Jeteś tutaj: Auchan | Biuro prasowe | Henkel i Auchan wspierają świadomą konsumpcję

Henkel i Auchan wspierają świadomą konsumpcję

27.11.2017
Inne wersje: txt

Razem Odpowiedzialni to akcja, w której Auchan Polska i Henkel Polska wspólnie będą edukować konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju i ekonomii cyrkularnej, promując zasady odpowiedzialnej konsumpcji.

Akcja „Razem Odpowiedzialni” to wspólna inicjatywa firmy Auchan, obecnej na rynku polskim od roku 1996 i firmy Henkel Polska, producenta dobrze znanych marek: Persil, E, Perwoll, K2r, Silan, Somat, Pur, Bref i Clin. Patronat merytoryczny nad inicjatywą objęły: Fundacja Nasza Ziemia oraz Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań.

W ramach projektu uruchomiony zostanie serwis internetowy www.RazemOdpowiedzialni.pl, który dostarczy wiedzy o gospodarce obiegu zamkniętego i wspólnej odpowiedzialności za środowisko. Odwiedzający stronę dowiedzą się, jakie działania może podjąć  każdy z nas, by świadomie dbać o środowisko w trakcie codziennych czynności, takich jak zakupy, pranie, mycie, podróżowanie.

Dodatkowo, w 30 największych hipermarketach Auchan, odbędą się akcje edukacyjne, w trakcie których rozdawane będą ulotki, promujące zasady odpowiedzialnej konsumpcji oraz bezpłatne  próbki produktów firmy Henkel.

Akcja „Razem Odpowiedzialni” potrwa od 17 do 29 listopada.

- Poprzez konkretne działania edukacyjne, skierowane zarówno do Klientów jak i Pracowników, idziemy w kierunku odpowiedzialnej konsumpcji, która jest dźwignią do zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko - mówi Dorota Patejko, Dyrektor CSR i Komunikacji Auchan.

- Kampania edukacyjna „Razem Odpowiedzialni” doskonale wpisuje się w globalną Strategię Zrównoważonego Rozwoju 2030 firmy Henkel. Jako światowy producent kosmetyków, środków czystości i klejów chcemy potroić efektywność wykorzystania zasobów naturalnych, stopniowo ograniczając zużycie energii, emisję dwutlenku węgla, wykorzystywanie surowców i wytwarzanie odpadów w naszych procesach produkcyjnych. Dodatkowo chcemy dostarczać naszym klientom i konsumentom przyjazne dla środowiska produkty o skoncentrowanym składzie, które pozwalają ograniczyć  ich ślad ekologiczny (m.in. zużycie wody i energii) – mówi Dorota Strosznajder Dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej i Pełnomocnik ds. odpowiedzialności społecznej Henkel Polska.

Szczegółowe informacje o akcji oraz wskazówki, jak w życiu codziennym możemy jeszcze efektywniej chronić środowisko, i materiały do pobrania, są dostępne na stronie internetowej akcji pod adresem: www.RazemOdpowiedzialni.pl

Zapraszamy!

Auchan Retail Polska prowadzi działalność w 3 formatach - hipermarketach, supermarketach i handlu elektronicznym. Auchan działa w Polsce od 1996 r. Po 21. latach działalności Auchan to 75 hipermarketów, 33 supermarkety Simply oraz Auchan Direct – działający na terenie Warszawy i okolic. Auchan jest firmą prywatną, nienotowaną na Giełdzie. Kapitał firmy należy w 88% do Stowarzyszenia Rodziny Mulliez,  a w 12 % do pracowników, w ramach akcjonariatu pracowniczego

Henkel oferuje na całym świecie wiodące marki i technologie w trzech obszarach biznesowych: Laundry & Home Care (środków piorących i czystości), Beauty Care (kosmetyków) oraz Adhesive Technologies (klejów, uszczelniaczy i technologii powierzchniowych). Założona w 1876 roku firma jest światowym liderem w branżach produktów konsumenckich oraz dla przemysłu, oferując tak znane marki jak Persil, Schwarzkopf i Loctite. Henkel zatrudnia prawie 50 tysięcy pracowników. W 2014 roku wartość sprzedaży Henkla wyniosła 16,4 miliarda euro, a skorygowany zysk operacyjny 2,6 miliarda euro. Akcje uprzywilejowane firmy wchodzą w skład niemieckiego indeksu giełdowego DAX. 

Fundacja Nasza Ziemia jest organizacją pozarządową, założoną w 1994 roku przez Mirę Stanisławską-Meysztowicz. Fundacja realizuje cele pożytku publicznego, specjalizując się w edukacji ekologicznej i ochronie środowiska. Misją Fundacji Nasza Ziemia jest podniesienie poziomu świadomości ekologicznej polskiego społeczeństwa, wzmocnienia poczucia odpowiedzialności za środowisko naturalne, aktywizowanie do działań służących jego ochronie i inicjowanie takich działań. Fundacja Nasza Ziemia jest koordynatorem akcji Sprzątanie świata – Polska. Prowadzi także inne programy, samodzielnie i w partnerstwie. W 2018 roku obchodzić będzie 25-lecie swojej działalności. Więcej www.naszaziemia.pl i facebook.com/naszaziemia

Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.  została założona w 2002 roku przez czołowe polskie i międzynarodowe przedsiębiorstwa w celu realizacji ciążących na przemyśle obowiązków odzysku i recyklingu opakowań wprowadzanych przez nich na rynek. Rekopol to lider wśród tego typu podmiotów w Polsce - obecnie współpracuje z ponad 2 000 przedsiębiorców, których produkty opakowane są w niemalże co 3 opakowanie trafiające na polski rynek. Realizując obowiązki przedsiębiorców, współpracuje z około 150 firmami zagospodarowującymi odpady i recyklerami,  tworzy największy w kraju system zbiórki selektywnej odpadów opakowaniowych na terenie 700 gmin, zamieszkałych przez blisko 10 mln. osób.

Rekopol prowadzi akcje edukacyjne dotyczące selektywnej zbiórki odpadów i świadomych zakupów. Przykładem zaangażowania w tym obszarze jest autorska, ogólnopolska kampania Dzień bez Śmiecenia. Rekopol i sposób jego funkcjonowania są realizacją zasady Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta.

Więcej na www.rekopol.pl; www.dzienbezsmiecenia.pl