Auchan liderem rankingu dostępności produktów roślinnych. Auchan sklepem najlepiej zaopatrzonym w żywność roślinną w Polsce.

Lista przynależnych kategorii publikacji

Dzięki projektowi przedsiębiorstwa „Auchan 2022” Auchan Retail Polska zobowiązuje się do dostosowania swojego modelu, oferty i organizacji do nowych oczekiwań konsumentów i obywateli. Auchan promuje to, co dobre, zdrowe i lokalne poprzez wybór i zaprojektowanie wyjątkowej, uczciwej i odpowiedzialnej oferty. Auchan Retail Polska chce wyjść poza tradycyjną rolę dystrybutora, stając się projektantem i selekcjonerem produktów, aby móc zaoferować konsumentom wyjątkową ofertę.

Auchan we współpracy z lokalnymi polskimi producentami oferuje szeroką gamę produktów spożywczych w kategorii wegańskiej. Troskę firmy o konsumenta, który wybiera ten rodzaj żywienia, potwierdzają wyniki klasyfikacji dostępności produktów roślinnych przeprowadzonej przez Fundację Alberta Schweitzera i RoślinnieJemy, której Auchan został zwycięzcą, otrzymując wyróżnienie sklepu najlepiej zaopatrzonego. 

Przygotowany przez Fundację Alberta Schweitzera i RoślinnieJemy ranking polegał na analizie oferty produktów roślinnych w 14 największych sieciach handlowych w Polsce. Asortyment oceniany był pod względem dostępności roślinnych produktów w pięciu głównych kategoriach: Alternatyw mięsa, kiełbasy i ryb,  Alternatyw produktów mlecznych,  Słodycze, wypieki i przekąski,  Dania gotowe oraz Sosy, dipy i pasty do smarowania. Analiza dostępności produktów roślinnych została przeprowadzona na przełomie 2019 i 2020 r.

Wyniki badania pokazały, że w Auchan klienci znajdą największy wybór żywności roślinnej. Sieć Auchan została zwycięzcą, zajmując pierwsze miejsce w 4 głównych kategoriach: Alternatyw mięsa, kiełbasy i ryb, Alternatyw produktów mlecznych, Dania gotowe, Sosy, dipy i pasty do smarowania i drugie miejsce w kategorii Słodycze, wypieki i przekąski.

Auchan oferuje największy wybór roślinnych kiełbasek, wędlin, burgerów i tofu, seitana i tempeh.
W kategorii nabiału sieć ma najwięcej roślinnego mleka (średnio ponad 32 różne rodzaje w jednym sklepie), śmietany, serów (np. Bez deka mleka, Natural) oraz jogurtów (m.in. PlantON, Alpro). Dostępny jest również roślinny zamiennik jajek vEGGs. Auchan poszczycić się może także najbogatszą gamą alternatywnych zamienników mięsa, nabiału, dań gotowych a także sosów, dipów i past do smarowania.

Auchan nie tylko rozwija tę kategorię produktów, ale także planuje dalszy jej rozwój w zakresie alternatywnych mięs, nabiału oraz gotowych dań. Warto podkreślić, że wszystkie produkty roślinne, które można znaleźć na naszych półkach to wyroby polskie pochodzące od rodzimych producentów – podsumowuje Radosław Dac, dyrektor Produktów Auchan Retail Polska. Nie muszę dodawać, że dbamy również o to, aby były tanie i dostępne dla naszych klientów.”

O Fundacji Alberta Schweitzera

Fundacja Alberta Schweitzera to organizacja, której misją i długoterminowym celem jest doprowadzenie do zakończenia chowu przemysłowego zwierząt oraz popularyzacja diety roślinnej. Swoje cele Fundacja realizuje poprzez kampanie takie jak Polska bez klatek, Tydzień na weganie czy Głos dla karpi. Działania i sukcesy Fundacji zostały zauważone przez Animal Charity Evaluators i w 2018 oraz w 2019 roku otrzymała ona tytuł TOP CHARITY zostając tym samym uznaną za jedną z czterech najskuteczniejszych organizacji prozwierzęcych na świecie.

O kampanii RoślinnieJemy

Celem kampanii RoślinnieJemy jest wsparcie producentów żywności, sieci handlowych, właścicieli restauracji we wprowadzaniu oraz promowaniu roślinnych produktów i dań. Swoje działania Roślinniejemy opiera na badaniach rynku, społecznych ankietach oraz rzetelnej wiedzy z zakresu kuchni roślinnej i najnowszych światowych trendów. W ramach kampanii Roślinniejemy prowadzona jest także akcja “Roślinne poniedziałki” inspirowana ogólnoświatowym “Meatless Mondays”, której celem jest zachęcenie odbiorców do ograniczenia spożycia produktów odzwierzęcych raz w tygodniu.

 

Auchan Retail Polska to wieloformatowa sieć sprzedaży detalicznej o francuskich korzeniach, obecna w Polsce od 1996 r., zarządzająca na polskim rynku siecią hipermarketów, supermarketów, sklepów franczyzowych i sklepów osiedlowych pod szyldem Moje Auchan, a także kanałem handlu e-commerce Auchan Direct.

Kontakt dla mediów

Masz pytania? Potrzebujesz komentarza eksperta? Skontaktuj się z naszym biurem prasowym – jesteśmy do dyspozycji dziennikarzy i redakcji.

Hanna Bernatowicz

rzecznik prasowy

Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie

Puławska 46
Piaseczno 05-500

Załączniki

Auchan_strefa Bio_fot 1.JPG

Auchan_strefa Bio_fot 1.JPG

JPG 213,9 kB
Pobierz plik
Auchan_strefa Bio_fot 2.JPG

Auchan_strefa Bio_fot 2.JPG

JPG 179,2 kB
Pobierz plik
Auchan_strefa Bio_fot 3.JPG

Auchan_strefa Bio_fot 3.JPG

JPG 171,5 kB
Pobierz plik
Auchan_strefa Bio_fot 4.JPG

Auchan_strefa Bio_fot 4.JPG

JPG 214,3 kB
Pobierz plik
Radosław Dac_Dyrektor Produktu w Auchan_ jpg.jpg

Radosław Dac.Dyrektor Produktu w Auchan. jpg.jpg

jpg 700,4 kB
Pobierz plik
roslinne_markety-LOGO.png

roslinne_markety-LOGO.png

png 62,3 kB
Pobierz plik

Kontakt dla mediów

Hanna Bernatowicz

rzecznik prasowy

Auchan Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie

Puławska 46
Piaseczno 05-500