Blisko 900 tysięcy złotych dla Fundacji Happy Kids dzięki zbiórce w sklepach Auchan poprzez aplikację Donateo

Blisko 900 tysięcy zł na rzecz Fundacji Happy Kids zebrano w sklepach sieci Auchan dzięki mikrodonacjom bezgotówkowym. Zbiórka zrealizowana w październiku i listopadzie br. za pomocą aplikacji Donateo, miała na celu zgromadzenie funduszy na budowę Rodzinnego Domu Pomocy Społecznej dla podopiecznych fundacji. 

 

Dzięki hojności klientów sieci Auchan blisko 900 tysięcy złotych zasili budowę pierwszego w Polsce Rodzinnego Domu Pomocy Społecznej (RDPS) dla pełnoletnich podopiecznych fundacji z dysfunkcjami i niepełnosprawnościami, którzy zmuszeni są opuścić domy dziecka. W domu, który powstaje w Opatowie zamieszka ośmioro młodych podopiecznych fundacji wraz z dwójką opiekunów. Zebrane środki zostaną przeznaczone na remont budynku, w tym utworzenie wewnętrznego podziału pomieszczeń, przystosowanie ich do potrzeb mieszkańców, prace wykończeniowe oraz wyposażenie – także specjalistyczne. 

 

Usamodzielnienie się niektórych podopiecznych Fundacji Happy Kids nigdy nie będzie możliwe z powodu ich niepełnosprawności. Zależy nam bardzo na stworzeniu wyjątkowego domu dla wyjątkowych osób, który zapewni im właściwą opiekę, i w którym będą mogli dalej rozwijać się i godnie żyć. Pokrzywdzeni przez los podwójnie, po opuszczeniu rodzinnego domu dziecka, trafiają do Domu Pomocy Społecznej, który nie jest w stanie sprostać tym potrzebom. Chcemy ochronić naszych wychowanków przed tak okrutną perspektywą. Dziękujemy darczyńcom – klientom sieci Auchan za hojność, a firmie Auchan za możliwość przeprowadzenia tej szlachetnej akcji i wrażliwość na losy naszych podopiecznych – mówi Aleksander Kartasiński, Prezes Fundacji Happy Kids.

 

Auchan od lat aktywnie działa na rzecz najbardziej potrzebujących dzieci. W październiku i listopadzie br. zaprosiliśmy naszych klientów do wsparcia Fundacji Happy Kids w celu zebrania funduszy na budowę wyjątkowego miejsca – Rodzinnego Domu Pomocy Społecznej. Cieszymy się, że wspólnie, dzięki aplikacji Donateo możemy wspierać tak ważne cele charytatywne. Wyniki akcji pokazały, że klienci docenili możliwość pomagania w nowoczesny, przejrzysty i efektywny sposób mówi Inga Szaniawska, koordynator CSR Auchan Retail Polska

 

Polacy chcą pomagać mądrze, nowocześnie i bezpiecznie, a my oferujemy rozwiązanie, które im to umożliwia. W dotychczas zrealizowanych akcjach spotykamy się ze wspaniałym odbiorem ze strony klientów sieci. Dzięki ich szczodrości zyskują potrzebujący. Dlatego tak bardzo cenimy współpracę z firmą Auchan – mówi Krzysztof Adamski, CEO BetterPOS i pomysłodawca Donateo. 

 

Od grudnia w sieci Auchan można wspierać kolejną organizację dobroczynną – Komitet Ochrony Praw Dziecka.

Auchan na Święta – zrównoważona oferta dla najmłodszych z troską o środowisko

W okresie przedświątecznym Auchan Retail Polska z myślą o klientach poszukujących upominków na Mikołajki i pod choinkę, oferuje szeroką gamę zabawek. W ofercie przygotowanej z troską o środowisko znajdują się zabawki drewniane z certyfikatem FSC wyprodukowane z drewna pochodzącego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony, zgodnie z zasadami odpowiedzialnej gospodarki leśnej, pluszaki z materiału pochodzącego z recyklingu butelek pet, a także kreatywne, stymulujące rozwój, zabawki Montessori. 

Okres przedświąteczny to czas intensywnych zakupów, klienci często stają przed dylematem, jaki prezent wybrać dla swoich pociech. Tegoroczna oferta Auchan zawiera szeroki wachlarz produktów pozwalających zaspokoić różne potrzeby.

 

W tym roku w okresie przedświątecznym oferujemy klientom szeroki wybór ekologicznych zabawek w bardzo dobrej cenie. Zachęcamy naszych klientów do świadomych zakupów, aby  podkreślić, że kupując prezent przyjazny środowisku realnie wpływamy na  jego ochronę i uczymy także dzieci troski o naszą Planetę. Mamy nadzieję, że klienci docenią różnorodność oferty i znajdą upominki, które sprawią radość ich najbliższym i pozwolą spędzić wspólnie magiczny czas Świąt – mówi Hanna Bernatowicz, dyrektor komunikacji Auchan Retail Polska.

 

W świątecznej ofercie Auchan dla dzieci znajduje się wiele kreatywnych zabawek stymulujących rozwój, lalki i akcesoria, pojazdy i figurki bohaterów bajek, gry planszowe i puzzle, klocki, zabawki interaktywne, zabawki dla niemowląt.  

 

Szczególną uwagę warto zwrócić na gamę zabawek marki własnej Auchan One Two Fun. Są to wysokiej jakości, stymulujące rozwój, trwałe i bezpieczne zabawki w przystępnych cenach, przeznaczone dla dzieci w różnym wieku. Klienci poszukujący zabawek przyjaznych środowisku mogą wybrać drewniane z certyfikatem FSC oraz pluszaki wykonane z materiału pochodzącego z recyklingu butelek pet. Także opakowania produktów marki własnej One Two Fun wykonane są z papieru z recyklingu z drewna pochodzącego z lasów zarządzanych w sposób zrównoważony. 

 

W ofercie pluszaków ważne miejsce zajmuje Bóbr Julek – już po raz trzeci bohater przedświątecznej akcji charytatywnej sieci, odbywającej się w tym roku pod hasłem Z Julkiem Bobrem zostań przyjacielem lasu. Obecnie Bóbr Julek, jako przyjaciel lasu, któremu bliska jest ochrona środowiska, w 90 procentach wykonany jest z butelek z recyklingu. Całkowity dochód ze sprzedaży każdej maskotki przeznaczony zostanie na nasadzenie 10 tys. drzew w otulinie Parku Narodowego Gór Stołowych.  

 

W świątecznym asortymencie dla najmłodszych znajdują się także zabawki wyprodukowane zgodnie z założeniami metody Montessori, zachęcające dzieci do aktywności i zdobywania nowych umiejętności zgodnie z pedagogiką Montessori.

Auchan Retail Polska wdraża elektroniczne etykiety cenowe

W katowickim sklepie sieci ruszyła testowa faza projektu 

 

Auchan Retail Polska kontynuuje proces digitalizacji sieci i wdraża elektroniczny system etykiet cenowych (ESL) pozwalający na automatyzację zmian cen produktów na półkach sklepowych w czasie rzeczywistym. Optymalizacja tego procesu ma na celu zapewnienie klientom zawsze aktualnej informacji o produkcie i jego cenie jak również optymalizację kosztów związanych z wymianą etykiet w tradycyjny sposób  Testy systemu ruszyły z początkiem listopada w supermarkecie Auchan w Katowicach przy ul. Ligonia. Technologicznym partnerem projektu jest firma Hanshow.  

 

Elektroniczny system etykiet cenowych (ESL) pozwala na zapewnienie bardzo wysokiej  jakości informacji kierowanych przez sklep do jego klientów Każda z etykiet połączona jest poprzez Wi-Fi z systemem zarządzania towarami Auchan, dzięki czemu wszystkie zmiany wprowadzane są w sposób automatyczny, praktycznie w czasie rzeczywistym. Umożliwia to np. łatwe zarządzanie promocjami w  ciągu dnia i w określonych godzinach. System pozwala na zmianę nawet do 10 tys. cen w ciągu zaledwie godziny, w znaczący sposób optymalizując cały proces - eliminowane są koszty związane z wymianą etykiet papierowych, sprawdzaniem cen na półkach i usuwaniem błędów w cenach. Weryfikacja poprawności działania systemu zajmuje pracownikowi kontrolującemu określony obszar cen około 30 minut dziennie.  

 

Wprowadzenie elektronicznych etykiet cenowych w pierwszym z naszych sklepów spotkało  się z bardzo dobrym odbiorem zarówno po stronie jego pracowników, jak i klientów. Ci pierwsi doceniają zwłaszcza znaczącą oszczędność czasu, który teraz mogą poświęcić na inne działania operacyjne w sklepie. Z kolei dla klientów liczy się gwarancja rzetelnej i aktualnej informacji, a to przekłada się na wzrost ich satysfakcji z dokonywanych zakupów. Elektroniczne cenówki to również wyraz naszej troski o środowisko naturalne, z uwagi  na mniejsze zużycie energii i papieru, dlatego tym bardziej cieszy nas, że już wkrótce wprowadzimy ten system w kolejnych sklepach naszej sieci – liczymy, że spotka się z równie dobrym przyjęciem. – mówi Małgorzata Piekarska,  dyrektor Klienta, Marki i digitalizacji w Auchan Retail Polska.

 

System elektronicznych etykiet cenowych wdrażany jest jako projekt pilotażowy – w następnej kolejności pojawi się w hipermarkecie Auchan Katowice 3 Stawy oraz w supermarkecie Auchan przy ul. Sokołowskiej w Warszawie. Po zakończeniu fazy pilotażowej zostanie określony konkretny plan wdrożenia systemu w pozostałych lokalizacjach sieci Auchan. 

Świąteczna Zbiórka Żywności w Auchan

Już po raz kolejny Auchan Retail Polska udostępnia swoje sklepy na rzecz Świątecznej Zbiórki Żywności organizowanej przez Federację Polskich Banków Żywności pod hasłem “Święta godne, a nie głodne”. W dniach 25-26 listopada 2022 r. klienci sklepów sieci, którzy zechcą dołączyć do akcji i podarować najbardziej potrzebującym produkty spożywcze, będą mogli je kupić i zostawić w przygotowanych w tym celu specjalnych koszach usytuowanych przy kasach. W sklepach biorących udział w zbiórce znajdują się plakaty akcji. 

 

Aby dołączyć do akcji wystarczy będąc w jednym ze sklepów Auchan kupić dodatkowe produkty znajdujące się na liście Banków Żywności i włożyć je do oznakowanych koszy znajdujących się przy kasach. Najbardziej potrzebne są artykuły z długą datą ważności, takie jak mąka, makaron, kasza, cukier, olej, konserwy, przetwory owocowe i warzywne, bakalie czy słodycze.

 

Zbiórki żywności, która przekazywana jest na rzecz najbardziej potrzebujących, sieć organizuje wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności już od ponad jedenastu lat. Świąteczna Zbiórka Żywności to jedna z licznych inicjatyw, które Auchan Retail Polska podejmuje w walce z niedożywieniem. 

Zostań przyjacielem lasu z Julkiem Bobrem. Auchan na rzecz Fundacji Aeris Futuro - razem posadzimy 10 000 drzew

Z Julkiem Bobrem zostań przyjacielem lasu − to hasło trzeciej edycji przedświątecznej akcji charytatywnej Auchan Retail Polska, której bohaterem jest pluszowy Bóbr Julek. Akcja rozpoczęła się 3 listopada i potrwa do 24 grudnia br. Całkowity dochód ze sprzedaży każdej maskotki przeznaczony zostanie na nasadzenie 10 000 drzew w otulinie Parku Narodowego Gór Stołowych.  Akcję realizuje Fundacja Aeris Futuro w ramach programu #czasnalas. W ten sposób sieć kontynuuje działania na rzecz ochrony środowiska, redukcji śladu węglowego i odbudowywania bioróżnorodności środowiskowej. 

W tym roku Bóbr Julek, jako przyjaciel lasu, któremu bliska jest ochrona środowiska, w 90 procentach wykonany jest z butelek z recyklingu. Maskotka dostępna jest we wszystkich sklepach Auchan, można ją również kupić poprzez platformę zakupy.auchan.pl

Osią naszych działań w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu, wyznaczającą kierunki działań sieci Auchan w tym obszarze, jest przyjęta przez ONZ Agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030. Wśród wyznaczonych kierunków jednym z kluczowych tematów są działania na rzecz ochrony klimatu. Cieszymy się, że w tym roku wspólnie z Fundacją Aeris Futuro w ramach akcji #czasnalas, działamy na rzecz środowiska. Dlatego Bóbr Julek powraca w tym roku jako przyjaciel lasu, a całkowity dochód z jego sprzedaży zostanie przekazany na nasadzenie 10 000 drzew w gminie Lewin Kłodzki. Liczymy na zaangażowanie naszych klientów, które pozwoli zebrać jak najwyższą kwotę na ten szczytny cel – mówi Inga Szaniawska, koordynator CSR w Auchan Retail Polska.

Tegoroczną akcję Auchan wspiera kampania w mediach społecznościowych sieci, newsletter informacyjny, publikacje na stronie www Auchan i w ramach aplikacji oraz w gazetkach i sklepach sieci w całej Polsce. 

Od 2004 roku staramy się skutecznie przeciwdziałać globalnej zmianie klimatu, działać na rzecz ochrony i zwiększania różnorodności biologicznej i krajobrazowej. Skuteczność naszych wysiłków nie byłaby możliwa bez współpracy i wsparcia ze strony partnerów. Dlatego tak bardzo cenimy współpracę z firmą Auchan mówi Marek Piątkowski, prezes Fundacji Aeris Futuro.

Blisko milion złotych dla Banków Żywności dzięki zbiórce w sklepach Auchan poprzez Aplikację Donateo

Podsumowanie zbiórki w sklepach sieci Auchan 

 

Blisko 1 mln zł na rzecz Polskiej Federacji Banków Żywności zebrano w  sklepach sieci Auchan dzięki mikrodonacjom bezgotówkowym. Aplikacja Donateo, która umożliwia wpłacanie pieniędzy bezpośrednio na konto organizacji dobroczynnej, działa
na istniejącej infrastrukturze terminali płatniczych sieci. 

 

Blisko 1 mln złotych trafi do Polskiej Federacji Banków Żywności dzięki hojności klientów sieci Auchan. Darczyńcy mogli udzielać wsparcia od lipca do końca września br. poprzez aplikację Donateo. Zbiórka miała na celu zgromadzenie funduszy na wsparcie działalności bieżącej dla ponad 3 tys. punktów pomocowych takich jak: jadłodajnie, świetlice środowiskowe, noclegownie i domy dla bezdomnych, ośrodki wychowawcze, hospicja, ośrodki wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci oraz domy dziecka.

 

W ciągu trzech ostatnich miesięcy darczyńcy przekazali łącznie prawie 1 mln zł na rzecz Banków Żywności w sklepach Auchan. Dzięki współpracy z tak dużymi sieciami handlowymi Donateo ma szansę dotrzeć do jeszcze większej grupy osób chcących pomagać potrzebującym. Uzyskanie miliona złotych w tak krótkim czasie, to dla nas ogromny sukces. Przede wszystkim pokazuje jednak wzrost trendu, do którego przygotowywaliśmy się od początku działalności – płatności bezgotówkowe na stałe zagościły w segmencie charity. Polacy chcą pomagać mądrze, nowocześnie i bezpiecznie, a my na tę potrzebę odpowiadamy, to pomaganie bardzo im ułatwiając. Zyskują potrzebujący.mówi Krzysztof Adamski, CEO BetterPOS i pomysłodawca Donateo.

 

Donateo to autorskie rozwiązanie stworzone przez BetterPOS. Aplikacja powstała z myślą
o szerzeniu idei mikrodonacji w sieciach retail. Dzięki niej, wszyscy klienci, którzy decydują się na bezgotówkową płatność za zakupy, na terminalu widzą pytanie o chęć wsparcia konkretnej organizacji charytatywnej. Każda transakcja odzwierciedlona zostaje na potwierdzeniu niefiskalnym i koncie bankowym wpłacającego, a pieniądze trafiają bezpośrednio do wspartej fundacji. Partnerem technologicznym wdrożenia jest Exorigo-Upos, jeden z największych dostawców rozwiązań IT, w tym płatniczych, dla branży handlowej. 

 

Tylko w 2021 roku Banki Żywności wsparły ok. 1,5 mln osób potrzebujących w Polsce, przekazując łącznie ponad 58 tys. ton żywności na cele społeczne. Jednak skala potrzeb jest dużo większa i wciąż rośnie, w związku z sytuacją makroekonomiczną w Polsce.  Banki Żywności również borykają się z problemami rosnących kosztów benzyny, utrzymania magazynów.  Każdy mikrodatek jest dla nas bezcenny, bo umożliwia nam ciągłe niesienie pomocy. – mówi Beata Ciepła, Prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

 

Zainicjowana w 2014 roku współpraca Auchan z Federacją Polskich Banków zajmuje ważne miejsce wśród inicjatyw podejmowanych przez sieć na rzecz niemarnowania żywności. 
W ramach wspólnych działań każdy ze sklepów Auchan współpracuje z lokalnym oddziałem Federacji, przekazując produkty spożywcze na rzecz najbardziej potrzebujących. Tym razem zaprosiliśmy naszych klientów do wsparcia Banków Żywności poprzez Aplikację Donateo.
Na podstawie wyników akcji widzimy, że nasi klienci docenili możliwości – efektywność
i szybkość – bezgotówkowego fundraisingu, który pozwolił zdecydowanie zwiększyć zasięg zbiórki. Ten trend będzie w najbliższych latach zdecydowanie zyskiwał na znaczeniu. – mówi Inga Szaniawska, koordynator CSR Auchan Retail Polska.

 

Od października w sieci Auchan można wspierać kolejną organizację dobroczynną, czyli Fundację Happy Kids. Poza aplikacją, Donateo oferuje także wirtualne puszki, które umożliwiają zbiórki online oraz stacjonarne wpłatomaty i terminale. Można je znaleźć w ponad 500 punktach w całej Polsce. Partnerami są wyłącznie zweryfikowane fundacje i organizacje charytatywne.

 

Więcej na stronach:

https://donateo.prowly.com/209547-w-auchan-rozpoczyna-sie-zbiorka-dla-fundacji-happy-kids

https://donateo.prowly.com/199780-male-gesty-na-wielka-skale-klienci-carrefour-moga-wspierac-organizacje-charytatywne-za-pomoca-donateo

https://bankizywnosci.pl/auchan-donateo-mikrodatki/

https://www.portalspozywczy.pl/handel/wiadomosci/auchan-zbiera-mikro-datki-dla-bankow-zywnosci,213697.html

https://www.youtube.com/watch?v=abE46t1S7Co

zobacz więcej