Auchan Polska z tytułem Top Employer 2025

Firma Auchan Polska otrzymała tytuł Top Employer 2025 przyznawany przez Top Employers Institute – globalną organizację, której celem jest wskazywanie pracodawców, dbających w możliwie najlepszy sposób o swoich pracowników. Wyróżnienie dla Auchan Polska zostało przyznane m. in. za działania umożliwiające integrację w miejscu pracy pracownikom z niepełnosprawnościami, zaangażowanie społeczne, programy wolontariatu pracowniczego, program akcji pracowniczych, sprawiedliwe procesy zatrudniania oraz  rozwój pracowników. 

 

Jesteśmy dumni z otrzymania Certyfikatu Top Employer, który świadczy o naszym zaangażowaniu w kształtowanie lepszego środowiska pracy dzięki wdrażaniu najwyższych standardów zarządzania zasobami ludzkimi i nowoczesnych praktyk HR. Dla nas to przede wszystkim wielka odpowiedzialność, a nie tylko wyróżnienie.

Wypracowaliśmy praktyki, które umożliwiają nam osiąganie celów biznesowych, jednocześnie czyniąc nas organizacją przyjazną dla ludzi. To zobowiązanie do dalszego wykorzystywania tych narzędzi w celu tworzenia jak najlepszych warunków pracy. Otrzymany certyfikat stanowi potwierdzenie naszych działań - mówi Arkadiusz Mika, Dyrektor Zasobów Ludzkich Auchan Polska.

Konsekwencja w świecie pełnym niekonsekwencji? W czasach ciągłych zmian – gdzie technologiczne, gospodarcze i społeczne transformacje są wszechobecne – wyjątkowe momenty ujawniają to, co najlepsze w ludziach i organizacjach. Tegoroczna edycja programu Top Employers pokazała tę siłę, a certyfikowani Top Employers 2025 wykazali się wyjątkowym zaangażowaniem w dobro swoich pracowników na całym świecie. Ich nieustanna dbałość o praktyki związane z zarządzaniem kapitałem ludzkim wyróżnia ich jako ekskluzywną grupę, która sięgnęła po globalną certyfikację w ramach Programu Top Employers. Z dumą wyróżniamy te firmy i ich osiągnięcia w 2025 rokupowiedział David Plink, CEO Top Employers Institute.

 

Program Top Employers Institute certyfikuje organizacje na podstawie oceny kwestionariusza zawierającego najlepsze praktyki z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Kwestionariusz obejmuje 6 obszarów składających się z 20 tematów, takich jak: strategia HR, środowisko pracy, pozyskiwanie talentów, szkolenia i rozwój, well-being, różnorodność i integracja.  Dodatkowo bada w jaki sposób pracodawca dba o budowanie zaangażowania pracowników, w jaki sposób zbiera informacje zwrotne od pracowników oraz informuje ich o zmianach. W ramach programu Top Employers Institute certyfikowano i nagrodzono do tej pory ponad 2 400 najlepszych pracodawców w 125 krajach na pięciu kontynentach.

Auchan rozszerza ofertę marki własnej Pewni Dobrego

Zrównoważona produkcja, zdrowe odżywianie

Auchan Polska konsekwentnie pracuje nad rozwojem marki własnej Pewni Dobrego, której produkty odznaczają się najwyższą jakością, wytwarzane są przez lokalnych producentów ze szczególną troską o środowisko naturalne, zdrowie ludzi oraz dobrostan zwierząt. Unikatowa dopasowana do różnych smaków i oczekiwań marka, obejmuje obecnie już ponad 213 kategorii najwyższej jakości produktów, pochodzących od 71 starannie wybranych producentów żywności. Wszystkie opakowania marki Pewni Dobrego nadają się do recyklingu.

Stale poszerzamy asortyment marki Pewni Dobrego, w przekonaniu, że jest ona odpowiedzią na nowe trendy i oczekiwania dzisiejszego konsumenta. Wspieramy przy tym lokalnych, zaangażowanych producentów, co pozwala nam promować odpowiedzialne zakupy i zrównoważony rozwój. Dzięki temu gwarantujemy produkty i smaki, które pozostają niepowtarzalne, charakteryzują się najwyższą jakością, a jednocześnie pozwalają nam wyróżniać się na rynku. Mamy nadzieję, że nasi klienci docenią jeszcze szerszy wybór produktów pod szyldem Pewni Dobrego, jaki przygotowaliśmy w ramach najnowszej oferty mówi Radosław Dac, Dyrektor Produktów Auchan Retail Polska.

Wśród nowości marki Pewni Dobrego klientom sieci oferowane są m.in. dania obiadowe wolnogotowane o doskonałych walorach kulinarnych, tj. filet i medaliony z indyka ze ściółki, żeberka i bitki wieprzowe rasy puławskiej, przetwory z pstrąga jurajskiego hodowanego w wodzie geotermalnej bez antybiotyków.

W okresie przedświątecznym sieć oferuje szeroki wybór przetworów z karpia świeżego Pewni Dobrego – 14 asortymentów - od karpia całego, patroszonego, tuszki, dzwonka (plastry) poprzez płaty i filety ze skórą i bez skóry. Karpie zostały wyhodowane w Rodzinnych Gospodarstwach Rybackich w cyklu trzyletnim, bez antybiotyków w zbiornikach wodnych pełniących bardzo ważną rolę w cyklu przyrody (ostoja drobnej zwierzyny i ptactwa). W ramach Partnerskiego Programu "Pewni Dobrego", karp jest przetwarzany w zakładzie znajdującym się w gospodarstwie, w którym został wyhodowany. Karpie odławiane są w listopadzie i przechowywane w specjalnych wodnych magazynach, gdzie bieżąca woda z rzek oczyszcza ich mięso uwydatniając wyjątkowy smak tej ryby. 

Oferta nabiału Pewni Dobrego rozszerzona została o śmietanę 18% i 12% zawierającą tylko dwa składniki, wyprodukowaną z mleka pochodzącego od lokalnych rolników województwa podlaskiego oraz serek homogenizowany z mleka z rodzinnych gospodarstw z Żuław i okolic.

Wśród nowości marki Pewni Dobrego kupujący znajdą również owoce i warzywa bez pozostałości pestycydów tj. szparagi, maliny Fieldstone, czy jabłka Golden Delicious.

Klienci mogą kupić ponadto BIO wędliny wytworzone z surowców pochodzących od lokalnych rolników, z tylko naturalnych składników, wytworzonych ekologiczną metodą produkcji, bez GMO. 

Auchan rozwija zrównoważony, wieloformatowy handel i otwiera 4 kolejne supermarkety

Auchan Polska kontynuuje inwestycje w nowoczesny, wieloformatowy handel. W listopadzie i grudniu br. sieć otworzyła 4 nowe sklepy – supermarkety w Warszawie,  Kielcach, Tarnobrzegu i w Rabce-Zdroju. Wszystkie zaprojektowane zostały zgodnie z innowacyjnym konceptem Auchan, stanowiącym połączenie nowoczesnego i komfortowego miejsca robienia zakupów, z przyjazną przestrzenią życiową. Każdy z nowo otwartych sklepów liczy ok. 1 000 m2 i oferuje szeroki wybór produktów, do 10 000 referencji. Zatrudnienie w nich znalazło ponad 80 osób w tym osoby z niepełnosprawnościami.

Obecnie sieć Auchan liczy 72 hipermarkety własne i franczyzowe, 52 supermarkety własne i franczyzowe, 96 sklepów pod szyldem Easy Auchan w partnerstwie z bp.

 

W Auchan niezwykle ważne jest dla nas, by nasza marka była dostępna dla jak największej liczby polskich konsumentów oraz aby zapewniać najszerszy asortyment produktów w najniższych cenach na rynku. Dlatego stale pracujemy nad rozwojem naszej sieci poprzez otwieranie nowych sklepów convenience i supermarketów zarówno własnych, jak i franczyzowych. Wszystkie otwarte obecnie nowe sklepy mają nasze największe atuty – najwyższej jakości produkty, niskie ceny, a także profesjonalną obsługę klienta – mówi Alexandre Saussard, dyrektor generalny  Auchan Polska.

 

Na halach sprzedaży liczących ok. 1 000 m2 w każdym z 4 nowych supermarketów Auchan na klientów czeka szeroka oferta, w skład której wchodzi od 7 do blisko 12 tys. referencji. Cały asortyment stworzony został z myślą o zróżnicowanych potrzebach konsumenta, który znajdzie tu produkty marek własnych Auchan, produkty marki PEWNI DOBREGO, a także bogatą ofertę produktów BIO, czy produkty kuchni międzynarodowych. 

W ramach konkurencyjnej cenowo oferty na kupujących czeka szeroki wybór produktów świeżych, także tych na wagę, owoców i warzyw, mięsa i wędlin. Dostępne są również kuchnie świata, mrożonki, artykuły vege, bio, kosmetyki, wody i napoje, artykuły dla dzieci oraz żywność dla zwierząt. Są to przede wszystkim produkty marki własnej Auchan oraz produkty marki PEWNI DOBREGO

 

Płynną obsługę zapewniają nowoczesne strefy kas, które obejmują od 4 do 6  przyjaznych i funkcjonalnych kas samoobsługowych oraz do 2 kas tradycyjnych, dzięki czemu każdy kupujący może wybrać odpowiadającą mu ścieżkę. Swoje zakupy klienci mogą pakować w torby papierowe i torby wielokrotnego użytku. W sklepach znajdują się także  specjalne strefy „nie marnujemy – ratujemy”. Zmotoryzowani klienci mają do dyspozycji od 12 (Warszawa ul. KEN) do 55 (Rabka)  miejsc parkingowych.

 

Nowe sklepy Auchan to również nowe miejsca pracy dla mieszkańców miast i okolic. Załogi sklepów liczą około 20 osób. Co ważne, w polityce zatrudnienia, jak i całej polityce HR, Auchan kieruje się zasadą równości

 

Supermarkety Auchan znajdują się w Warszawie, przy Al. Komisji Edukacji Narodowej 93, w Kielcach przy ul Warszawskiej 26, w Tarnobrzegu przy ul. Henryka Sienkiewicza 159B oraz w Rabce-Zdrój, przy ul. Podhalańskiej 2C.  Czynne są w godzinach od 6.30 do 22.00 od poniedziałku do soboty.

Tajemnicze wózki znów w Auchan

Black Friday pełen niespodzianek w sklepach sieci. Auchan Polska już po raz czwarty rusza z cieszącą się dużym zainteresowaniem klientów akcją Tajemniczy Wózek. W najbliższy piątek, 29 listopada, we wszystkich 70 hipermarketach sieci na klientów będą czekały wypełnione niespodziankami koszyki. Wartość każdego z nich wynosić będzie nawet do 1 500 zł, a klienci zapłacą za nie zaledwie 1/3 ceny. Akcja potrwa od godziny 16:00 do wyczerpania zapasów i stanowi element oferty Auchan na Black Friday.

Tajemniczy Wózek to akcja, która na stałe wpisała się w kalendarz wydarzeń Auchan i cieszy się ogromnym zainteresowaniem kupujących. W poprzednich edycjach wózki znikały bardzo szybko, a zainteresowanie klientów utwierdziło nas w przekonaniu, że warto kontynuować tę inicjatywę. Tym razem przygotowaliśmy ją w ramach Black Friday, w szczególnym okresie, kiedy zaczynają się  intensywne przygotowania do Świątmówi Hanna Bernatowicz, dyrektor Komunikacji Auchan Polska. Ponownie wartość koszyków sięga nawet  1500 zł, a klienci mogą je nabyć z rabatem co najmniej 66%, co oznacza, że każdy znajdzie coś wyjątkowego w niezwykle atrakcyjnej cenie. Dodatkowo, w ramach Black Friday przygotowaliśmy liczne promocje, dzięki którym posiadacze karty Skarbonka otrzymają nawet 50% zwrotu na wiele produktów. Przedświąteczne wydatki bywają obciążające dla domowych budżetów, dlatego mamy nadzieję, że nasza akcja spotka się z zainteresowaniem klientów i ułatwi przedświąteczne zakupydodaje Hanna Bernatowicz. 

W ogólnopolskiej akcji Auchan 29 listopada br., o godzinie 16:00, w centralnej alei każdego hipermarketu sieci ustawione zostaną Tajemnicze wózki. Będą dostępne w dwóch wariantach:

  • Koszyki zróżnicowane – zawierające produkty przemysłowe takie jak małe AGD, tekstylia domowe, dekoracje, sprzęt sportowy, artykuły do majsterkowania, kosmetyki i wiele innych.
  • Koszyki tematyczne – z produktami z jednej kategorii, np. Zabawki, Grill, Auto, Majsterkowanie, AGD/RTV.

Zawartość wózków jest niespodzianką dla klientów, a każdy z nich można kupić z rabatem co najmniej 66%

Sieć Auchan przygotowała również szeroką ofertę na Black Friday. W dniach 28.11–04.12 2024 r. posiadacze karty Skarbonka mogą liczyć na zwrot nawet 50% wartości wybranych produktów. Promocyjny asortyment obejmuje m.in.:

  • Sprzęt AGD, w tym nowoczesne odkurzacze, pralki, kuchenki mikrofalowe i czajniki elektryczne,
  • Artykuły do domu, takie jak koce, zastawy obiadowe,
  • Elektronikę i multimedia, w tym smartwatche, tablety, smartfony i powerbanki,
  • Zabawki, np. klocki, hulajnogi, rolki.

Auchan z Drużyną Julka Bobra wspiera osoby z niepełnosprawnościami

Auchan na rzecz Pomarańczowego Telefonu Wsparcia Fundacji Avalon

Z drużyną Julka wspieraj osoby z niepełnosprawnościami – to hasło piątej już przedświątecznej akcji charytatywnej organizowanej przez Auchan Polska, której bohaterem jest pluszowy Bóbr Julek. Akcja rozpoczęła się 2 listopada i potrwa do 24 grudnia br. Jej celem jest pomoc podopiecznym Fundacji Avalon, a także zwrócenie uwagi na problemy osób z niepełnosprawnościami. Całkowity dochód ze sprzedaży maskotek zostanie przekazany na rzecz Pomarańczowego Telefonu Wsparcia Fundacji Avalon. W ten sposób Auchan kontynuuje działania na rzecz osób z niepełnosprawnościami i jednocześnie edukuje w tym zakresie. 

W Auchan od lat angażujemy się w działania na rzecz najbardziej potrzebujących, wierząc, że troska o drugiego człowieka jest fundamentem odpowiedzialności społecznej. Wspólnie z naszymi klientami i partnerami biznesowymi realizujemy liczne akcje charytatywne, które odpowiadają na zróżnicowane potrzeby. W tym roku, w okresie przedświątecznym, nasze działania koncentrujemy na wsparciu osób z niepełnosprawnościami. Z myślą o nich dochód z tegorocznej akcji, której bohaterem jest maskotka Bóbr Julek przekażemy na rzecz Pomarańczowego Telefonu Wsparcia Fundacji Avalon – mówi Hanna Bernatowicz, dyrektorka komunikacji Auchan Polska. 

W tym roku do dobrze znanej z poprzednich lat maskotki Julka Bobra dołączają nowi koledzy reprezentujący różne dyscypliny sportu – piłkarz, biegacz, karateka i koszykarz. W drużynie Julka Bobra, debiutuje cheerleaderka Kapibara. Wszystkie maskotki wyprodukowane w 90% z poliestru pochodzącego z recyklingu plastikowych butelek dostępne są w sklepach Auchan, można je również kupić poprzez platformę zakupy.auchan.pl  

Chcę również podkreślić, że bliskie są nam wyzwania, z jakimi osoby z niepełnosprawnościami mierzą się w miejscu pracy, czego wyrazem jest powołanie w naszej firmie w czerwcu br. rzecznika ds. osób z niepełnosprawnością. Jego misją jest tworzenie przyjaznego środowiska pracy w duchu otwartości, równości i różnorodności. Nie pozostały nam obojętne również wydarzenia ostatnich miesięcy – pragniemy pomóc mieszkańcom terenów dotkniętych powodzią. Do jednej ze szkół w Kotlinie Kłodzkiej, opiekującej się między innymi dziećmi z niepełnosprawnościami trafi darowizna w wysokości 20 tys. zł. Szkoła została wskazana przez pracowników sklepu Auchan z terenu dotkniętego powodzią. Wierzymy, że pomoc ta przyniesie realne korzyści tam, gdzie jest najpotrzebniejsza, umożliwiając szybki powrót do normalności – dodaje Hanna Bernatowicz. 

Fundacja Avalon umożliwia korzystanie z bezpłatnych porad osobom z niepełnosprawnościami, ich rodzinom i bliskim. Ze wsparcia skorzystać mogą nie tylko dorosłe osoby z niepełnosprawnościami, ale także młodzież, a nawet dzieci. Wszyscy specjaliści mają ogromne doświadczenie i wiedzę z zakresu niepełnosprawności i chorób przewlekłych. Telefon wsparcia to także wyrównywanie szans i przeciwdziałanie braku dostępności. Aby mógł działać i pomagać niezbędne są fundusze, dlatego bardzo cieszymy się ze współpracy z Auchan. Wierzymy, że razem możemy pomóc więcej – mówi Paulina Liberadzka, Główna specjalistka ds. PR i marketingu Fundacji Avalon

Rusza budowa w pełni zrobotyzowanego centrum dystrybucyjnego Auchan

Sieć konsekwentnie buduje pozycję lidera e-grocery w Polsce inwestując w najbardziej innowacyjne rozwiązania branży w skali światowej 

W Wilczej Górze pod Warszawą rozpoczęła się budowa ultranowoczesnego, w pełni zrobotyzowanego centrum dystrybucyjnego Auchan Polska. Będzie ono wspierać obsługę klientów zmodernizowanej platformy e-commerce Auchan dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań Ocado Smart Platform – z wykorzystaniem unikatowych systemów automatyzacji i rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego. Inwestycja w znaczący sposób przełoży się na optymalizację procesów i skalowanie biznesu online Auchan na polskim rynku.

 

Budowa nowego centrum dystrybucyjnego Auchan to kolejny etap działań realizowanych w ramach partnerskiej umowy Auchan z brytyjską firmą Ocado jednym z liderów automatyzacji i robotyzacji logistyki dla e-grocery. Wcześniej, w kwietniu br., sieć uruchomiła nową odsłonę swojego sklepu internetowego, także z wykorzystaniem rozwiązań Inteligentnej Platformy Ocado, stawiając na jeszcze większą wygodę klientów i wysoce spersonalizowane doświadczenia zakupowe. 

Wraz z uruchomieniem centrum dystrybucyjnego, dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych systemów automatyzacji i robotyzacji klienci e-sklepu Auchan będą mogli liczyć na kolejne korzyści, takie jak:  

 

  • Większa dostępność produktów i zapewnienie wysokiej jakości

 

Wprowadzone w magazynie rozwiązania pozwolą na przechowywanie większej ilości towarów, co przełoży się na szerszy wybór produktów dostępnych online – docelowo będzie to aż 40 tys. pozycji asortymentowych: artykułów świeżych i produktów spożywczych, a także innych towarów z kategorii niespożywczych.  Dla zapewnienia najwyższej jakości i bezpieczeństwa sprzedawanej żywności na powierzchni 16 tys. m2 centrum wydzielone zostaną strefy przeznaczone do magazynowania produktów świeżych i mrożonych wymagających specjalnych warunków przechowywania, z wykorzystaniem zaawansowanych systemów kontroli temperatury.

  • Szybsza realizacja dostaw 

Nowe centrum będzie też lepiej zoptymalizowane pod kątem procesów realizacji zamówień on-line. Dostawy będą realizowane szybciej i w bardziej elastycznych przedziałach czasowych, rozszerzony zostanie też zakres oferty dostaw realizowanych tego samego dnia, co zwiększy komfort zakupów klientów ze szczególnymi wymaganiami w tym zakresie.

  • Lepsza jakość obsługi zamówień

Nowoczesne systemy zarządzania magazynem pozwolą na kompletowanie zamówień z większą precyzją – zmniejszy to ryzyko wystąpienia ewentualnych pomyłek, przekładając się tym samym na wzrost satysfakcji klientów.

Z kolei automatyczne procesy magazynowe przełożą się na skalowalność w zakresie liczby obsługiwanych przez centrum zamówień. Pozwolą na sprawną realizację większej liczby zamówień także w okresach wzmożonego popytu (tzw. peaków sezonowych), dzięki czemu klienci będą szybciej obsługiwani,

Uruchomienie nowego centrum dystrybucyjnego Auchan uwzględnia też ważne aspekty środowiskowe. Wdrożony system umożliwi lepsze zarządzanie dostawami i konsolidowanie zamówień, co pozwoli na optymalizowanie tras dostaw pod kątem przejechanych kilometrów, a przez to ograniczenie emisji CO2. Automatyczne systemy pakowania pozwolą natomiast na ograniczenie zużycia toreb i innych zabezpieczeń produktów dostarczanych do klientów. Budynek magazynu będzie posiadał certyfikację środowiskową BREEAM na poziomie excellent, przyznawaną obiektom wyjątkowo przyjaznym dla środowiska i oferującym najwyższy komfort użytkowania. Z punktu widzenia obsługującej centrum załogi będzie to także wyróżniające się miejsce pracy, oferujące ciekawą perspektywę rozwoju zawodowego.

Śmiało możemy powiedzieć, że tak zaawansowane technologicznie centrum dystrybucyjne będzie prawdziwym game-changerem na polskim rynku zwłaszcza jeśli chodzi o innowacyjne rozwiązania pozwalające na optymalizację kompletacji zamówień i zarządzania logistyką ostatniej mili komentuje Piotr Dopierała, dyrektor Supply Chain & Logistics w Auchan Retail Polska. Rozwój e-biznesu jest jednym ze strategicznych kierunków naszego rozwoju, dlatego inwestujemy w najbardziej innowacyjne dziś technologie naszej branży, stawiając na wykorzystanie rozwiązań oferowanych w ramach wprowadzanej przez nas systemowo Inteligentnej Platformy Ocado. Przygotowanie i realizacja tak zaawansowanej technologicznie inwestycji wymaga wyboru partnerów o szczególnie wysokich kompetencjach i odpowiednim doświadczeniu. Z prawdziwą satysfakcją możemy potwierdzić, że właśnie takich partnerów udało nam się pozyskać do współpracy - dodaje Piotr Dopierała.

W zakresie wyboru lokalizacji, a także wsparcia przy zakupie i zarządzaniu inwestycją sieć Auchan postawiła na współpracę ze swoim wieloletnim partnerem firmą JLL. Nowe centrum dystrybucyjne w formule build-to-suit wybuduje wiodący na rynku nieruchomości deweloper firma Panattoni, Projekt architektoniczny został przygotowany przez renomowaną pracownię architektoniczną Tacakiewicz Ferma Kresek. Natomiast generalnym wykonawcą inwestycji jest specjalizująca się w budowie nowoczesnych nieruchomości firma Goldbeck.

Głównym kryterium decydującym o wyborze lokalizacji centrum dystrybucyjnego Auchan w Wilczej Górze pod Warszawą (w powiecie piaseczyńskim) było zapewnienie jego bliskości do klientów platformy zakupowej sieci, którzy obsługiwani będą z tego magazynu. Ważne było również dogodne położenie w pobliżu trasy ekspresowej S7.

Prace budowlane i instalacyjne zakończone zostaną w drugiej połowie 2025 r.  

zobacz więcej