Z Julkiem Bobrem wspieramy dzieci i doceniamy bohaterów! Auchan na rzecz Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę

Z Julkiem Bobrem wspieramy dzieci i doceniamy bohaterów − to hasło drugiej edycji przedświątecznej akcji charytatywnej Auchan Retail Polska, której bohaterem jest pluszowy Bóbr Julek. Akcja rozpoczęła się 18 listopada i potrwa do 24 grudnia br. Całkowity dochód ze sprzedaży każdej maskotki przekazany zostanie na wsparcie 116 111 − telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę.  W tym roku maskotka staje się lekarzem, strażakiem, policjantem i pracownikiem sieci Auchan. W ten sposób sieć docenia przedstawicieli zawodów społecznie użytecznych, których działania były szczególnie istotne podczas ostatnich miesięcy pandemii.  

Auchan od lat pomaga najbardziej potrzebującym dzieciom, a współpraca z Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, która chroni dzieci przed przemocą wpisuje się w tę działalność. Podczas trwającej obecnie akcji, Bobra Julka można kupić w specjalnie dedykowanych miejscach we wszystkich sklepach Auchan. Całkowity dochód ze sprzedaży Julka przeznaczamy na wsparcie telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży prowadzonego przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę − mówi Gérard Gallet, dyrektor generalny Auchan Retail Polska. Liczymy na zaangażowanie naszych klientów, co pozwoli zebrać na ten szczytny cel jak największą sumę  − dodaje G. Gallet.  

Bóbr Julek jest dostępny we wszystkich sklepach Auchan, można go również kupić poprzez platformę zakupy.auchan.pl

Tegoroczną akcję Auchan wspiera kampania w mediach społecznościowych sieci, newsletter informacyjny, publikacje na stronie www Auchan i w ramach aplikacji oraz w gazetkach i sklepach sieci w całej Polsce. Do włączenia się w zainicjowaną przez Auchan akcję namawiać będzie w ramach swoich kanałów społecznościowych jej ambasadorka, Katarzyna Glinka – aktorka i prezenterka telewizyjna.  

Miniony rok nie był łatwy – świat opanowała pandemia i wówczas pojawili się oni – bohaterowie dnia codziennego, których w tej akcji pragniemy docenić. Dlatego Bóbr Julek powraca do sklepów Auchan w nowej odsłonie jako policjant, strażak, lekarz i pracownik sieci Auchan. W ten sposób edukujemy dzieci, pokazujemy jak ważną rolę pełnią osoby wykonujące te zawody. Dzieci otrzymując nowego pluszowego przyjaciela rozbudzają także swoją wrażliwość i wyobraźnię. Poprzez akcję z Julkiem pomagamy, ale także zwracamy uwagę na problemy, z którymi mierzy się obecnie młodzież – mówi Dorota Patejko, dyrektor Komunikacji i CSR Auchan Retail Polska.

Każdego dnia na numer 116 111 dzwonią dzieci, które opowiadają o samotności, nieprzyjemnych sytuacjach, problemach związanych z dojrzewaniem, dyskryminacji ze względu na orientację psychoseksualną lub tożsamość płciową a także o poczuciu odrzucenia przez rówieśników. Niejednokrotnie doświadczają również przemocy ze strony rodziny. Za każdym wykonanym telefonem i napisaną wiadomością stoi historia, często dramatyczna, oraz potrzeba bycia wysłuchanym i akceptowanym. Pandemia jeszcze pogłębiła te problemy. Według naszych statystyk, telefon od dziecka potrzebującego pomocy dzwoni średnio co 2 minuty. Dzięki takim akcjom dzieci mogą od 13 lat liczyć na wsparcie Fundacji. Dlatego tak bardzo cenimy współpracę z firmą Auchan  mówi dr Monika Sajkowska, prezeska Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.

Nowe partnerstwo Auchan z Everli. Kolejne cyfrowe rozwiązania dla wygody zakupów

Auchan Retail Polska kontynuuje inwestycje w nowe rozwiązania e-commerce i podejmuje współpracę z serwisem Everli – platformą zakupową typu marketplace. Za jej pośrednictwem, począwszy od 19 listopada br., 73 sklepy Auchan w całej Polsce dostarczać będą produkty zamówione online pod drzwi swoich klientów. Kompletując z Everli koszyk zakupów klienci będą mogli wybierać z listy blisko 9 000 produktów z oferty Auchan. Nowe partnerstwo  wpisuje się w strategiczne założenia rozwoju sieci, przewidujące dalszą digitalizację ścieżki  zakupowej klienta.

Zakupy za pośrednictwem platformy Everli polegają na realizacji zamówienia w wybranym przez klienta sklepie przez przeszkolonego Szopera, który kompletuje i dostarcza zakupy pod same drzwi. W razie potrzeby jest też w stałym  kontakcie z klientem – jeżeli w sklepie nie ma któregoś z zamówionych artykułów, a można zamienić go na inny, Szoper dzwoni do osoby zamawiającej aby potwierdzić wybór zamiennika i ewentualnie zweryfikować lub uzupełnić listę zakupów.  

Zakupy z Everli to mocno spersonalizowana forma sprzedaży online. Już wcześniej mieliśmy okazję testować tę usługę, pod jej wcześniejszym szyldem – szopi.pl. Spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem naszych klientów, dlatego z pełnym przekonaniem rozszerzamy dziś wcześniejszą współpracę i wprowadzamy usługę Everli do aż 73 naszych sklepów. To świetne uzupełnienie innych form sprzedaży online, jakie oferujemy naszym klientom, starając się by dostępne ścieżki zakupowe jak najlepiej odpowiadały ich dynamicznie zmieniającym się potrzebom. Mamy nadzieję, że docenią oni ten komfortowy sposób zaopatrywania się w ulubione produkty – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki/Klienta/ Digital/IT/Projektów w Auchan Retail Polska.

Powrót Auchan do grona partnerów Everli cieszy nas szczególnie. Nie tylko ponownie będziemy mogli oferować klientom platformy szeroki asortyment sieci w doskonałych cenach, ale także poszerzamy zasięg o kolejne miasta i sklepy. Dzięki temu, możemy ułatwić życie jeszcze większej liczbie Polaków. Pragniemy dalej rozwijać tę współpracę, aby uczynić ofertę dla klientów jeszcze bardziej atrakcyjną – mówi Anna Podkowińska-Tretyn, Chief Business International w Everli.

Aby skorzystać z nowej usługi, należy w aplikacji lub na stronie everli.pl wybrać konkretny, ulubiony sklep Auchan, z którego mają pochodzić zakupy, dodać produkty i wybrać godzinę realizacji zamówienia. Szoper Everli dokonuje zakupów i przywozi je pod wskazany adres w ustalonym, dogodnym dla klienta czasie. Płatności można dokonać kartą płatniczą lub BLIKiem. 

 

Kontakt dla mediów: 

 

Auchan Retail Polska 

Dorota Patejko

dyrektorka Komunikacji i CSR 

d.patejko@auchan.pl

 

Everli

Krzysztof Żurek

PR Specialist

krzysztof.zurek@comecreationsgroup.pl

Auchan na Święta – zrównoważona oferta z troską o środowisko

W okresie przedświątecznym Auchan Retail Polska uruchamia strefę dekoracji świątecznych, w której klienci znajdą szeroki wybór bożonarodzeniowych ozdób i akcesoriów, w tym 4 linie produktów marki własnej Actuel by Auchan. Sieć rozszerza także gamę, przyjaznych dla środowiska zabawek marki własnej One Two Fun. W ofercie przygotowanej z troską o środowisko znajdują się zabawki drewniane z certyfikatem FSC wyprodukowane z drewna pochodzącego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, zgodnie z zasadami odpowiedzialnej gospodarki leśnej, pluszaki z materiału pochodzącego z recyklingu butelek pet, a także kreatywne, stymulujące rozwój, zabawki Montessori. 

Okres przedświąteczny to czas intensywnych zakupów. Klienci często stają przed dylematem, jaki prezent wybrać dla na Mikołajki i pod choinkę dla swoich pociech i dla dorosłych. Tegoroczna oferta Auchan zawiera szeroki wachlarz produktów pozwalających zaspokoić różne potrzeby.

 

W świątecznej ofercie Auchan dla dzieci znajduje się wiele kreatywnych zabawek stymulujących rozwój, lalki i akcesoria, pojazdy i figurki bohaterów bajek, gry planszowe i puzzle, klocki, zabawki kreatywne, zabawki dla niemowląt.  

Szczególną uwagę warto zwrócić na gamę zabawek marki własnej Auchan One Two Fun. Są to wysokiej jakości, stymulujące rozwój, trwałe i bezpieczne zabawki w przystępnych cenach, przeznaczone dla dzieci w różnym wieku. Klienci poszukujący zabawek przyjaznych środowisku mogą wybrać drewniane z certyfikatem FSC oraz pluszaki wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu butelek pet. Także opakowania produktów marki własnej One Two Fun wykonane są z papieru z recyklingu z drewna pochodzącego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. 

W świątecznym asortymencie dla najmłodszych znajdują się także zabawki wyprodukowane zgodnie z założeniami metody Montessori, zachęcające dzieci do aktywności i zdobywania nowych umiejętności zgodnie z pedagogiką Montessori.

W tym roku w okresie przedświątecznym oferujemy klientom szeroki wybór produktów świątecznych do domu, upominków dla dorosłych, a dla dzieci  ekologiczne zabawki w bardzo dobrej cenie. Dzisiejsi konsumenci chcą kupować w sposób odpowiedzialny i oczekują od marek zaangażowania w ochronę środowiska, a my wychodzimy naprzeciw tym oczekiwaniom. Warto podkreślić, że obecnie trzy razy więcej zabawek One Two Fun to produkty przyjazne środowisku. Dzięki temu uczymy najmłodszych troski o naszą Planetę. Mamy nadzieję, że klienci docenią różnorodność oferty i znajdą upominki, które sprawią radość ich najbliższym i pozwolą spędzić wspólnie magiczny czas Świąt. – mówi Radosław Dac dyrektor Produktów Auchan Retail Polska.

W strefie dekoracji świątecznych w sklepach Auchan klienci znajdą cztery inspirujące linie produktów marki własnej Actuel by Auchan, do ozdobienia choinki, stołu i całego domu:

Sweet Moments – linia inspirowana klimatem jarmarku bożonarodzeniowego, wśród wzorów królują szkocka krata,  całość utrzymana w tradycyjnych kolorach świąt – czerwieni, zieleni, bieli i écru.

Hello Winter – kolekcja arktyczna, pełna polarnych zwierząt, wesołych bałwanków i delikatnych jak płatki śniegu wróżek, wykonana z bielonego drewna, porcelany i sztucznego futra. W kolorystyce dominuje elegancka biel ożywiona błyszczącym srebrem, granat z lekką domieszką szarości, zimny niebieski i elementy ciemnoszare.

Poetic Romance – linia  pełna bajkowych postaci, kolorowych ptaków i delikatnych kwiatów, w subtelnych odcieniach różu i mięty, przeplatana ciemno bordowymi akcentami. Poetyckie rysunki nadają dekoracjom elegancję oraz romantyczność.

Peaceful Lodge – kolekcja inspirowana naturą i atmosferą domku ukrytego w lesie. Motywy fauny i flory wykonane są z naturalnych surowców, głównie z drewna, flaneli i szarego papieru. Ich surowość łagodzą kolor écru oraz akcenty brokatowe w odcieniach szampana i miedzi. Linia Peaceful Lodge to ukłon w stronę natury – wykonana jest z drewna pochodzącego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, posiadającego certyfikat FSC.

W ofercie świątecznej dostępne są także sztuczne choinki oraz bogaty wybór bombek, łańcuchów i lampek wewnętrznych i zewnętrznych.

PepsiCo i Auchan stawiają nowoczesny recyklomat w hipermarkecie Auchan w Piasecznie

Firmy PepsiCo Polska i Auchan Retail Polska w ramach wspólnego partnerstwa na rzecz ochrony środowiska postawiły urządzenie do odzysku jednorazowych opakowań po napojach – plastikowych butelek oraz nakrętek z tworzywa sztucznego. W ramach pilotażu recyklomat jest dostępny dla klientów hipermarketu Auchan w Piasecznie od środy, 3 listopada 2021 r.  Za każdą oddaną butelkę zostaną przelane środki na kartę lojalnościową Skarbonka w aplikacji Auchan.  

Recyklomat, to nowoczesne urządzenie do zbierania, segregacji i kompaktowania (zgniatania) jednorazowych opakowań po napojach. Maszyna umożliwia zbiórkę dwóch popularnych frakcji surowców wtórnych: butelek PET i plastikowych zakrętek. Dzięki urządzeniu konsumenci mogą nie tylko zadbać o planetę i przyczynić się do zwiększenia świadomości w zakresie segregacji odpadów, ale też zaoszczędzić pieniądze przy następnych zakupach w sieci hipermarketów Auchan. Każda oddana butelka to 6 groszy na karcie lojalnościowej Skarbonka w aplikacji Auchan, a także bezcenna świadomość, że zrobiliśmy coś dobrego dla naszej planety.

Bardzo cieszymy się, że w partnerstwie z siecią hipermarketów Auchan mogliśmy uruchomić to niezwykle potrzebne urządzenie. Segregacja odpadów to znakomity sposób na ich ponowne wykorzystanie i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań, takich jak recykling opakowań plastikowych. Powstałe w tym procesie butelki wykonane z przetworzonego surowca (rPET) przyczyniają się do budowy gospodarki obiegu zamkniętego. To kolejny krok do realizacji wizji świata PepsiCo, w której plastik nigdy nie stanie się odpadem. – powiedział Rafał Jagła, Dyrektor Sprzedaży Large Format w PepsiCo. – Nieustannie edukujemy konsumentów i zachęcamy ich do podejmowania korzystnych wyborów dla planety i jej mieszkańców, co jest zgodne z niedawno ogłoszoną przez nas strategią pep+, czyli transformacją PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju – dodał Rafał Jagła. 

Obsługa recyklomatu jest bardzo prosta, a jednocześnie dostosowana do potrzeb użytkowników, w tym dzieci i osób z niepełnosprawnościami. Klient deklaruje rodzaj opakowania do recyklingu poprzez zeskanowanie kodu kreskowego na butelce. Wczytanie prawidłowego kodu powoduje otwarcie otworu wrzutowego i rozpoczęcie cyklu zwrotu opakowań – operacja jest w pełni bezpieczna dzięki czujnikom na podczerwień, które blokują zamknięcie klapy wrzutni podczas deponowania odpadów. Opakowania ważone są przez zintegrowaną wagę, która weryfikuje czy włożone opakowanie jest prawidłowe i czy nie zawiera płynów. Następnie trafiają one do zgniatarki, która redukuje znacznie ich objętości. Ze względów higienicznych zużyte opakowania odkażane są przy pomocy światła UV-C, dzięki czemu możliwy jest odzysk czystego, posegregowanego surowca. 

Aby ułatwić cały proces, urządzenie wyposażone zostało w intuicyjny interfejs, wygodny i jasny wyświetlacz multimedialny oraz głośniki, które umożliwiają przekazywanie komunikatów głosowych. Recyklomat na zamówienie PepsiCo został zaprojektowany i wykonany przez firmę R3 Think w Polsce.

Jednym z filarów naszej działalności w obszarze zrównoważonego rozwoju jest zaangażowanie na rzecz planety poprzez walkę z ograniczeniem zużycia plastiku. Działamy w tym zakresie pracując m.in. nad opakowaniami marki własnej. Dążąc do tworzenia nowych relacji i doświadczeń z naszymi klientami, aby stale poprawiać jakość ich życia, stawiamy również na wspólne rozwiązania i projekty realizowane z partnerami – powiedziała Dorota Patejko, dyrektor Komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska. – Zależy nam na tym, aby nasze sklepy były platformą wymiany doświadczeń i dążeń, w tym, w obszarze działań na rzecz planety. Wspólny projekt z PepsiCo to ważny krok mający na celu dalsze angażowanie naszych klientów w działania pro-środowiskowe. Mamy nadzieję, że docenią oni łatwość z jaką będą mogli to robić na co dzień, przy okazji zakupów  – dodała Dorota Patejko.

PepsiCo regularnie angażuje się w działania z zakresu recyklingu i budowy gospodarki o obiegu zamkniętym. W 2020 r. firma wprowadziła na rynek napój Lipton Ice Tea w butelkach wykonanych w 100% z plastiku z recyklingu (rPET) i zadeklarowała rozszerzenie tego działania do końca 2021 roku na dwie kolejne marki, Pepsi i Mirinda. W październiku 2021 roku PepsiCo Polska wraz z Nestlé Polska zainaugurowały projekt „ReFlex” – pierwsze w Polsce przedsięwzięcie mające na celu zwiększenie zbiórki i recyklingu odpadów opakowaniowych po elastycznych opakowaniach wielomateriałowych oraz z tworzyw sztucznych, którego celem jest zwiększenie masy odpadów opakowaniowych po opakowaniach elastycznych, takich jak folie po chipsach czy płatkach śniadaniowych, wysortowywanych przez instalacje komunalne. 

Auchan Retail Polska od lat działa na rzecz środowiska. Zgodnie z duchem Zero Waste sieć ogranicza produkcję odpadów, podejmuje szereg akcji mających na celu zwiększenie wykorzystania materiałów podlegających recyklingowi lub pochodzących z recyklingu. W ramach polityki gospodarki odpadami Auchan wszystkie wytwarzane odpady są sortowane na grupy, które następnie są poddawane procesom recyklingu, tam, gdzie jest to możliwe. W przypadku folii i kartonu, w których towary przyjeżdżają do sklepów Auchan, 100% odpadów (surowców wtórnych) jest przekazywane do recyklingu. Makulatura trafia bezpośrednio do papierni, gdzie zostaje przerobiona na opakowania tekturowe, ręczniki jednorazowe itd., zaś tworzywa sztuczne są przerabiane na granulat, który jest komponentem do dalszej produkcji różnego typu produktów z tworzyw sztucznych. Zgodnie z założeniami strategii Auchan 2026 firma zmienia opakowania produktów marki własnej, aby stały się bardziej przyjazne środowiskowo. Auchan oferuje klientom kilka rodzajów toreb na zakupy. Są to: reklamówki LDPE o pojemności 15 i 20 litrów, reklamówki PP o pojemności 21 i 38,5 litrów, bawełniane torby zakupowe i 11- litrowa torba składana. W 2019 roku w sklepach Auchan wprowadzone zostały bawełniane woreczki wielokrotnego użytku na warzywa i owoce kupowane luzem.

Ponad 2000 plecaków zebranych podczas akcji Wymień stary plecak na nowy Auchan na rzecz środowiska i społeczności lokalnych

W dniach 5-18 sierpnia br. sieć Auchan we współpracy z firmą Wtórpol oraz Fundacją Eco Textil zorganizowała akcję Wymień stary plecak na nowy, skierowaną do uczniów oraz ich rodziców. W ciągu dwóch tygodni, w sklepach Auchan zebrano 1014 kg plecaków, co przełożyło się na ponad 2000 sztuk. Stare plecaki w dobrym stanie trafiły do sklepów z odzieżą używaną i będą wykorzystane ponownie. Egzemplarze nienadające się do ponownego użytku, zostaną poddane recyklingowi i przetworzone zgodnie z zasadą zero waste. Środki uzyskane ze sprzedaży i recyklingu plecaków przeznaczone zostaną na specjalistyczny sprzęt rehabilitacyjnych dla potrzebujących.

Akcja Wymień stary plecak na nowy cieszyła się dużym zainteresowaniem. To pokazuje, że jako społeczeństwo jesteśmy świadomi, jak ważne jest aby każdy produkt używany był jak najdłużej (re-use, re-cycle). To ważna inicjatywa proekologiczna i edukacyjna – warto pamiętać, że tekstylia, które trafią na wysypisko staną się odpadem, który będzie rozkładał się przez setki lat. Ma ona także drugi wymiar – prospołeczny. Za fundusze uzyskane ze sprzedaży i recyklingu plecaków zakupiony zostanie sprzęt rehabilitacyjny i przekazany placówkom wskazanym przez sklepy Auchan, w których zebrano najwięcej plecaków.  Dlatego cieszy nas bardzo, że tak wielu naszych klientów włączyło się w tę akcję oddając nie tylko szkolne plecaki ale także sportowe czy podróżnicze – mówi Dorota Patejko, dyrektor Komunikacji i CSR Auchan Retail Polska.

 W ramach akcji klienci sklepów Auchan, którzy oddali stary plecak szkolny lub tornister w Punktu Obsługi Klienta otrzymywali bon na zakup nowego ze zniżką 25%.

 Akcja Wymień stary plecak na nowy ma charakter wielowymiarowy. Realizowana jest zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego – naprawie, ponownym użyciu i recyklingu i stanowi ważny krok w kontynuowaniu działań Auchan na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko, poprzez ograniczenie zużycia wody oraz zmniejszenie śladu węglowego. Obok troski o środowisko równie ważny jest aspekt społeczny – wsparcie i współpraca z lokalnymi społecznościami a także wymiar edukacyjny – pokazanie dzieciom i młodzieży, że oni też mogą mieć wpływ na kondycję naszej Planety.

Fundacja Auchan ogłasza pierwszy, międzynarodowy nabór projektów w 12 krajach. Ponad 700 tys. zł na nowe projekty charytatywne w Polsce.

16 października obchodziliśmy Światowy Dzień Żywności. Z tej okazji, Fundacja Auchan ogłasza pierwszy, międzynarodowy nabór projektów, pod hasłem #łączynastocodobre. W ramach tej inicjatywy oczekiwane są innowacyjne projekty na rzecz dostępu do zdrowej żywności, która jest jednocześnie czynnikiem wzmacniania więzi społecznych. Projekty powinny być zgłaszane przez stowarzyszenia i fundacje współpracujące lokalnie ze sklepami Auchan - kluczowym kryterium wyboru projektów jest obecność pracowników Auchan, jako wolontariuszy. Łączna wartość dotacji przeznaczona na projekty w Polsce wynosi ponad 700 tys. zł 

Fundacja Auchan zaprasza pracowników firmy, niezależnie od pełnionej funkcji, do zaangażowania się w projekty lokalnych stowarzyszeń, czy fundacji, które promują dostęp do dobrej żywności. Projekty można zgłaszać w Polsce do 30 listopada. Dodatkowo, w pierwszym kwartale 2022 r. zostaną podjęte decyzje na temat wyboru  projektów, które wezmą udział w konkursie we Francji z możliwością otrzymania dodatkowego międzynarodowego grantu.

Projekty mogą być zgłaszane przez fundacje, stowarzyszenia oraz organizacje działające na rzecz pożytku publicznego, które mają swoją siedzibę w bliskim sąsiedztwie sklepu Auchan (strefa do 50 km ). Fundacja Auchan wyróżni te projekty, które są oryginalne, innowacyjne i użyteczne dla lokalnej społeczności. Proponowane inicjatywy powinny być skierowane do grup potrzebujących wsparcia, powinny pomagać w rozwijaniu relacji społecznych oraz uwzględniać zaangażowanie pracowników Auchan podczas ich realizacji, w ramach wolontariatu pracowniczego.. 

Żywność to główne wyzwanie XXI wieku. Z jednej strony mamy nadmiar żywności, marnujemy ją, walczymy z otyłością, a z drugiej strony cierpimy na jej brak, na nierówną dystrybucję. Poprzez działalność Fundacji Auchan chcemy wspierać lokalne społeczności, budować relacje międzypokoleniowe, wzmocnić więzi między organizacjami, pracownikami Auchan oraz otoczeniem społecznym sklepów. Możemy patrzeć na żywność jako problem - społeczny, ekologiczny, lub jak na szansę do zmiany na lepsze i to od nas zależy w jaki sposób tę szansę wykorzystamy, - mówi Dorota Patejko, dyrektor komunikacji i CSR w Auchan Retail Polska.

Fundacja Auchan powstała z połączenia Fundacji Auchan na rzecz młodzieży, która działała w Polsce od 2011 roku, z Fundacją Weave our future, działającą w Azji. Od 2011 roku Fundacja Auchan na rzecz młodzieży wsparła ponad 100 lokalnych projektów w Polsce o wartości ponad 1 miliona euro. Obecna Fundacja Auchan, zainaugurowała symbolicznie swoją działalność 16 października, właśnie z okazji obchodów Światowego Dnia Żywności. Fundacja Auchan działa pod egidą Fondation de France. Misją Fundacji Auchan  jest promowanie dostępu do dobrej żywności, jako elementu budowania więzi społecznych. 

Nabór projektów będzie również realizowany w Hiszpanii, Bangladeszu, Francji, na Węgrzech, w Indiach, Luksemburgu, Portugalii, Rumunii, Senegalu, na Tajwanie i Ukrainie. 

Szczegółowe informacje dotyczące sposobu zgłoszenia i wymogów formalnych są dostępne bezpośrednio w sklepach Auchan, w Punktach Obsługi Klienta. Projekty można zgłaszać w Polsce do 30 listopada br. 

Ogłoszenie połączenia się dwóch Fundacji w jedną Fundację Auchan poprzedziła międzynarodowa akcja zbiórek żywności oraz animacji zasad zdrowego odżywiania i dobrych, zdrowych produktów, która w Polsce odbyła się pod hasłem #Otwarcinadobro. W ramach tej inicjatywy ponad 200 wolontariuszy Auchan, od 15 września do 15 października zebrało  w 70 lokalnych zbiórkach  ponad 6 ton żywności dla potrzebujących.  

zobacz więcej