Grupa Auchan przejmie hipermarkety pod szyldem Real od Metro Group w Europie Centralnej i Wschodniej za 1,1 miliard euro.
Croix, dnia 30 listopada 2012 roku. Grupa Auchan podpisała porozumienie z niemieckim dystrybutorem Metro Group mające na celu cesję aktywności Real w Europie Centralnej i Wschodniej. Grupa Auchan przejmie działania operacyjne oraz aktywa nieruchomości odpowiednio w filiach Grupy Metro w Polsce, w Rumunii, w Rosji i na Ukrainie.
Operacja ta wymaga jeszcze zgody odpowiednich władz konkurencji w każdym kraju i zostanie sfinalizowana pod warunkiem uzyskania tej aprobaty w 2013. W przyszłości, hipermarkety Real w Europie Centralnej i Wschodniej będą działały pod szyldem Auchan.
Sprzedaż Real w Europie Wschodniej na rzecz Grupy Auchan dotyczy 91 hipermarketów w Polsce, Rosji, Rumunii i na Ukrainie, a także 13 galerii handlowych w Rosji i w Rumunii. W tych 4 krajach obroty Real sięgają 2,6 miliarda euro bez podatku VAT w 2011 roku, zatrudnia 20 000 pracowników. Auchan w tych krajach liczy 98 hipermarketów oraz 65 000 współpracowników.
Vianney Mulliez, Przewodniczący Rady Administracyjnej Grupy Auchan szacuje, że « wraz z przejęciem 91 sklepów i 13 galerii handlowych wysokiej jakości, Auchan korzystnie wyrównuje wagę swojej obecności w Europie Centralnej i Wschodniej w stosunku do pozostałych priorytetowych stref rozwoju, którymi są Europa Zachodnia oraz Azja. Jest to również korzystna okazja, aby dać naszym klientom najlepszą obsługę, tak w sklepach Real jak i w Auchan z ekipami, które są profesjonalne i do których mamy pełne zaufanie”.
«W Auchan znaleźliśmy najlepszego nabywcę do przejęcia aktywności Real w Europie Centralnej i Wschodniej : Auchan oferuje dobre perspektywy rozwoju dla współpracowników i dla działalności Real w Europie Wschodniej» precyzuje Olaf Koch, Prezes Zarządu Metro AG
Marek Szeib, dyrektor generalny Auchan Polska : „W Polsce transakcja ta motywowana jest zaufaniem w rozwój polskiego rynku oraz profesjonalizmem ekip Auchan i Real, które podzielają tę samą filozofię poprawy obsługi klienta. Połączenie tych dwóch przedsiębiorstw w przyszłości powinno pozwolić na odważne stawienie czoła kryzysowi konsumpcji oraz dać perspektywy dalszego rozwoju dla obu ekip”.
Na temat Grupy Auchan :
12 grupa światowej dystrybucji na świecie, obecna w 12 krajach , zatrudnia 269 000 współpracowników. Działa w 5 głównych zawodach : hipermarkety (655 zintegrowanych sklepów oraz 23 w układzie stowarzyszonym lub franczyzy), supermarkety (767 zintegrowanych i 1665 w układzie stowarzyszonym lub franczyzy), nieruchomości handlowe pod szyldem Immochan, bank Oney Bank Accord oraz e-handel, do których dorzucają się inne aktywności i tzw. dźwignie wzrostu. Wizją przedsiębiorstwa jest stale poprawiać siłę nabywczą oraz jakość życia jak największej liczby klientów wraz ze współpracownikami, którzy są odpowiedzialni, pracują z pasją i są szanowani. W 2011 roku obrót Grupy Auchan wyniósł 44,4 miliardy euro bez VAT, z czego 55 % zrealizowano poza Francją.
Na temat Real :
Sieć hipermarketów Real należy do METRO GROUP. Real proponuje wielką różnorodność produktów , jest ekspertem w produktach świeżych oraz proponuje doskonałą relację ceny do jakości. Pod szyldem Real, METRO GROUP posiada 316 hipermarketów w Niemczech, jak również 110 hipermarketów w 5 krajach: w Polsce, w Rosji, w Rumunii, na Ukrainie i w Turcji. W roku fiskalnym 2011 przedsiębiorstwo zatrudniało około 70 000 pracowników i odnotowało obrót rzędu 11,2 miliarda euro. Więcej informacji na www.real.info i www.metrogroup.de.