200 dodatkowych miejsc pracy dla osób z niepełnosprawnościami w Auchan Polska

Firma Auchan Polska od lat aktywnie angażująca się w działania na rzecz integracji społecznej i równości ogłasza utworzenie 200 dodatkowych miejsc pracy przeznaczonych  dla osób z orzeczeniem o niepełnosprawności. To wyraz społecznej odpowiedzialności biznesu sieci oraz jej zaangażowania w budowanie jeszcze bardziej otwartego i różnorodnego środowiska pracy. 

 

Śledząc zmiany na rynku pracy, ale także przemiany społeczne – zarówno w Polsce, jak i na świecie – dostrzegamy, jak ważne jest otwieranie się na grupy, które wciąż zbyt często spotykają się z dyskryminacją, uprzedzeniami czy stereotypowym postrzeganiem. Dlatego zdecydowaliśmy się właśnie teraz uruchomić 200 nowych miejsc pracy przeznaczonych dla osób z niepełnosprawnościami mówi Arkadiusz Mika, dyrektor HR Auchan Polska.

W polityce zatrudnienia Auchan stawia na wartości takie jak otwartość, równość i różnorodność, realizując m.in. trwający od 2022 r. program Różnorodność w Auchan. Obecnie sieć zatrudnia kilkaset osób z niepełnosprawnościami. 

Firma rozumie wyzwania, z jakimi osoby z niepełnosprawnościami mierzą się w miejscu pracy. W czerwcu ubiegłego roku powołano Rzecznika ds. Osób z Niepełnosprawnościami, którego misją jest tworzenie przyjaznego środowiska zawodowego – w duchu otwartości, równości i poszanowania różnorodności. 

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami to dla nas coś więcej niż wypełnianie obowiązków wynikających z odpowiedzialności społecznej. To szansa na wzbogacenie zespołu o ludzi z różnorodnym doświadczeniem, wiedzą i spojrzeniem, co przekłada się na większą siłę i innowacyjność całej organizacjipodsumowuje Arkadiusz Mika.

Auchan Polska aktywnie działa na rzecz wsparcia osób z niepełnosprawnościami na wielu płaszczyznach. Sieć współpracuje ze szkołami specjalnymi i placówkami integracyjnymi, prowadzi warsztaty z doradztwa zawodowego oraz edukuje pracowników w zakresie inkluzji. Jednym z widocznych rezultatów tych działań jest stworzone przez pracowników logo różnorodności – symbol wartości, które budują wewnętrzną kulturę firmy.

Firma na co dzień dba o komfort i potrzeby zatrudnionych pracowników z niepełnosprawnościami. Regularnie przeprowadzane są ankiety badające ich poziom satysfakcji i oczekiwania. W sklepach Auchan funkcjonują także godziny ciszy, podczas których eliminowane są źródła hałasu i ograniczane natężenie światła, by zapewnić osobom wrażliwym spokojne zakupy w sprzyjających warunkach a pracownikom z nadwrażliwością sensoryczną komfortowe warunki pracy.

Działania Auchan Polska kierowane są do osób z niepełnosprawnościami, ich rodzin, organizacji wspierających integrację zawodową, którzy razem z firmą mogą wspierać ideę otwartego i równego rynku pracy.

Razem dla klimatu: Auchan kontynuuje program Partnerzy w dekarbonizacji 2030

Rusza cykl webinarów dla branży transportowej. Firma Auchan Polska realizuje kolejny etap programu „Partnerzy w dekarbonizacji 2030”, którego celem jest zaangażowanie dostawców w działania na rzecz wspólnej dekarbonizacji łańcucha wartości, tworzenie niskoemisyjnej oferty produktowej oraz budowanie odpowiedzialnych relacji z partnerami. Inicjatywa zapewnia dostęp do wiedzy eksperckiej oraz narzędzi, które umożliwiają skuteczne ograniczanie śladu węglowego. W ramach trzeciej transzy programu, w maju br. zainaugurowano cykl webinarów dla firm transportowych. 

Po zdobyciu prestiżowych 3 gwiazdek Lean & Green, Auchan podejmuje kolejne kroki w kierunku redukcji emisji CO₂ w transporcie i logistyce. Organizowane przez nas wydarzenie skierowane jest do naszych partnerów biznesowych z sektora TSL, ponieważ transport stanowi kluczowy obszar w procesie dekarbonizacji – z jednej strony umożliwia efektywną dystrybucję towarów, z drugiej zaś oferuje znaczny potencjał do wdrażania innowacyjnych rozwiązań proekologicznych. W odpowiedzi na te wyzwania przygotowaliśmy serię spotkań online, podczas których zaproszeni eksperci i partnerzy dzielą się doświadczeniami, prezentują dobre praktyki rynkowe oraz narzędzia wspomagające optymalizację procesów logistycznych i redukcję emisji. Wierzymy, że poprzez współpracę z naszymi partnerami jesteśmy w stanie realizować ambitne cele środowiskowe i biznesowe. Dlatego tak ważne jest dzielenie się wiedzą oraz wspólne wypracowywanie rozwiązań służących zrównoważonemu rozwojowipodkreśla Magdalena Bobko, dyrektor CSR Auchan Polska.

Cykl webinarów zainaugurowano 14 maja br. W trakcie pierwszego spotkania ekspert Grupy UNIMOT przedstawił znaczenie paliw alternatywnych jako elementu wspierającego rozwój flot przyjaznych środowisku. Uczestnicy mieli także sposobność poznania dobrych praktyk w zakresie zrównoważonego transportu oraz działań edukacyjnych i społecznych realizowanych przez Carlsberg Polska na rzecz odpowiedzialnej logistyki.

Kolejny webinar odbył się 21 maja. Eksperci ECR Polska przybliżyli zmiany legislacyjne związane z dekarbonizacją transportu oraz omówili zalety wynikające z obliczania i monitorowania emisji CO₂. Zaprezentowali również narzędzia wspierające przewoźników w realizacji tych celów. Z kolei firma Euro-Pegaz skupiła się na praktycznym wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju z punktu widzenia przedsiębiorstwa transportowego.

Trzecie spotkanie zaplanowano na 28 maja. Reprezentanci PepsiCo opowiedzą o współpracy z Auchan oraz pokażą, jak w praktyce sprawdzają się pojazdy niskoemisyjne i jak efektywnie zarządzać ich flotą. Natomiast EcoVadis wyjaśni, dlaczego ich ocena może być ważnym i przemyślanym krokiem w kierunku bardziej odpowiedzialnego prowadzenia biznesu.

Program „Partnerzy w dekarbonizacji 2030” realizowany jest przez Auchan Polska od 2023 r. i podzielona został na 3 etapy, w perspektywie roku 2030 i osiągnięcia przyjętego przez Auchan celu w zakresie dekarbonizacji. 

W pierwszym etapie programu, wyselekcjonowano priorytetowe kategorie produktowe o najwyższym wpływie na emisję CO2, odpowiadające za blisko 40% śladu węglowego. Do ponad 200 dostawców sieci wysłana została ankieta klimatyczna. W kolejnym roku projektu został rozszerzony do 15 kategorii produktów i ponad 300 dostawców. Do końca roku 2026 do programu zaproszeni zostaną wszyscy dostawcy Auchan w Polsce.

W latach 2027-2030 kluczowe będzie upewnienie się, że wszyscy dostawcy sukcesywnie rozwijają ofertę niskoemisyjną. Osiągnięcia w zakresie dekarbonizacji mierzone będą corocznie przez cały okres trwania projektu z wykorzystaniem specjalnego narzędzia do śledzenia emisji CO2. ostępów, podkreślenie osiąganych sukcesów i dzielenie się najlepszymi praktykami.

Ważnym założeniem projektu „Partnerzy w dekarbonizacji 2030” jest stałe zaangażowanie uczestników programu i aktywna, bieżąca współpraca, dzielenie się pomysłami, bieżącymi celami i planami klimatycznymi, a także odpowiednimi wskaźnikami emisji produktów. 

„Małe gesty wielki wpływ” kampania Auchan i Fundacji Donateo na rzecz lokalnych organizacji non-profit

Auchan Polska, świętując 29 lecie obecności na polskim rynku, organizuje ogólnopolską akcję dobroczynną na rzecz ponad 20 lokalnych fundacji i stowarzyszeń non-profit. W jej ramach, pod hasłem „Małe gesty wielki wpływ”, mikrodatki przekazane przez klientów sklepów Auchan przeznaczone zostaną na pomoc potrzebującym dzieciom, osobom z niepełnosprawnościami oraz hospicjom. Projekt realizowany we współpracy z Fundacją Donateo potrwa do 14 czerwca 2025 r.

Od blisko 30 lat jesteśmy obecni na polskim rynku – i właśnie teraz świętujemy nasze urodziny. Przez cały ten czas konsekwentnie skupiamy się na tym, co dla nas najważniejsze: na ludziach, ich potrzebach i realnym wspieraniu lokalnych społeczności. Kampania „Małe gesty, wielki wpływ” doskonale oddaje ten kierunek. Jest wyjątkowa, bo pozwala nam pomagać dokładnie tam, gdzie jesteśmy – w najbliższym otoczeniu każdego ze sklepów. To wsparcie trafia do organizacji wskazanych przez naszych pracowników, którzy najlepiej znają potrzeby swojego regionu. Taka forma działania sprawia, że realnie odpowiadamy na lokalne wyzwania. Nie byłoby to jednak możliwe bez naszego partnera – Fundacji Donateo oraz bez naszych klientów. To dzięki ich otwartości i gotowości do pomagania możemy przekuwać drobne gesty w konkretne zmiany. Właśnie w tym tkwi siła tej kampanii – w połączeniu ogólnopolskiego zasięgu z głębokim lokalnym zaangażowaniem. I to jest coś, co od lat budujemy wspólnie – mówi Magdalena Bobko, dyrektor CSR Auchan Polska.

 

Akcja „Małe gesty wielki wpływ” to już druga wspólna inicjatywa Auchan Polska i Fundacji Donateo na rzecz lokalnych organizacji non-profit. Przed dwoma laty dzięki hojności klientów Auchan zebrano 524289 PLN. 

 

Poprzednia akcja na rzecz organizacji lokalnych była niezaprzeczalnie sukcesem i w wielu przypadkach ważnym wsparciem na rzecz mniejszych, lokalnych organizacji pomocowych. Dzięki takim inicjatywom widzimy, że klienci Auchan podchodzą bardzo ochoczo do wspierania także bardzo lokalnych organizacji, które mijają być może “po sąsiedzku” w drodze do sklepu. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że wracamy po raz drugi z taką dobroczynną ofertą do ludzi, którzy lubią mieć wpływ na najbliższe otoczeniemówi Anna Płatek, Członkini Zarządu Fundacji Donateo.

 

Organizacje, które zostaną beneficjentami zbiórki wybrali pracownicy sklepów sieci. W tym roku są to m.in.: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, Fundacja Hospicyjna im. Ks. Dutkiewicza w Gdańsku, Stowarzyszenie Przyjaciół Dzieci Specjalnej Troski "Arkadia", Specjalny Ośrodek Szkolno-wychowawczy w Piasecznie i Zwycięzców Olimpiad Specjalnych, Krajowe Towarzystwo Autyzmu w Bielsku-Białej oraz wiele innych działających w całej Polsce na rzecz potrzebujących dzieci, osób chorych i z niepełnosprawnościami. 

Sieć Auchan wspiera działania charytatywne z wykorzystaniem technologii Donateo offline, umożliwiającej przekazanie mikrodatku podczas bezgotówkowej płatności za zakupy w sklepach stacjonarnych sieci od blisko trzech lat

Do tej pory klienci Auchan w wygodny i bezpieczny sposób mogli przekazać środki na rzecz Banków Żywności, Komitetu Ochrony Praw Dziecka, Fundacji Unaweza czy Fundacji Happy Kids. 

Auchan świętuje 29 lat obecności w Polsce. 14 tys. NAJ promocji dla klientów sieci

Te URODZINY są NAJ – pod takim hasłem Auchan Polska obchodzi 29-lecie obecności na polskim rynku. Z tej okazji firma przygotowała dla swoich klientów prawdziwe święto okazji – najwięcej NAJ, czyli NAJ więcej okazji, NAJ więcej zniżek i NAJ więcej promocji, które będą dostępne zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online. Przez cztery tygodnie - od 24 kwietnia do 21 maja br. kupujący mogą liczyć na ponad 14 tys. promocji, ofert i niespodzianek. 

 

Z okazji urodzin zapraszamy naszych klientów na miesiąc niesamowitych atrakcji. W naszej sieci zawsze oferujemy największy wybór produktów na rynku, a na urodziny proponujemy różnorodne atrakcje, wszystkie pod hasłem NAJ. W ten sposób po raz kolejny chcemy podkreślić, że w centrum naszej uwagi zawsze pozostają konsumenci - klienci naszych sklepów. Mamy nadzieję, że niespodzianki, które przygotowaliśmy uczynią zakupy w Auchan najbardziej atrakcyjnymi i przysporzą wiele radości. Świętujcie z nami – serdecznie zapraszamy! – mówi Hanna Bernatowicz, dyrektorka komunikacji Auchan Polska.

Na cztery tygodnie świętowania swoich urodzin sieć przygotowała dla klientów wyjątkowe oferty, a każdy tydzień będzie miał swój dedykowany temat. W pierwszym tygodniu Auchan oferuje klientom aż 14 tys. promocji. Drugi tydzień urodzin to święto gratisów i produktów za jedyne 1 zł, trzeci tydzień to okres rabatów począwszy od -30%, a czwarty tydzień obfitować będzie w święto gratisów i produktów za 1 zł.

W czasie obchodów urodzin Auchan klienci będą mogli kupić po niższych cenach m.in. owoce (ponad 60% taniej), mięso (ponad 30% taniej), a także kosmetyki, środki czystości czy ręczniki papierowe. Dla fanów kuchni śródziemnomorskiej sieć organizuje dedykowany festiwal, podczas którego klienci będą mogli wybierać artykuły charakterystyczne dla kuchni Włoch, Hiszpanii i Portugalii. Odwiedzający sklepy Auchan będą mogli również brać udział w dedykowanych dla Auchan konkursach dostawców, w których do wygrania są m.in. vouchery turystyczne.

Z okazji swojego jubileuszu sieć zdecydowała się także już po raz kolejny obniżyć znacząco ceny paliwa na swoich stacjach. 

Akcjom urodzinowym towarzyszy kampania reklamowa FOOH (Fake Out Of Home) –wirtualne wideo, w którym sklep Auchan zmienia się w ogromny prezent czekający na odkrycie przez klientów. Wideo można obejrzeć TU.

Auchan wkracza w kolejną fazę zielonej transformacji energetycznej

Sieć pozyskuje partnera dla dystrybucji i bilansowania energii pozyskiwanej z farm fotowoltaicznych i zwiększa skalę oszczędności energii w swoich sklepach

Auchan konsekwentnie inwestuje w zieloną transformację energetyczną swojej sieci. Dzięki podpisanej z Axpo Polska umowie route-to-market sklepy Auchan w całej Polsce zyskają fizyczny dostęp do zielonej energii pochodzącej z 35 polskich farm fotowoltaicznych firmy GoldenPeaks Capital, z którą sieć podpisała w ubiegłym roku 12-letnią umowę zakupu energii (PPA). Jeszcze w czerwcu br. czysta energia popłynie już z 80% zagwarantowanych umową instalacji, a finalizacja wszystkich uruchomień przewidziana jest do końca 2025 r. Realizacja obu umów zagwarantuje dostarczenie do sklepów Auchan 115 GWh odnawialnej energii słonecznej rocznie. Równocześnie stale rośnie efektywność energetyczna sieci – obniżone o 30% (vs. 2019 r.) roczne zużycie energii przez sklepy Auchan pozwoliło na uzyskanie oszczędności energii na poziomie  62 GWh.

 

Skupiamy się na inwestycjach, które w efektywny sposób zbliżają nas do realizacji przyjętego przez nas celu ograniczenia emisji CO2 w łańcuchu wartości naszej sieci o 46% do 2030 roku – mówi Alexandre Saussard, prezes Auchan Polska. Rozwiązania zaproponowane przez firmę Axpo z jednej strony zapewnią naszym sklepom fizyczny dostęp do energii wyprodukowanej przez farmy fotowoltaiczne GoldenPeaks Capital, z drugiej, poprzez działania bilansujące, zagwarantują większą stabilność i niezależność względem rynkowych wahań cen energii, co dziś jest dla nas kluczowe. Większość farm fotowoltaicznych przewidzianych naszą umową PPA z GoldenPeaks Capital będzie oddanych do użytku jeszcze w pierwszej połowie tego roku – nadwyżki zielonej energii wyprodukowanej w sezonie planujemy kierować do naszych partnerów (m.in. franczyzobiorców), wspierając tym samym zrównoważony rozwój naszego otoczenia biznesowego.

 

Już dziś sklepy Auchan w Polsce w 100% zaopatrywane są w energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych, nabywaną u autoryzowanych dostawców wraz z gwarantującym jej pochodzenie certyfikatami. Inwestycje w energię fotowoltaiczną służą osiągnięciu niezależności energetycznej sieci i zapewnieniu stałego, stabilnego cenowo dostępu do zielonej energii, a przez to optymalizacji jej kosztów. 

Optymalizacja kosztów energii osiągana jest także poprzez sukcesywne zwiększanie efektywności energetycznej sklepów Auchan. Dzięki inwestycjom w nowe, energooszczędne technologie we wszystkich sklepach Auchan w Polsce udało się od 2019 r. zaoszczędzić łącznie 61,8 GWh energii. 

Było to możliwe m.in. dzięki wymianie mebli chłodniczych na modele wyposażone w energooszczędne drzwi. Ważną inwestycją w tym zakresie była także wymiana gazów freonowych typu r404a na czynniki o mniejszym zużyciu energii i niższym współczynniku gromadzenia ciepła w atmosferze. W większości sklepów Auchan zamontowane zostało oświetlenie LED wyposażone w automatyczny system regulacji natężenia, dzięki któremu obniżane jest zużycie energii przy dużym nasłonecznieniu na zewnątrz. Oświetlenie LED zainstalowano również na parkingach, w strefach dostaw, a także na zapleczach i w magazynach. Wszystkie obiekty Auchan wyposażone zostały w zdalny system pomiaru online zużycia energii, a praca instalacji wentylacji, klimatyzacji i ogrzewania w większości sklepów została zautomatyzowana dzięki wdrożeniu systemu BMS.  

Auchan wraz z Fundacją Donateo i Bankami Żywności pomagają potrzebującym

Od poniedziałku 17 marca br. klienci Auchan już po raz kolejny mogą wesprzeć finansowo osoby znajdujące się w trudnej sytuacji życiowej przekazując mikro donacje na rzecz Banków Żywności. Zbiórka prowadzona jest we wszystkich sklepach sieci w Polsce, a wpłat w wysokości 2 zł można dokonywać poprzez aplikację Donateo. Akcja potrwa do 16 kwietnia 2025 r. 

Dotychczasowe edycje wspólnej inicjatywy Auchan, Donateo i Banków Żywności przyniosły imponujący wynik – klienci Auchan przekazali łącznie 1,9 mln zł na rzecz wsparcia żywnościowego dla potrzebujących.

 Współpraca Auchan z Federacją Polskich Banków zajmuje ważne miejsce wśród inicjatyw podejmowanych przez sieć na rzecz potrzebujących.  Zainicjowana w 2014 roku jest obecnie realizowana przez wszystkie sklepy Auchan. Firma aktywnie wspiera także akcje, takie jak zbiórki żywności, dwukrotnie zorganizowała sprzedaż maskotek charytatywnych na rzecz Federacji Polskich Banków Żywności. Ponadto Fundacja Auchan sfinansowała projekt edukacyjny “Podróż do krainy zdrowia”, skierowany do dzieci ze szkół podstawowych i ich rodziców.

To już kolejna akcja charytatywna przeprowadzana w hipermarketach Auchan we współpracy z Donateo. Wcześniej, oprócz Banków Żywności beneficjentem zbiórek były między innymi Fundacja Happy Kids, Komitet Ochrony Praw Dziecka oraz Fundacja UNAWEZA.  

zobacz więcej