jak i dostawców – te elementy będą się powtarzały także
w kolejnych etapach tej restrukturyzacji. Jest to także część przygotowań do rozbudowy naszego nowego konceptu sklepów w formacie convenience pod marką Easy Auchan, realizowanego przy współpracy  z bp.  Pod tym względem to strategiczna dla nas lokalizacja
– mówi Piotr Dopierała, Dyrektor Supply Chain & Logistics w Auchan Retail Polska. Dobór odpowiednich partnerów przy tak ważnych przedsięwzięciach jest kluczowy. Doceniamy nie tylko walory nowoczesnego magazynu i jego lokalizacji, ale także doświadczenie GLP jako dewelopera i zarządcy nieruchomości przemysłowych, innowacyjnej firmy, dbającej  o długofalowe relacje z klientami na partnerskich zasadach.

Projekt w Lędzinach realizowany jest zgodnie z nowym standardem nieruchomości logistycznych - GLP Design Standard. Magazyn Auchan wyróżni się wysokością składowania zwiększoną do 12 metrów oraz strefą kompletacji pogłębioną do 24 metrów, a więc dwukrotnie głębszą niż
w typowym magazynie. To także budynek przyjazny środowisku naturalnemu. Mamy tu dach przygotowany do instalacji paneli fotowoltaicznych, ładowarki samochodów elektrycznych, a także ponadstandardową liczbę świetlików dachowych, co ograniczy zużycie światła sztucznego i umożliwi pracę w zdrowszych warunkach –
mówi Christophe Brzeziński, Head of Technical Development w GLP Poland.

Prace koncepcyjne dotyczące nowego magazynu wspomagane były przez zespół firmy Graphene Partners, natomiast wybór konkretnej lokalizacji i dewelopera oraz proces zdefiniowania warunków współpracy między Auchan Retail Polska i GLP był ponownie realizowany przez firmę JLL.

Jednym z głównych celów, jaki nam przyświecał było stworzenie energooszczędnego i nowoczesnego centrum dystrybucyjnego spełniającego wymagania Auchan oraz minimalizującego ślad węglowy. Jednocześnie w tym przypadku kluczowy był również czas. Dzięki doskonałej współpracy pomiędzy Auchan, Graphene Partners, JLL oraz GLP zarówno proces poszukiwania lokalizacji, jak i negocjowania umowy przebiegły bardzo sprawnie i zakończyły się sukcesem – powiedział Tomasz Mika, Dyrektor Działu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych w Polsce w JLL.

Budowa magazynu będzie realizowana w dwóch etapach i ma się zakończyć w pierwszym kwartale 2022 roku. Umowa wynajmu budynku przez Auchan Retail Polska podpisana została na 10 lat.

O Auchan

Auchan Retail Polska to wielkoformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.

O GLP

GLP to wiodąca międzynarodowa firma specjalizująca się w zarządzaniu inwestycjami w obszarze logistyki, nieruchomości, infrastruktury, finansów oraz technologii z nimi związanych. Oprócz Europy, działa w Brazylii, Chinach, Indiach, Japonii, Stanach Zjednoczonych i Wietnamie, gdzie tworzy wartość dla swoich klientów i inwestorów, zarządzając aktywami o łącznej wartości 100 mld dolarów.

O JLL

JLL to wiodąca firma doradcza świadcząca kompleksowe usługi na rynku nieruchomości. Misją JLL jest takie kształtowanie sektora nieruchomości, dzięki któremu świat zmienia się na lepsze. Firma wykorzystuje najbardziej zaawansowane technologie, pozwalające kreować najlepsze możliwości biznesowe, wyjątkowe przestrzenie oraz rozwiązania przynoszące długofalowe korzyści klientom, pracownikom oraz społecznościom, w których funkcjonuje.

Fundacja Auchan na rzecz młodzieży wspiera lokalne stowarzyszenia i fundacje działające na rzecz zdrowia i zdrowego odżywiania

Podsumowanie urodzinowego naboru projektów do Fundacji Auchan. 

Auchan Retail Polska świętując 25-lecie obecności na polskim rynku po raz kolejny angażuje się w pomoc dla najbardziej potrzebujących dzieci i młodzieży. Z okazji jubileuszu firmy, Fundacja Auchan na rzecz młodzieży zorganizowała specjalny urodzinowy nabór projektów na rzecz zdrowia i zdrowego odżywiania, które zgłaszane są przez lokalne stowarzyszenia i fundacje współpracujące ze sklepami sieci na terenie całej Polski. W jubileuszowej edycji dofinansowanie otrzymało 11. z nich. Łączna wartość przyznanych dotacji to prawie 100 tys. euro, pomocą objętych zostanie prawie 5 tys. beneficjentów. 

Projekty zakwalifikowane do realizacji podczas jubileuszowego naboru zakładają m.in. stworzenia ogródków terapeutycznych i sensorycznych, budowę placu zabaw dla dzieci poruszających się na wózkach inwalidzkich, naprawę boiska dla dzieci z różnymi niepełnosprawnościami, remont sali do zajęć terapeutycznych, warsztaty na temat zdrowego odżywiania i zdrowego stylu życia, spotkania z dietetykiem. 

Odpowiedzialność społeczna stanowi jeden z filarów strategii #Auchan2022. Nasza firma aktywnie angażuje się lokalnie, tworząc w swoim otoczeniu relacje, więzi i partnerstwa w perspektywie długoterminowej. Projekty zatwierdzone do realizacji przez Fundację Auchan na rzecz młodzieży we współpracy z lokalnymi  stowarzyszeniami i fundacjami, są dla nas szczególnie ważne. Misją Fundacji jest dawanie dzieciom i młodzieży środków do tego, by żyć lepiej, cieszyć się lepszym zdrowiem, być aktywnym, zdrowo się odżywiać i dbać o siebie. Cieszymy się, że po raz kolejny możemy pomagać. Jesteśmy również dumni z zaangażowania naszych pracowników – wszystkie projekty w ramach Fundacji realizowane są z ich inicjatywy oraz w ramach wolontariatu pracowniczego - mówi Dorota Patejko, dyrektor komunikacji i CSR  w Auchan Retail Polska.

W ramach urodzinowego naboru projektów dofinansowanie otrzymały: Stowarzyszenie Pomocna Dłoń w Kielcach i Płocku, Stowarzyszenie Karuzela z Radomia, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę z Gdańska, PCK oddział w Lublinie, Fundacja Daj Szansę z Torunia, Fundacja Nadzieja ze Słupska, Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną Koło z Żor, Stowarzyszenie Uśmiech z Mikołowa, Fundacja Art z Warszawy oraz Fundacja Zobacz Mnie z Wrocławia.

Fundacja Auchan na rzecz młodzieży działa w Polsce od 2011 roku. Od tego czasu wsparła realizację ponad 100 lokalnych projektów o różnym zasięgu, na łączną kwotę 1 052 490 euro.

Auchan na rzecz redukcji śladu węglowego. Inwestycje w nowe rozwiązania i technologie

Auchan Retail Polska inwestuje w energooszczędne rozwiązania i technologie na rzecz zmniejszenia śladu węglowego, wpisując się w transformację energetyczną  Auchan w skali globalnej.  W projekcie #Auchan2022 zaplanowane zostało obniżenie zużycia energii elektrycznej o 25% w latach 2014 - 2022 oraz zmniejszenie o 20% emisji dwutlenku węgla w transporcie towarów. W podsumowaniu roku 2020 Auchan Retail Polska odnotowała redukcję zużycia energii o 13 000 000 kWh, co oznacza mniejszą o 4 490 ton emisję CO2. W roku 2022 100% wykorzystywanej przez Auchan Retail Polska energii nie będzie pochodzić z węgla - Auchan Retail Polska przechodzi na zieloną energię. 

Redukcja śladu węglowego od lat jest dla naszej sieci tematem niezwykłej wagi. To także jeden z kluczowych obszarów działań CSR, który zdefiniowany został w założeniach strategii Auchan 2022 - mówi Dorota Patejko, dyrektor Komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska. Wysiłki w tym zakresie realizujemy w różnych obszarach naszej działalności, odnosząc znaczące sukcesy między innymi dzięki zmniejszeniu emisji gazów cieplarnianych oraz ograniczeniu zużycia energii elektrycznej w naszych sklepach

Ograniczenie emisji gazów cieplarnianych

Auchan Retail Polska zamierza w ciągu najbliższych pięciu lat - czyli cztery lata przed terminem narzuconym przez europejskie rozporządzenie - całkowicie zrezygnować z wykorzystywania w swoich systemach chłodniczych gazu R404a, który charakteryzuje się dużym współczynnikiem gromadzenia ciepła w atmosferze. 

Dzięki zastąpieniu gazu R404a gazem R448a już w ponad 1/3 sklepów sieci, zmniejszony został ślad węglowy Auchan o ponad 11 700 ton CO2. Dla porównania - to taka sama ilość dwutlenku węgla jaką w ciągu jednego roku pochłaniana 2 mln drzew lub ślad węglowy powstały w wyniku przejechania samochodem osobowym 47 mln km. 

Sklepy Auchan wyposażone są w zdalny system monitoringu pracy instalacji chłodniczej. Dodatkowo 30% obiektów sieci wyposażonych jest już także w inteligentny system detekcji poziomu czynnika chłodniczego DNI, który monitoruje szczelność systemów chłodniczych, co zapobiega ewentualnym awariom w instalacjach wysokociśnieniowych. 

Ograniczenie zużycia energii 

W 2020 roku firma zredukowała zużycie energii o 13 mln kWh, co przełożyło się na zmniejszenie emisji CO2 o 4490 ton.  Dla porównania tyle samo energii średnio zużywa w ciągu roku 13 tys. gospodarstw domowych.  

W ramach inwestycji w energooszczędne technologie sieć wprowadziła we wszystkich swoich sklepach oświetlenie LED, a na powierzchniach handlowych oświetlenie to sterowane jest  przez automatyczny system regulacji natężenia oświetlenia w zależności od pory dnia i nasłonecznienia. Oświetlenie LED działa również na parkingach i strefach dostaw, a także na zapleczach i w magazynach, gdzie dodatkowo zainstalowane zostały czujniki ruchu ograniczające niepotrzebne zużycie energii.

W celu optymalizacji zużycia energii wszystkie obiekty Auchan wyposażone zostały w zdalny system pomiaru on-line - śledzący i analizujący na bieżąco jej zużycie w poszczególnych strefach i instalacjach obiektowych. Prowadzone są również prace nad uruchomieniem już w tym roku pierwszych instalacji fotowoltaicznych na naszych sklepach.

Inwestycje w zieloną energię

Auchan Retail Polska jest również beneficjentem globalnej umowy partnerskiej podpisanej 31 maja br. przez Auchan z firmą Voltalia i jej spółką zależną Helexia*. Na mocy tej umowy na poszczególnych rynkach, w tym w Polsce, wprowadzane będą rozwiązania służące zmniejszeniu poziomu zużycia energii pochodzącej ze źródeł konwencjonalnych. Firma planuje korzystanie w 100% z energii odnawialnej do 2030 roku, osiągając równocześnie 40% zmniejszenie poziomu energochłonności w porównaniu z referencyjnym rokiem 2014.

*Więcej informacji w komunikacie prasowym: 31_05_21_Partnership_Auchan_Voltalia_Helexia

Razem możemy chronić oceany – Auchan odpowiedzialnie na Światowy Dzień Oceanów

Auchan Retail Polska z okazji Światowego Dnia Oceanów realizuje kampanię edukacyjną - skierowaną do klientów i pracowników sieci - uświadamiającą, że to od dzisiejszych decyzji konsumenckich zależy przyszłość mórz i oceanów. Firma zachęca do podejmowania świadomych, dobrych dla środowiska wyborów. Symbolem kampanii w Auchan jest tuńczyk, jedna z najważniejszych ryb w połowach światowych.

Światowy Dzień Oceanów to okazja aby zwrócić uwagę na fakt, jak ważne są nasze codzienne konsumenckie wybory. - mówi Dorota Patejko, dyrektor komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska. Warto  pamiętać o tym, że morza i oceany zajmują ponad 70% powierzchni Ziemi wytwarzając większość dostępnego tlenu, pozwalają też na utrzymanie różnych gałęzi gospodarki, i wreszcie, dostarczają nam pożywienia. To dlatego, jako Auchan, angażujemy się w tego typu działania, aby chronić zasoby morskie i wykorzystywać je w sposób zrównoważony i edukować zarówno pracowników jak i naszych klientów.

Auchan tworzy unikatową ofertę ryb i owoców morza dopasowaną do różnorodnych smaków, potrzeb i oczekiwań konsumentów. Mając na uwadze świadomość i wrażliwość klientów, którzy coraz częściej zwracają uwagę na ich pochodzenie, firma działa zgodnie z odpowiedzialną polityką zrównoważonych połowów, która uwzględnia odbudowę łowisk, respektuje okresy ochronne połowu poszczególnych gatunków ryb oraz ich wymiary. 

8-go czerwca, w Światowym Dniu Oceanów, Auchan podkreśla ten ważny aspekt pochodzenia ryb w swojej ofercie. Na stoiskach rybnych, na których szczególnie tego dnia króluje tuńczyk, wyświetlane są również filmy, których przesłanie brzmi: Razem możemy chronić oceany oraz  Przyszłość oceanów zależy od naszych dzisiejszych wyborów

Odpowiedzialność społeczna stanowi jeden z filarów strategii #Auchan2022. W swojej działalności sieć kieruje się Milenijnymi Celami Zrównoważonego Rozwoju. Prowadzony  obecnie projekt wspiera realizację Celu 14: Chronić oceany, morza i zasoby morskie oraz wykorzystywać je w sposób zrównoważony.

Auchan wprowadza usługę Auchan Drive. Wygodne zakupy z dostawą wprost do bagażnika

Auchan Retail Polska wprowadza usługę Auchan Drive - kolejne rozwiązanie e-commerce dla jeszcze większej wygody i bezpieczeństwa zakupów swoich klientów. Nowa usługa pozwala na składanie zamówień na stronie www.auchan.pl, a następnie odbiór zakupów prosto do bagażnika samochodu. Z tego rozwiązania już od 1 czerwca br.  korzystają klienci hipermarketu Auchan Poznań Komorniki. Wyboru mogą dokonywać z listy ponad 8 000 produktów dostępnych w ramach usługi. Zakupy dostarczane są im w zaledwie 5 minut od chwili podjechania na specjalnie wyznaczone stanowisko A_Drive na sklepowym parkingu.  

Zwracamy szczególną uwagę na to, by zapewnić komplementarność oferowanych przez nas form sprzedaży. Auchan Drive to kolejna z proponowanych przez naszą sieć ścieżek zakupowych, łączących zakupy tradycyjne z zakupami online mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki, Klienta, Data, Digital, SI oraz Projektów w Auchan Retail Polska. Wprowadzona w ubiegłym roku usługa click&collect, pozwalająca zamówić produkty online i odebrać je w we wskazanym sklepie, spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem – dziś mamy już 96 takich punktów odbioru w całym kraju. Teraz idziemy o krok dalej, dając klientom możliwość wyboru kolejnej formy dostawy zakupów – tym razem wprost do bagażnika samochodu, tak by jak najlepiej dostosować je do ich indywidualnych potrzeb.  

Szeroka oferta produktowa usługi Auchan Drive obejmuje ponad 8000 produktów, w tym produkty świeże, owoce i warzywa, mięsa i wędliny, mrożonki, kosmetyki, wody i napoje, produkty spożywcze suche, artykuły dla dzieci oraz żywność dla zwierząt.  

Aby skorzystać z usługi Auchan Drive wystarczy na stronie www.auchan.pl z listy lokalizacji wybrać sklep Auchan Poznań Komorniki - Drive, a następnie skompletować i zatwierdzić koszyk. Zakupy zamówione przed południem można odebrać tego samego dnia. Odbiór zamówienia odbywa się w specjalnym punkcie A_Drive zlokalizowanym na parkingu przed hipermarketem. Produkty dostarczane są bezpośrednio do samochodu w ciągu zaledwie 5 minut od momentu podjechania na parking i skontaktowaniu się z obsługą punktu przez system głosowy. Płatności za zakupy można dokonać online przy składaniu zamówienia lub kartą przy odbiorze. Sama usługa jest bezpłatna dla klientów. 

zobacz więcej