Auchan z nowym sklepem internetowym

Sieć inwestuje w najnowsze technologie i innowacyjne rozwiązania konsekwentnie budując pozycję lidera e-grocery w Polsce 

 

Auchan Polska uruchamia nową odsłonę sklepu internetowego, stawiając na jeszcze większą wygodę klientów i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe. Bardziej przyjazny interfejs, rozszerzony asortyment, zwiększona elastyczność zarządzania dostawami oraz możliwość korzystania z programu lojalnościowego Skarbonka – to niektóre ze zmian, na jakie liczyć mogą klienci Auchan kupujący online, począwszy od 16 kwietnia br.  

 

Wdrożenie nowej odsłony platformy zakupowej to pierwszy z etapów działań przewidzianych w ramach partnerskiej umowy Auchan z brytyjską firmą Ocado jednym z liderów automatyzacji i robotyzacji logistyki dla e-grocery . W kolejnym etapie uruchomione zostanie ultranowoczesne, zrobotyzowane centrum dystrybucyjne, które wspierać będzie obsługę klientów dzięki unikalnym systemom automatyzacji oraz wykorzystaniu sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w ramach autorskich rozwiązań Ocado Smart Platform.

 

Rozwój e-biznesu to strategicznie ważny dla nas kierunek rozwoju, dlatego stale inwestujemy w digitalizację naszej sieci, dostosowując nowe rozwiązania do zmieniającego się rynku, potrzeb naszych klientów i ich obsługi w modelu omnichannel – mówi Szymon Turnau, dyrektor Digital & E-commerce w Auchan Polska. Inteligentna Platforma Ocado to dziś w skali światowej jeden z najbardziej rozbudowanych i zaawansowanych technologicznie pakietów takich rozwiązań. Jej wykorzystanie w znaczący sposób wpłynie na optymalizację procesów i skalowanie naszego biznesu online, który konsekwentnie budujemy od czasu uruchomienia naszej sprzedaży internetowej już 13 lat temu. Przełoży się to na zwiększenie komfortu zakupów i satysfakcji naszych klientów. Dostawy realizowane będą szybciej i w bardziej elastycznych przedziałach czasowych, przy równoczesnej poprawie kompletności i jakości zamówień. Rozszerzony zostanie także asortyment produktowy dostępny w naszym sklepie online – już dziś do 20 tys. produktów, a po uruchomieniu centrum dystrybucyjnego nawet do 40 tys. 

Inteligentna asysta – dla klienta i dla obsługi sklepu

W nowym sklepie uruchomione zostaną oparte na sztucznej inteligencji funkcje, które dodatkowo wspierać będą klientów podczas zakupów – dzięki inteligentnym sugestiom pomagając odkrywać nowe opcje, zapewniając szybki dostęp do ulubionych produktów, umożliwiając dodawanie wybranych produktów do koszyka i powtarzanie zamówień z określoną częstotliwością, czy wreszcie przypominając o często kupowanych produktach przy kasie. System przypomni także o możliwości zdobycia punktów w ramach programu Skarbonka – teraz udostępnionej również przy zakupach online.

Z kolei obsługę sklepów stacjonarnych z usługą sprzedaży online wspierać będzie rozwiązanie programowe Ocado, które intuicyjnie dostosowuje się do układu każdego ze sklepów, optymalizując proces kompletacji zamówień. Przełoży się to na wzrost jego efektywności i wyższy wskaźnik realizacji zamówień. 

Kluczowa logistyka ostatniej mili 

Jedne z najbardziej kluczowych zmian, jakie wprowadzone zostaną dzięki innowacyjnym rozwiązaniom platformy Ocado, dotyczyć będą zarządzania logistyką ostatniej mili, czyli dostawy do klienta. Proces planowania tras dostaw będzie całkowicie zautomatyzowany, będzie przebiegał w sposób płynny, bez przerw, z elastycznym dostosowaniem terminów dostaw zgodnie z preferencjami klientów. Narzędzie pozwoli na bieżąco optymalizować trasy pod kątem przejechanych kilometrów, a także dopuszczalnej ładowności samochodów. Pozwoli to na usprawnienie dostaw, szybszą ich realizację, a także optymalizację całkowitych ich kosztów. Nie mniej istotny będzie aspekt środowiskowy – w efekcie wprowadzonych usprawnień systemu Ocado zmniejszona zostanie emisja CO2 podczas dostaw, czyniąc je bardziej zrównoważonymi. 

 

Zakupy na nowej platformie – gdzie i od kiedy

Z nowej wersji sklepu internetowego Auchan jako pierwsi będą mogli od 16 kwietnia br. korzystać mieszkańcy Bydgoszczy, Torunia i okolic. Zakończenie sukcesywnej migracji na nową platformę w przypadku pozostałych miast objętych usługą sprzedaży online zaplanowane jest z początkiem lata br., wraz z udostępnieniem jej dla klientów z Warszawy i okolic. Do tego czasu funkcjonować będą równolegle obie wersje e-sklepu Auchan. Klienci będą automatycznie przekierowywani na obsługiwaną w danej lokalizacji wersję po wpisaniu kodu pocztowego. 

Aktualnie zakupy internetowe z dostawą do domu transportem własnym Auchan realizowane są już dla klientów 12 aglomeracji w całej Polsce: Bydgoszczy i Torunia, Częstochowy, Katowic, Krakowa, Lublina, Łodzi, Poznania, Rzeszowa, Szczecina, Trójmiasta, Warszawy, Wrocławia i okolic tych miast. 

W trakcie migracji nowy sklep będzie funkcjonował dla sukcesywnie dodawanych lokalizacji pod tymczasowym adresem: nowy.auchan.pl. Domyślny adres sklepu internetowego Auchan pozostaje ten sam, tzn.: zakupy.auchan.pl, w obu przypadkach obowiązywać będzie także ten sam regulamin.  

7000 tajemniczych wózków w hipermarketach Auchan w całej Polsce

Po sukcesie pilotażu akcji Tajemniczy wózek w marcu br. Auchan rozszerza skalę działania na całą Polskę. Aż 7000 koszyków niespodzianek o zróżnicowanej wartości pojawi się już w najbliższy piątek 12 kwietnia we wszystkich 70 hipermarketach sieci. Każdy z koszyków będzie zawierał wybór różnorodnych artykułów przemysłowych, za które klienci zapłacą zaledwie 1/3 ich ceny. Akcja zaplanowana jest od godziny 13:00 do wyczerpania zapasów. 

Z pilotażem akcji Tajemniczy wózek, jako pierwsi w Polsce, wystartowaliśmy już 8 marca br. z okazji Dnia Kobiet, w hipermarkecie Auchan w Płocku. Przygotowaliśmy wówczas 100 wózków, które zawierały łącznie ponad 1000 produktów. Akcja spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem konsumentów - wszystkie wózki zostały sprzedane w rekordowym czasie 40 minut! Co ciekawe najszybciej sprzedały się wózki o najwyższej wartości. Po tak dobrym przyjęciu tej inicjatywy zdecydowaliśmy się na rozszerzenie akcji na całą Polskę – komentuje Frederic Valet, dyrektor Marketingu w Auchan Polska.  

W ogólnopolskiej akcji Auchan 12 kwietnia, o godzinie 13:00, w centralnej alei każdego z 70 hipermarketów sieci zostaną umieszczone Tajemnicze wózki. Znajdą się w nich różnorodne artykuły przemysłowe, takie jak produkty małego AGD, dekoracje i tekstylia domowe, artykuły ogrodnicze, zabawki, sprzęt sportowy, produkty do majsterkowania i wiele innych. Zawartość wózków jest niespodzianką dla klientów, a ich wartość wynosi odpowiednio 300 zł, 400 zł i 500 zł. Każdy z nich można kupić z rabatem co najmniej 66%

Akcja Tajemniczy wózek wejdzie na stałe do kalendarza działań promocyjnych Auchan Polska – o kolejnych jej edycjach sieć będzie na bieżąco informować w materiałach promocyjnych i reklamach.

Działaniom towarzyszy szeroko zakrojona kampania promocyjna uwzględniająca komunikację digital, współpracę z influencerami oraz reklamy radiowe. 

 

Regulamin akcji dostępny jest na stronie: Regulamin promocji „Tajemniczy wózek Auchan” 12.04.2024 (windows.net)

Auchan uruchamia pierwszą na rynku w pełni interaktywną zdigitalizowaną gazetkę

Nowe funkcjonalności, dynamiczny kontent i jeszcze wygodniejsze zakupy online.

 

Klienci Auchan Polska zyskali innowacyjną w pełni interaktywną digitalną gazetkę. To pierwsze wśród handlowych sieci spożywczych na polskim rynku rozwiązanie z dynamicznym kontentem i możliwością zakupów online. Zawiera nowe sekcje tematyczne oraz bogate i inspirujące treści kulinarne w postaci wideo, które ułatwiają klientom podejmowanie trafnych  decyzji zakupowych. 

Klienci dokonują dziś coraz bardziej świadomych zakupów, dlatego od sklepów oczekują aktualnych informacji dotyczących oferty, w tym akcji promocyjnych. Dokonując zakupowych wyborów chętnie sięgają po gazetki, a znakiem czasów, coraz częściej do ich wersji elektronicznych. Tym bardziej nas cieszy, że w naszej pierwszej na rynku interaktywnej gazetce znajdą nie tylko informacje o aktualnych promocjach, ale  także  więcej treści, dużo inspiracji, oraz możliwości bardziej zaangażowanego i efektywnego korzystania z tej formy gazetki. Jestem przekonana że nasi klienci dostaną nie tylko niezbędne informacje o produktach, których szukają ale także będziemy dla nich inspiracją w kulinarnych przygodach jednocześnie znacząco poprawimy przyjemność z robienia zakupów - mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki, Klienta, Data, SI w Auchan Polska.

Interaktywna gazetka Auchan zyskała ważną funkcjonalność – została zintegrowana z usługą e-commerce. Dzięki temu już z poziomu gazetki, podczas jej przeglądania można wybrane produkty kupić klikając w link zamów on-line przekierowujący do karty produktu na stronie zakupy.auchan.pl

Intuicyjny interfejs pozwala na łatwą nawigację. W gazetce pojawiły się interaktywne elementy, które zachęcają do interakcji – wystarczy kliknąć w nie, aby przejść na bloga Auchan lub na stronę z przepisami. Przykładowo obecnie w okresie przedświątecznym klienci mogą skorzystać z przepisów m.in. na faszerowane jajka z szynką, doradę królewską z piekarnika czy tradycyjną pieczoną gęś w sosie winnym, a na blogu zapoznać się z najnowszymi trendami w ozdabianiu koszyczka wielkanocnego.  

Interaktywna gazetka zawiera też nowe sekcje tematyczne, w których klienci znajdą bogatą i zróżnicowaną treść także na temat samych produktów np. coraz szerszego asortymentu marki własnej Pewni Dobrego. 

Dzięki animowanym elementom, w gazetce dobrze widoczne są akcje promocyjne oraz oferty dnia. Także klienci chcący dołączyć do programu lojalnościowego Skarbonka, mają taką możliwość już z poziomu gazetki.  

Interaktywna gazetka dostępna będzie obecnie dwa razy w miesiącu, od września 2024 r. każde wydanie będzie miało formę interaktywną.

https://www.auchan.pl/pl/gazetka/gazetka-wielkanoc-w-najlepszej-cenie-czesc-2-hipermarket-auchan

Auchan na rzecz Banków Żywności

Świąteczna Zbiórka Żywności w sklepach sieci 



Tradycyjnie w okresie przedświątecznym Auchan Polska udostępnia swoje sklepy na rzecz Świątecznej Zbiórki Żywności organizowanej przez Federację Polskich Banków Żywności. Zbiórka prowadzona jest dla rodzin wielodzietnych, osób bezrobotnych, w kryzysie bezdomności, z niepełnosprawnościami, wychodzących z nałogów i wielu innych, które znalazły się w trudnej sytuacji życiowej.

 

W dniach 15-16 marca 2024 r. klienci sklepów stacjonarnych Auchan, którzy zechcą dołączyć do akcji i podarować najbardziej potrzebującym produkty spożywcze, będą mogli je kupić i zostawić w przygotowanych w tym celu specjalnych koszach usytuowanych przy kasach. Najbardziej potrzebne są artykuły z długą datą ważności, takie jak mąka, makaron, kasza, cukier, olej, konserwy, przetwory owocowe i warzywne, bakalie czy słodycze. 

 

W sklepach biorących udział w zbiórce zostaną wywieszone specjalne plakaty, które będą informować klientów o akcji.  Dla osób, które chcą wziąć udział w zbiórce online przygotowana została dedykowana strona

 

Auchan współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności od 2014 roku realizując w tym czasie liczne akcje na rzecz potrzebujących. Ważne miejsce wśród wspólnie podejmowanych inicjatyw są przedświąteczne zbiórki żywności. Obecna zbiórka jest realizowana przez wszystkie sklepy Auchan. W jej ramach każdy ze sklepów Auchan współpracuje z lokalnym oddziałem Federacji, przekazując produkty spożywcze na rzecz najbardziej potrzebujących. Żywność przekazywana jest z co najmniej dwudniowym terminem, co zapewnia bezpieczną redystrybucję.  

 

Warto podkreślić, że w samym 2023 r. Auchan przekazało Federacji ponad 2 053 502 kg żywności o wartości 16 487 912 zł, co przełożyło się na  4 107 003 posiłków. 

Sukces sklepów Easy Auchan na stacjach bp

Klienci docenili ofertę i wygodę zakupów 

Do co najmniej 120 wzrośnie liczba stacji bp, na których funkcjonować będą sklepy Easy Auchan, dzięki zaplanowanym do końca 2025 r. kolejnym otwarciom. Convenience to jeden ze strategicznych kierunków rozwoju oferty na stacjach bp. Sklepy Easy Auchan na stacjach bp to szersze portfolio produktów, dobra jakość, atrakcyjność cenowa, szybkość zrobienia zakupów oraz dostępność 24/7. 

Naszą ofertę dostosowujemy do oczekiwań naszych klientów. To ich wygodna i preferencje są dla nas głównym wyznacznikiem biznesowych decyzji. Na podstawie prowadzonego przez nas stałego monitoringu decyzji konsumenckich na naszych stacjach wiemy, że produkty Easy Auchan cieszą się dużym zainteresowaniem. Różnorodność, jakość i cena produktów Easy Auchan plus całodobowa dostępność i w wielu lokalizacjach również możliwość zrobienia zakupów z wykorzystaniem kas samoobsługowych to podkreślane przez naszych klientów największe zalety zakupów na naszych stacjach mówi Barbara Wiążewska, dyrektor generalna działu retail bp Polska. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom kolejne stacje będą oferować naszym klientom produkty Easy Auchan. 

Auchan stawia na rozwój nowych konceptów i kanałów sprzedaży. Segment convienence to perspektywiczny format, który chcemy rozwijać z naszym strategicznym partnerem firmą bp - mówi Alexandre Saussard, dyrektor generalny Auchan Polska. Funkcjonujące już na stacjach sklepy Easy Auchan zostały bardzo dobrze przyjęte przez klientów, którzy docenili możliwości, jakie niesie ten koncept. Jesteśmy dumni z zaangażowania zespołów Auchan i bp we wszystkich sklepach Easy Auchan. Ich wzajemne zrozumienie, elastyczność i partnerska współpraca przynoszą doskonałe efekty, w odpowiedzi na stale zmieniające się potrzeby klientów – dodaje Alexandre Saussard, dyrektor generalny Auchan Polska. Auchan w Polsce.

Dziewięć pierwszych sklepów pod szyldem Easy Auchan na stacjach bp otwartych zostało w 2020 i 2021 r. w Warszawie i Krakowie. Otwarcia kolejnych 40 sklepów w ramach kontynuacji strategicznej i długofalowej współpracy pomiędzy obiema firmami zostały zrealizowane w listopadzie i grudniu 2023 r. w 17 miastach w całej Polsce, tj.: w Bielsku-Białej, Cieszynie, Łodzi, Katowicach, Krakowie, Mogilanach, Niepołomicach, Oświęcimiu, Poznaniu, Rzeszowie, Szczecinie, Swarzędzu, Warszawie, Wieliczce, Wrocławiu, Zabrzu oraz w Zakopanem.  

Od początku 2024 r. realizowane są kolejne otwarcia. Tym samym do końca pierwszego kwartału br. funkcjonująca na stacjach bp sieć Easy Auchan będzie liczyła 60 sklepów, dostępnych dla klientów stacji na terenie całego kraju - ta liczba wzrośnie do co najmniej 120, dzięki zaplanowanym do końca 2025 r. kolejnym otwarciom.Konkurencyjna cenowo oferta sklepów Easy Auchan zawiera produkty świeże i ultra świeże, produkty bio i vege,  świeżo wypiekane pieczywo, owoce, warzywa, i dania gotowe do przygotowania w domu, marki własne Auchan, w tym gamę produktów Pewni Dobrego, a także środki chemiczne i artykuły higieniczne. Oferta produktowa ewoluuje, a asortyment w poszczególnych lokalizacjach jest dostosowywany do oczekiwań kupujących. 

Klienci sklepów Easy Auchan często zaopatrują się w produkty BIO oraz produkty marki Pewni Dobrego, takie jak jaja czy kefir. Dużym powodzeniem cieszą się również mleka roślinne, przekąski tj. pistacje solone, orzechy nerkowca, kawa, mrożone owoce i warzywa na patelnię czy dania kuchni międzynarodowej, jak hummus klasyczny.   

Pewni Dobrego – masz moc działania

Auchan buduje świadomość marki Pewni Dobrego i pozytywnej, sprawczej mocy decyzji zakupowych swoich klientów 

Auchan rozpoczyna ogólnopolską kampanię swojej unikatowej marki własnej Pewni Dobrego – oferującej najwyższej jakości produkty pochodzące od lokalnych producentów, tworzonej ze szczególną troską o środowisko naturalne, dobrostan ludzi oraz zwierząt. Celem kampanii jest budowanie wśród konsumentów świadomości marki i tego, jak sprawczą moc mają ich decyzje, zawsze, gdy wybierają produkty Pewni Dobrego. Jak w realny sposób przyczyniają się do ochrony ziemi, wsparcia polskiego rolnictwa i lokalnych dostawców, a także lepszego życia i odżywiania swoich rodzin. 

Tworzenie odpowiedzialnej i wyjątkowej oferty zawsze z zachowaniem doskonałej relacji ceny do jej jakości – to jeden z filarów strategii Auchan, a dynamiczny rozwój marki Pewni Dobrego jest tego sztandarowym przykładem – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki, Klienta, Data, SI w Auchan Retail Polska. Realizowana obecnie kampania to nasz sposób na pokazanie, że budowanie oferty żywności pozyskiwanej w sposób odpowiedzialny może przynieść jeszcze większe korzyści – tak dla człowieka, jak i planety – jeśli konsumenci będą świadomi realnej, sprawczej mocy jaką mają podejmowane przez nich decyzje zakupowe. Mamy nadzieję, że zaplanowane przez nas aktywności będą dla naszych klientów źródłem wielu ciekawych i wartościowych informacji, a także smakowych odkryć i kulinarnych inspiracji z marką Pewni Dobrego.

Zainicjowana 7 marca br. kampania ma charakter 360°, a wszystkie zaplanowane działania spajać będzie wspólne przewodnie hasło: Twoje działania mają wielką moc!  Jednym z głównych elementów kampanii jest trwająca do 30 marca kampania telewizyjna, która  pokazuje, że kupując produkty Pewni Dobrego można przyczynić się np. do mniejszego zużycia wody i energii, czy wsparcia zatrudnienia wśród lokalnych społeczności. W ramach kampanii prowadzonej w mediach cyfrowych - własnych i partnerów kampanii – przewidziane są m.in. angażujące konkursy i aktywacje z udziałem ekspertów (np. dietetyków) czy osobowości kulinarnych. Na pokazy kulinarne prowadzone na żywo przez szefów kuchni liczyć będą mogli klienci sklepów stacjonarnych, w których prowadzone będa także akcje degustacyjne produktów Pewni Dobrego. Przygotowana została również dedykowana strona poświęcona marce Pewni Dobrego, na której konsumenci znajdą informacje dotyczące oferty produktowej, kulinarne inspiracje i porady. Na kanale YouTube Auchan dostępne będę również filmiki kulinarne z cyklu Jola Kleser przedstawia najlepsze przepisy kulinarne - inspirujące do gotowania z wykorzystaniem produktów Pewni Dobrego. 

Unikatową ofertę marki Pewni Dobrego tworzy dziś 418 najwyższej jakości polskich produktów spożywczych, pochodzących od blisko 70 starannie wybranych lokalnych producentów żywności, z którymi Auchan łączą wieloletnie, oparte na wzajemnym zaufaniu partnerskie relacje. Wytwarzane z poszanowaniem środowiska naturalnego i dbałością o dobrostan zwierząt, bez użycia antybiotyków, z zagwarantowaną tzw. czystą etykietą - rzetelną informacją o składzie produktu i jego pochodzeniu, produkty z logo Pewni Dobrego szczególnie cenione są za jakość i wyjątkowe walory smakowe. Oferta marki obejmuje m.in. warzywa, owoce, mrożonki, nabiał, mleko, jaja, mięso, wędliny, wyroby garmażeryjne, ryby, owoce morza, soki i napoje oraz produkty śniadaniowe. Marka została stworzona w ramach Odpowiedzialnego Partnerstwa Współpracy, a zawierane z producentami długoterminowe umowy partnerskie, zapewniają im warunki stabilnego rozwoju i zatrudnienia. Produkty marki Pewni Dobrego dostępne są we wszystkich kanałach sprzedaży Auchan.

zobacz więcej